Trondheim - what to do?

Medlem
9. okt. 2013
Innlegg
9
Hej klockvänner i väster!

Jag kommer befinna mig i Trondheim hela nästa vecka. Har ni några tips på vad jag borde titta på? Finns det klockrelaterad sightseeing?

Hälsningar från Klocksnack :)
 
Hei @leben. Takk for sist :)
Det er nok ingen klokkerelatert tour a la Stockholm å finne i Trondheim. Er vel egentlig bare en AD som kan være verdt et besøk, Håkon Lian. Trondheim er en trivelig by så jeg regner med du får et fint opphold uansett. Dessverre er jeg en tur hos søta bror neste uke. Om ikke skulle jeg ha gitt deg en guidet tur.

Last ned en app heter "trondheim" Den er full av god informasjon.
 
Redigert av en moderator:
Du har også Urmaker Næss i Trondheim (Rolex, Omega, Breitling etc.), men jeg har nok langt bedre inntrykk av Håkon Lian.
 
Redigert:
Stryk Rolex så får du en :) av meg @acnorway

Næss har da Rolex? @Timebandit

Edit: sorry nå blander jeg her! Mener at Lian har Rolex, Omega og Breitling :) Da mener jeg faktisk at jeg har best inntrykk av Næss basert på mine vindusshopping-runder, men det kan selvsagt ha noe med selgeren jeg har snakket med å gjøre. Bedre utvalg på Lian, men de hadde blant annet ikke hørt om Speedmaster da jeg var innom :rolleyes:

Edit 2: Men nå har jo Næss fått en del refs i en annen tråd her inne så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro.. ble visst bare tull dette :p
 
Redigert av en moderator:
Hei @leben. Takk for sist :)
Det er nok ingen klokkerelatert tour a la Stockholm å finne i Trondheim. Er vel egentlig bare en AD som kan være verdt et besøk, Håkon Lian. Trondheim er en trivelig by så jeg regner med du får et fint opphold uansett. Dessverre er jeg en tur hos søta bror neste uke. Om ikke skulle jeg ha gitt deg en guidet tur.

Last ned en app heter "trondheim" Den er full av god informasjon.

Ok. Ska ladda ner appen. Synd att du inte är på plats.

Trevlig Helg
 
Redigert av en moderator:
Kan anbefale et par øl (hvis du liker slikt) på Trondheim Mikrobryggeri! Stå over maten, men prøv f.eks IPA eller Bitter! :)

Forøvrig bodd i Trondheim i ~8 år, så bare spør hvis det er noe spesifikt du lurer på (restauranter osv).
 
Redigert:
Det er for tiden UKA, Norges største kulturfestival, på Studentersamfundet i Trondhjem. Anbefaler årets revy, Jubalong. Så den i går, en av de beste revyene på mange år! Samfundet er for øvrig et magisk og fascinerende sted, vel verdt et besøk. Inneholder en haug med barer og skjenkesteder, og nå under UKA er det alltid et eller morsomt som skjer der.
 
Kan anbefale et par øl (hvis du liker slikt) på Trondheim Mikrobryggeri! Stå over maten, men prøv f.eks IPA eller Bitter! :)

Forøvrig bodd i Trondheim i ~8 år, så bare spør hvis det er noe spesifikt du lurer på (restauranter osv).

Restaurangtips vore bra! Kan skicka dig ett PM imorgon.
Tack
 
Emilies rett ved Trøndelag Teater hadde i mange år den suverent beste pris/kvalitet-ratioen i Trondheim, og så vidt jeg vet er de meget bra ennå.
 
Litt sent ute ser jeg, men trondheim er faktisk i besittelse av et stort (nordens største) solur :)
Det skulle enhver klokkefantast fått med seg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: oets
Har ikke sjekket, men det er et påslag på prisen for ferdigsydd og de feteste ferdigsydde koster 2000.
 
Det er mye god mat i Trondheim.
Blant annet Norges beste hotellfrokost på Rica Nidelven.
skal du ut med jobb book bord på restauranten Credo!
 
Er det ikke Britannia som reklamerer for den beste frokosten? Uansett, så var det en utrolig bra frokost og lunsj forrige gang jeg var der:)