Trond Bolle sin Rolex Submariner

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
30. juni 2010
Sted
Oslo
Dette er en submariner som har vært med på mye spennende.

20121023_203126.jpg

Bra han ikke valgte samme stil som sin marinejegerkollega Børge Ousland
kagge1.jpg

Står ikke noe mer i boken om at den er utstedt av MJK eller lignende, men uansett en klokke som har vært med på mye "behind enemy lines"

Forøvrig en veldig spennende bok om Norges hemmelige krigere.

Kjøp boken og les selv?

Synes det blir litt vel dyre ord å kjøpe boken bare for å lese en fotnote ;)

Spøk til side så er jeg overbevist om at dette er en spennende bok om en soldat som har vært med på litt av vært. Og ja, jeg kjøper den gjerne. Men siden jeg ikke har boken så synes jeg det var et legitimt spørsmål å stille :)

Barrettene har lite å si. Dvs, hvis det var lenke, så kan det ikke ha vært faste baretter. Var det nato så er barrettene uvesentlige siden de bare holder klokkehodet fast til en omsluttende reim.

Heter det forresten barett eller barrett?

Barrettene har lite å si. Dvs, hvis det var lenke, så kan det ikke ha vært faste baretter. Var det nato så er barrettene uvesentlige siden de bare holder klokkehodet fast til en omsluttende reim.

Heter det forresten barett eller barrett?

Det heter barrett, barett er et hodeplagg:)

Dette er en submariner som har vært med på mye spennende.

20121023_203126.jpg

Bra han ikke valgte samme stil som sin marinejegerkollega Børge Ousland
kagge1.jpg

Står ikke noe mer i boken om at den er utstedt av MJK eller lignende, men uansett en klokke som har vært med på mye "behind enemy lines"

Forøvrig en veldig spennende bok om Norges hemmelige krigere.

Er dette fra "Krigshelten" , eller konas bok?

Jeg vil anta at sannsynligvis er avdøde Bolles Sub kjøpt sivilt, og at den derfor har "løse" baretter. Meg bekjent var det vel bare engelske militærdykkere som fikk Mil Subs, men her kan nok Frodo, Hopalong og andre eksperter utfylle.

Status
Stengt for ytterligere svar.