Trenger råd/hjelp i forbindelse med klokkekjøp

Mannen vil helst ha kronograf, og helst ikke Rolex. Likevel skal dere ha på han en SD. Jeg tillater meg å synes at det er ganske respektløst overfor trådstarter.

Solid sportsur, ikke superoverdimensjonert, men passe for en voksen mann. Ikke noe voldsomt dykkerur egentlig, kronograf. Ikke bling, men et distinkt utseende. Ikke jentete på samme måte som Omegaene. Skru-inn-krone. Ikke Rolex. Day-date uten lupe.

Drumroll

Voila:

76ec6651-6f9f-46d2-a95a-774438ddb519.jpg

http://www.urverket.no/iwc-aquatimer-chronograph-blue-dial-bracelet-p-8597.html

Støtter Mathfjeld - hev deg over fordommene dine og gå for en seadweller!

De stiger bare i pris, hvis du blir lei så selger du den og casher inn:D

Trodde alt det stod Rolex på steg i pris.. Og var lett solgt senere :D :D :D

Enig Mathfjeld & Solli

Sea-Dweller er en flott klokke...

Jeg selv ble forelsket i en Rolex GMT Master 2 116710LN
Mathfjeld har en slik en til salgs.. Se her.

Den hadde jeg kjøpt hadde jeg ikke hat min.. Nydelig klokke og da har du faktisk 3 klokker ikke bare en ;) ;) ;)

Mannen vil helst ha kronograf, og helst ikke Rolex. Likevel skal dere ha på han en SD. Jeg tillater meg å synes at det er ganske respektløst overfor trådstarter.

Det er respektløst? Her bruker vi av vår fritid på å prøve og hjelpe en vilt fremmen mann med et klokkevalg også er takknemmeligheten at vi blir kalt respektløse? Beklager om jeg virker grinete, men i mine øyne er det mer respektløst å stille et spørsmål og etter flere gode forslag fremdeles ikke komme med et lite takk eller tilbakemelding på forslagene.

Det er respektløst? Her bruker vi av vår fritid på å prøve og hjelpe en vilt fremmen mann med et klokkevalg også er takknemmeligheten at vi blir kalt respektløse? Beklager om jeg virker grinete, men i mine øyne er det mer respektløst å stille et spørsmål og etter flere gode forslag fremdeles ikke komme med et lite takk eller tilbakemelding på forslagene.

+1

Føler ikke at man er respektløs fordi man tar seg tid til og prøve og hjelpe noen og fine en bra klokke...

Syns ikke anbefalingene her har vært annet en vedig bra og folk prøver bare og hjelpe..

:)

Jeg synes ingen av delene er respektløst. Feil ord. Men at det er bom på det OP spør etter har jo Fossdal unektelig rett i. Når det er sagt så liker jeg godt å drive litt misjonsarbeid selv ;)

Jeg synes ingen av delene er respektløst. Feil ord. Men at det er kraftig bom på det OP spør etter har jo Fossdal unektelig rett i. Når det er sagt så liker jeg godt å drive litt misjonsarbeid selv ;)

Whatever - når du spør en gjeng komplette klokkenerder om råd får du aldri objektive svar.

Det er det som er så bra! :cool:

Jeg kan ikke fatte hvorfor det skal irritere et annet menneske hva som blir foreslått her på denne tråden. Når trådstarter ønsker tips, så får han vel selv klare å luke bort det han ikke liker. Vi har alle en fri vilje og at det skal være respektløst å poste det man liker i en tråd som denne kan jeg ikke se. Er også enig med Mathfjeld her, det er om ikke respektløst, men uhøflig å ikke delta og svare på en tråd man selv har startet. :)

+1 til Aquatimer chrono, den var kanon tøff! Ellers om den er i dyreste laget så er jeg enig i at PO chrono er et godt valg;)

Om kronokravet kan frafalles finnes og en personlig favoritt i samme klassen. Krystallkrans med lume, gmt, skrudd bakside og skrudd krone, ca. samme dimensjoner som Aquatimeren. Ikke et dykkerur. Driftsrestindikator, Spring Drive kontinuerlig urverk. 72 timer driftsreserve. Ikke for alle, men noe naboen ikke kommer til å ha:

SBGE001.jpg

Masse bilder på http://timeuniverse.com/photodatabase/watches/grand_seiko/SBGE001/index.html

Offisiell info: http://www.grand-seiko.com/collection/9r-springdrive/SBGE001.html

Video (pass på å velge 720p) http://www.youtube.com/watch?v=ksS0LooZFO8

Det er jeg, ikke trådstarter som kaller det respektløst. Mener du jeg burde føle takknemlighet for at du svarer på noe helt annet enn hva trådstarter spør om? Jeg noterer det. Så neste gang du lurer på hvilken Daytona du skal kjøpe, og jeg svarer ar du bør kjøpe en Certina - om du ikke takker, skal jeg føle meg snurt da?;)

Det er jeg, ikke trådstarter som kaller det respektløst. Mener du jeg burde føle takknemlighet for at du svarer på noe helt annet enn hva trådstarter spør om? Jeg noterer det. Så neste gang du lurer på hvilken Daytona du skal kjøpe, og jeg svarer ar du bør kjøpe en Certina - om du ikke takker, skal jeg føle meg snurt da?;)

+1!!!!!!

Fra nå av skal jeg anbefale Speedmaster Professional. Uansett og alltid... ;)

Hehe, Sub eller Speedy Pro er jo stort sett svaret på alt ;)

Men, må si meg enig, anbefale Rolex SD når trådstarter har slike kriterier er rimelig off.