Trenger nytt forslag til beater

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
Min gamle beater brakk ved remfeste (plastikk) og nå trenger jeg en beater ordets rette forstand.
Den kommer til å få bank!

Bruksområde er:
- Grave i jorda (type hagearbeid)
- Hogst
- Klatring
- Hardhendt vektløfting
- Oppussing hjemme

Quarts eller mekanikk spiller ingen rolle, men jeg orker ikke en G-shock til denne gangen. Foretrekker også analog.
Jeg kommer heller ikke til å spandere service på en mekanisk klokke, om jeg slår rotor løs mens jeg hogger ved. Den må tåle litt og ikke koste for mye.
Gjerne en sporty klokke.
Gjerne litt tøff/macho
Gjerne titan eller noe annet lett.
Gjerne over 40 mm, men under 44 mm ellers kommer den bare i veien.
Aller helst gummirem eller nato. Hverfall ikke lenke.

Budsjett under 5 000 nok.
 
Budsjetter er veiledende; 5 990,-
ds_ph200m_c036.407.16.050.00_sld_1.jpg
 
Den kommer til å få bank!

..hagearbeid..

Oppussing hjemme..
Du er nå søt da.
Men fra spøk til alvor - hva har du av andre ur, og hvorfor må du ha et eget til denne typen aktiviteter? Det er ingenting av det du lister opp her jeg ikke utsetter samtlige av mine ur for, og de tåler det helt fint.
Man trenger vel alltid å rettferdiggjøre nye innkjøp, så den er grei.
Men, om du har en Rolex eller Omega (eller annet vanntett sportsur) fra før, så ser jeg ikke noen åpenbar grunn, utover det åpenbare, for å handle nytt?
 
Jeg har mange klokker fra før og jeg vet de alle sammen tåler juling egentlig. Rolex gmt, sub, Panerai 233, Submersible for å nevne noen. Problemet er at jeg hater riper på dem. Jeg synes ikke det er sjarmerende med opptygget vintage sub f eks. Alle får jevnlig service og polerer i den grad de trenger det.

Før du synes det er søtt så kan jeg love deg at en beater får gjennomgå. Min gamle g-shock knakk ved remfestet i sommer etter hogst på hytta.
 
Jeg har mange klokker fra før og jeg vet de alle sammen tåler juling egentlig. Rolex gmt, sub, Panerai 233, Submersible for å nevne noen. Problemet er at jeg hater riper på dem. Jeg synes ikke det er sjarmerende med opptygget vintage sub f eks. Alle får jevnlig service og polerer i den grad de trenger det.

Før du synes det er søtt så kan jeg love deg at en beater får gjennomgå. Min gamle g-shock knakk ved remfestet i sommer etter hogst på hytta.
Om du ikke vil bruke noen av de overnevnte, og du muligens bruker armen til å kløyve med (her anbefales ei skarp øks forresten), så kjøp en SKX av en sort, og bruk den på NATO eller Isofrane.
Jeg bruker mine ur (fortrinnsvis en 6309-7040) i mitt yrke som energimontør, og det slåes med slegge, brukes Cobra borhammer, og det er et generelt hardt yrke. Så det bør funke til hobbybruk også, enn hvor hardt.