Tror folk du har fake klokke?

Har lyst på en GTG selv. Har ikke så mye ledig tid om dagen. Mange tidsfrister framover nå, og derav en litt i overkant flytende timeplan. Håper jeg får skrapet sammen noe organisert før jul. Om ikke det går er det alltid lettere å finne tid til en halvspontan kaffe-GTG. Men det kan vi planlegge på Pm. :)

Det kan vi!

Er klar i neste uke, jeg :)

:D

(stille på sonen i kveld, heldiggrisene er vel på IWC åpning + GTG m/øl....grrr ;) )

Har fått en stemningsrapport, og ryktene sier at dette var et vellykket arrangement...
Så får vi andre stakkarer som måtte prioritere familie og annet foran lanseringsfest bare vente på bildene som begynner å strømme inn hvert øyeblikk, forhåpentligvis... :(:(:(

Det er utrolig hvor flink man blir til å ikke sette seg på briller når man vet at de koster en del. Aldri har jeg mistet et kostbart par heller. Bare å prøve ;)

Hehe, kjenner meg max igjen i dette. Alltid har jeg mistet solbriller, ripet de opp, eller hva det måtte være. Så kjøpte jeg meg et par dyre briller, og de har jeg hatt i tre år nå, ikke en ripe, aldri mistet de i bakken, og de ligger alltid i veska si, med pussekluten brettet rundt glasset! Så det er sykt hvor anderledes man plutselig klarer å behandle solbrillene så fort det svir litt i pungen når man handler de inn;)

Det er utrolig hvor flink man blir til å ikke sette seg på briller når man vet at de koster en del. Aldri har jeg mistet et kostbart par heller. Bare å prøve ;)

Hmm... Bare jeg som knekker eller roter bort minst to par i året? Hjelper ingenting hvor mye de koster, de knekker like lett:)

Ja sett bare på en Nato rem på en Rolex og alle som ikke er klokke kjennere tror du går rundt med en fake hvor lenka har blitt ødelagt!

AW:)

Mine lange tirader om fildelere og piratkopister og hvordan disse burde bli dømt til livstid kledt i litt for små korguttkapper i et fengsel drevet av katolske prester, har ødelagt såpass mange sosiale sammenkomster at de fleste som fremdeles er i min omgangskrets neppe vil mistenke meg for å bære en klokkekopi. Hva andre mennesker tror aner jeg ikke, for det er aldri noen som har spurt meg om en klokke er ekte. Det kan bety følgende: 1. Jeg virker som en person med moral, integritet og ryggrad som åpenbart aldri ville finne på å bruke en kopi eller 2. Jeg virker som en person uten noen av delene som neppe bærer noe annet enn en kopi. Jeg er litt skeptisk til å følge den tanken videre, så jeg satser heller på alternativ 3.: Få legger merke til andres klokker, enda færre bryr seg.

Ingen legger merke til klokkene mine :D Det er jeg glad for, så slipper jeg f.eks. forsvare hvorfor jeg kjører billig bil og bærer dyr klokke, i stedet for motsatt. (Er jo helt åpenbart for meg, men noen mennesker foretrekker å bruke penger på framtidig spiker i stedet for framtidig arvegods :D) Jeg beveger meg ikke i kretser der klokker fungerer som statussymboler, så det er bare mine nærmeste som vet hva jeg har på hånden. Og de rister stort sett overbærende på hodet, men bryr seg ikke utover det.

I enkelte tilfeller er det vel like greit at folk tror du har Fake Rolex..

Slipper du og bekymre deg for at folk kan få dume ider.. :D

Jeg bruker bare og smile og si.. JA den er fake.. :D :D :D

En klokke interesert bruker og se forskjellen, eventuelle andre som ikke er drevede ut taller seg jo om noe dem ikke vet alt for mye om..

Jeg spør ikke om et produkt er fake, jeg spør om det er originalt. ;)

Mine tre Panerai-spottinger har alle vist seg å være fake.. Men, de bedyrer alltid at kvaliteten er like bra som originalen.

Ingen legger merke til klokkene mine :D Det er jeg glad for, så slipper jeg f.eks. forsvare hvorfor jeg kjører billig bil og bærer dyr klokke, i stedet for motsatt. (Er jo helt åpenbart for meg, men noen mennesker foretrekker å bruke penger på framtidig spiker i stedet for framtidig arvegods :D) Jeg beveger meg ikke i kretser der klokker fungerer som statussymboler, så det er bare mine nærmeste som vet hva jeg har på hånden. Og de rister stort sett overbærende på hodet, men bryr seg ikke utover det.

Der svarte du for meg, Anders.

Jeg får spørsmålet fra tid til annen med Rolex på armen. Konklusjonen min er oftest at det ikke er spesielt viktig å overbevise de som spør om den er fake om det motsatte. Uansett, Zenith og IWC er det "ingen" som aner hva er, og det er etter min mening en meget lekker løsning på problemet :D

Hvis vi oppsumerer...

Jeg kjøper meg Rolex fordi jeg syns det er et fantastisk ur, Utsende, kvalitets, ur.verk, Hele konsepter. Syns også Omega er rå flott og resten av det øvre segmentet.

Jeg er mer eller mindre blitt et offer for Rolex hysteriet ;) :D :D
Og føler ikke at det er noe i veien med det... Om jeg er gal ... Kansje det.... Enkelte syns sikkert det fordi jeg har en dyr klokke...

Men bryr jeg (vi) oss om det..

Nei.................

Jeg kjøper ikke for og imponere naboen eller noen på jobben.. Derfor er det egentlig helt uvesentlig for meg hva andre syns og mener.. Vi som er klokke intereserte og han kjenskap til forskjellige typer ur. Vet hva som er hva.

Som en artig fotnote, jeg har en god venn som har en del å gjøre med folk i finansmiljøet. Han er dog mauer og fokuserer i tillegg på helt andre ting enn klokker. For å ikke være helt utenfor sporter han likevel en fake breitling. På en fuktig hyttetur i vinter tilbød jeg han å bytte den mot min skx007 og argumenterte med både inhouse og cred fra de med litt interesse. Heldigvis sa han blankt nei :)