Trenger veiledning

Jeg har ikke noen særlig greie på disse klokkene, så jeg skal ikke si noe sikkert.

MEN, som oftest, hvis man bare finner slike klokker liggende rundt om i huset, er de ikke ekte vare. Og den du har der ligner veldig på denne.

Hva med boks og papirer? Har du det @PrinsAlex

Uten boks og papirer:/ har undersøkt litt nå å har en anelse om at den er falsk:/ dessverre for meg! :/
Men jeg skal åpne den å se, om jeg klarer å få tak i riktig verktøy!
Det må jo være for godt til å være sant dette her, men man kan jo aldri være helt sikker!
Klokken er værtfall fin å se på, men om jeg kommer til å beholde den får "tiden" vise! Hehe tørr humor!

Redigert av en moderator:
Nå er det ikke meningen og være en killjoy her. Men dette er vel et tilfelle av "Too good to be true" eller hva? En 16759 SARU til snaue en halv mille? Er jo veeeldig kult om den er ekte, men skeptikern i meg sier den er helt klart fake. :) Ser ikke de "Rubinene" og "safirene" litt vel bleke ut i forhold til ref. Briljant Watches og urverket sine bilder? Og skal det ikke være gullstempel o.s.v på låsen på gullmodellene??

Edit: ser også at det er nevnt at viserne er i feil rekkefølge. Med GMT viser under time viser.

Redigert:
Wow! Dette var uventet! Men vet ikke helt hva jeg skal se etter for å være helt ærlig! Ser da bra ut, men hva vet jeg om rubiner og andre type stener ;)

Ta den med til urmaker og sjekk. Synes datoen kan se litt liten ut om jeg skal si noe, og kronen ser litt rar ut fra siden(dårlig finish?) men som sagt, har ikke peiling..

låset känns inte 100% synkat heller känns det som,

i många fall, jag säger inte att detta är ditt fall, men så är det många som köper replicas och sier att de har arvet den av beste far etc för att de ikke vill si att de köpt kopi, en lätt unskyllning ifall noen skulle se att det er en fake man har på byen etc, stött på folk ofta som har den unnskyllningen... sad but true ):

gå til urmaker så får du ett snabbt och korrekt svar mister! (y)

låset känns inte 100% synkat heller känns det som,

i många fall, jag säger inte att detta är ditt fall, men så är det många som köper replicas och sier att de har arvet den av beste far etc för att de ikke vill si att de köpt kopi, en lätt unskyllning ifall noen skulle se att det er en fake man har på byen etc, stött på folk ofta som har den unnskyllningen... sad but true ):

gå til urmaker så får du ett snabbt och korrekt svar mister! (y)

Jeg forstår hva du mener, men i mitt tilfelle er dette en sann historie...
For alt jeg vet kan jeg sitte på en såkalt "gullgruve" om det skulle vise seg om den er ekte:)
Men jeg vil helt klart gå til urmaker for å sjekke opp dette neste gang jeg er i Oslo!:) skal gå innom "lokalen" i Ålesund å høre om de vil bistå, men der erfarte jeg, værtfall sist, at de ikke var så veldig "hjelpsom" når jeg kom inn med sub'en min... De anbefalte meg å sende klokken til Oslo for å ta av ett ledd, da den skulle strammes inn, så lurer på hva de vil si når jeg hører om fjerning av lenke å åpning av kasse! :s

Men jeg håper det viser seg at klokken er ekte! Det er litt av en klokke å ta med videre i livet, selvom den helt klart vil bli låst vekk om det viser seg at den er ekte!
Visst den skulle vise seg å være falsk(noe den helt sikkert er, ifølge dere og opplysninger) vil den nok ikke fortjene en plass i klokkeskrinet...
Personlig har jeg ikke gitt opp håpet enda:)
Men jeg takker værtfall for oppmerksomheten, å ikke minst alle svarene!:) håper dette er like spennende for dere som for meg!
Liker meg her inne!:D

Og når jeg har fått sjekket opp urverket osv, vil jeg helt klart poste det her inne:)

Redigert:
Det er ikke min erfaring hos Nelvik, men det kan være jeg får ekstra god service siden jeg har handlet klokke der før. Når jeg var innom med min sub tok de enkelt av et lenkeledd, og når jeg bad om en verditakst på Sea-Dwelleren min var det heller ingen problem. Men nok om det. Vi får håpe du bare var uheldig :)

Det jeg kan si med en gang er at du ikke får åpnet baklokket hos Nelvik. Hun åpner ikke Rolex. Om de heller ikke vil hjelpe deg med fjerning av lenken, så kan du bare sende meg en pm, så skal jeg hjelpe deg med det:)

Krysser fingrene for at den er ekte. Det hadde vært dritkult :D

Hvis ikke den lokale urmaker vil se på den, så kan man jo alltids ta den med til en smykkeforretning for og få verifisert juvelene på klokken først? Hvis de er ekte er jo oddsen endel høyere for at resten er legit. :)