Triumph TR6

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
869
Handlet nylig en 1970 TR6, rustfri texas import. Interiøret er skadet bl.a pga varmen i Texas, men megt bra karrosseri og grei teknisk, blir vel noen timer i garasjen...

fmfNuaZ.jpg
 
Artig:) veldig fin! Hvor kjøper du deler nå som Unneberg har lagt ned?

Takk Ivar, dette er en bil for ekte menn!

Da jeg bor i england bør ikke deler være noe problem, kjøpte denne som et lite prosjekt da jeg liker å putle med ting i garasjen. Siden den er venstrestyrt kan det godt hende den ender i Norge etterhvert... :)
 
Å, en ekte engelsk mann! Jeg er ganske godt kjent med engelsk fra mine yngre dager. Fortid med tre Minier, og en Far som har Triumph og MG. Det du har der er både solid, greit å skru på og artig. Det blir det mye moro!!!

Med jevnt vedlikehold går det aldri feil. Og vedlikehold på disse er ikke noe problem eller vanskelig.

Lyden i disse rekke sekserne er nydelig! Slike saker lager man ikke lenger.

Gratulerer! Og velkommen til "tomme-verden", hvis du ikke allerede har dette!


:cool:
 
Liten oppdatering av restaureringsprosessen:

2ZEIRld.jpg


Td70vx6.jpg


79wHrfh.jpg


Uvlfwgd.jpg


EkXpK0y.jpg


OkFNuA7.jpg


oZeNL72.jpg



Sjøl om bilen er så godt som rustfri er det en god del jobb, har bl.a kjøpt inn nytt komplett sett tepper med undermatter, ny dashbordtopp pluss endel andre dashborddeler, nytt Motolita treratt med polert alu senterboss, nytt interiør trimsett (dørsider, sidepanel bak etc) "nye" nylig restaurerte seter med skinner, nytt trimkit for bagasjerom, diverse gummilister i motorrom, dører, topp på dører, bagasjerom etc, smådeler som speil, solskygger, dørlåser, pluss en god del til. Dashbordet skal ut, pusses ned og lakkeres, instrumenter taes fra hverandre for kosmetisk rens/polering, diverse brytere skal byttes ut, montere stereoanlegg etc. Når det kosmetiske er gjort skal understellet taes, foringer, bremser, ny radiator etc etc. Motor og girkasse ser ut til å fungere bra så kun service, ventiljustering etc. Mht elektrisk fungerer det aller meste så satser på at det er ok. Tar nok et år til før det begynner å nærme seg dette her...

:)
 
Redigert:
Interiøret snart ferdig; nye seter, tepper, dashbord-crashpads, restaurert instrumenter, nytt ratt, dørsider og "trimkit", lakkerte midtkonsoll med "wrinklepaint", nye brytere, montert stereo med separat kvalitetsforsterker etc, har så smått begynt under panseret, regner med at den blir ferdig til våren. :p

Før/etter:

vPlzYgp.jpg


HK7tyy1.jpg
 
Wow, denne tråden har jeg ikke sett før.

Utrolig hvor bra det blir! Her har du en klassiker du kan nyte i mange år fremover. :)
 
Dette er en flott tråd!:D

Jeg har denne bilen på listen over fremtidige investeringer!:D

TR6 er fantastiske biler!:D