Tropic Straps

Tropic er knalltøft... Feiget ut og kjøpte Baltic sin variant. Litt for mye silikonfeeling, men pen.
Screenshot_20200909_175509_com.android.gallery3d.jpg
 
Mye penere enn mange av de dyrere Tropic-reimene. Jeg tenker spesielt på avslutningen mot urkassen. Mange av de andre Tropic-reimene er kuttet skarpt av og det ser helt dølt ut når reimen er på hånden.

Din modell er avrundet og ikke avkuttet mot urkassen - og gir derfor et mer visuell behagelig uttrykk. :)

Så var det dette med silikon og støvmagnet, da.

Tropic er knalltøft... Feiget ut og kjøpte Baltic sin variant. Litt for mye silikonfeeling, men pen. Vis vedlegg 212328
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard1980
Mye penere enn mange av de dyrere Tropic-reimene. Jeg tenker spesielt på avslutningen mot urkassen. Mange av de andre Tropic-reimene er kuttet skarpt av og det ser helt dølt ut når reimen er på hånden.

Din modell er avrundet og ikke avkuttet mot urkassen - og gir derfor et mer visuell behagelig uttrykk. :)

Så var det dette med silikon og støvmagnet, da.
Ingen problem med støvansamlinger på denne. Vet ikke om den er laget av silikon siden den ikke er så stretchy , men den er meget myk og behagelig på håndleddet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
398D82B5-BD0C-4FFE-8BEE-5DF791FF5971.jpeg

Ikke kjøp denne tropic reima fra Cheapestnarostraps.com
Klokka datt plutselig av armen og landet på bordet. Til info, var jeg tidligere i dag på Sukkerbiten og tok badstue med dertilhørende bading. Så min Seiko mm300 kunne fint ha ligget på bunn av Bjørvika akkurat nå puh
 
Vis vedlegg 269575
Ikke kjøp denne tropic reima fra Cheapestnarostraps.com
Klokka datt plutselig av armen og landet på bordet. Til info, var jeg tidligere i dag på Sukkerbiten og tok badstue med dertilhørende bading. Så min Seiko mm300 kunne fint ha ligget på bunn av Bjørvika akkurat nå puh

Huff, godt det gikk tilsynelatende bra.

Jeg hadde også en slik reim fra Cheapestnatostraps. Prøvde den på, og kastet den irritert i søpla like etter. Elendig kvalitet:(
 
Jeg ser etter 19mm tropic av god kvalitet i fargene, blå, grå og grønn. Noen som har tips?
 
Mye takket være denne tråden har jeg fått stor sans for Tropic remmer, og har både WATCHBANDIT og "original" TROPIC. Begge er veldig bra, med det er litt forskjeller:
* Tropic har en mykere og mer behagelig gummiblanding (men Watchbandit er også myk og behagelig)
* Watchbandit er et hakk mattere i fargen
* Tropic har vesentlig bredere keepere
* Tropic har buttere avslutning mot kassen, mens Watchbandit er mer avrundet. Sistnenvte er IMO penest.

Her er noen bilder. Watchbandit på Seamaster og Tropic på BP.

5BDC522B-4CDC-458B-B2E4-F0D4007ACD98.jpeg

6E4C09AD-6FCD-4FAE-A828-FE24A47A869B.jpeg

281F11BE-342C-4BE1-89A4-17FEBEFBD0E1.jpeg

CBA9C09A-BBBF-411D-B6A9-FF88889977E8.jpeg
 
Nå har jeg hatt fire Tropic style klokkereimer opp gjennom de siste årene, som i og for seg har vært helt greie å bruke. Litt stive i starten, men de har myknet opp etter litt bruk. Forrige reim (fra cheapestnatostraps) knakk plutselig, etter et par års bruk, og klokken falt av armen. Det var en skummel erfaring.
Tenkte det nå var på tide å prøve ut "the real deal" og gå til innkjøp av en orginal Tropic...., fra Tropic
Førsteinntrykket var overveledende, da jeg tro reimen ut av den blå innpakningen den kommer i. Det er vanskelig å forklare det, men det føltes nesten litt som å holde i en "Milanese mesh", silkemyk og helt utrolig fleksibel. Støpemessig upåklagelig finnish og med de fine avrundede endene, som hos andre ofte er avkappet. En fantastisk flott reim som ligger som støpt på armen.
Jeg har fra før en ubrukt 19mm Tropic fra Uncleseiko, som også er veldig fint utført. Men mykheten har den dessverre ikke og minner veldig om alle de andre tropic reimene jeg har brukt. Har lagt ved et bilde som viser hvor myk Tropic er i forhold til US.
US har heller ikke samme form som den fra Tropic, som har en mer definert innsnevring fra reimfestet og videre. Nå mangler US 1 mm i lug-width, men likevel er forskjellen markant. På bildene er Tropic til høyre på bildet.
Om jeg skal gi US et poeng, er det "keeperen" som hos Tropic virker litt for myk. Det er riktig nok to av dem, men de virker litt "vinglete"
Jeg er vant til å kjøre inn gummireimer. Har lenge tenkt at det er litt av greia med dem, at de skal kjøres inn, og så blir man mer og mer glad i dem etter som de blir mykere og mer behagelige. Nå skal jeg har kjørt inn to stk Seiko 22mm DAL1BP flat-vent reimer de siste 7 årene, som begge har knekt etter lang bruk. Sist gang gikk jeg til innkjøp av Uncleseiko sin versjon av GL831 flat-vent som er produsert i vulkanisert gummi, og denne var silkemyk og solid på samme tid. En fantastisk reim som kan anbefales. Du får kanskje ikke samme forhold til den, men den er god som gull rett ut av boksen ;)
Slik håper jeg det også er og med Tropic fra Tropic, (bortsett fra keeperen, som jeg håper kommer til å gjøre jobben sin.).
Om jeg anbefaler Tropic fra Tropic er litt tidlig å si... Man får som regel det man betaler for, så det blir spennende å se ;)

IMG_0868.jpeg
IMG_0860.jpeg
IMG_0863.jpeg