Trenger hjelp til valg mellom disse to

En fin 14060 dukker nok opp, men det er litt tørke i det norske Rolex markedet om dagen av en eller annen grunn. Du kan jo alltids forsøke å legge ut en "WTB" i underforumet for det og se hva som dukker opp. Kan hende noen sitter med noe de vil kvitte seg med :).

Du skal heller ikke undervurdere hvor fantastisk flott en 14060 faktisk er, hvor klassisk den er og hvor flott den alltid vil være. Ikke at Speedy ikke er flott og klassisk, men 14060 kan du ha med på *alt*.

Then again, jeg er i skikkelig rolex fanboy modus om dagen...

Ser den, og er helt med på at 14060 er rå. Liker den faktisk hakket bedre en 16610 på grunn av datecyclopsen. Har aldri blitt helt fortrolig med cyclops over dato så tror jeg vil foretrekke den simple og klassiske urskiven til 14060 hakket mer. ;)

Jada jada, sa det selv en stund... så ble det 2011 og i løpet av det året ble det en explorer 2 (cyclops), en 16610 (cyclops) og en 116610 LV (cyclops).

Etter det har jeg hatt så og si bare "kroneklokker" på armen og har blitt veldig, veldig vant med cyclops. Til det punktet at jeg nesten synes det er rart med datofelt uten cyclops.

Men 14060 er fortsatt greit siden den ikke har noe datofelt :p

Hva med DSSD, blir den for for stor?

Panerai 312/Rolex DSSD
image637.jpg

Utrolig fin den også, men denne er vel et stykke utenfor mitt budsjett? :confused:

*host* 5513 fra '89

Det er iallefall i mine tanker ettersom jeg i likhet med deg er født i '89.

Så kan du flippe den til meg dersom du ikke er fornøyd:)

Utrolig fin den også, men denne er vel et stykke utenfor mitt budsjett? :confused:

Den er nok et godt stykke utenfor budsjett ja, og dessuten, har du ikke underarmer som Bud Spencer kan den havne på bruktmarkedet like fort som du kjøpte den. DSSD er en av Rolexene som ligger høyest på flippestatistikken.

Har over natten begynt å helle sterkt i retning 14060 som "2012 uret" mitt, så får speedmaster vente litt. Er ikke helt sikker enda, men om det altså kan skaffes en 14060 i nær "mint" stand til 27k så er det veldig fristende.

Er forøvrig ikke helt fremmed for ideen om å kjøpe på ebay. Ser det er mange som går for rundt 22000kr på bukten, og med toll så vil jo dette komme på rundt 27000, som er budsjettet. Å vente på at den perfekte skal dukke opp på det norske markedet kan ta tid, dog vil det bli noen tusenlapper å spare.

Er også litt mer skeptisk til å kjøpe brukt rolex fra ebay da jeg er livredd for fakes. Er langt fra en Rolex ekspert, så vet ikke helt hva jeg skal se etter. Går utifra at powersellers som "Astorlive" osv. kun selger ekte vare?

Uansett konge å få hjelp her. Takk igjen folkens!

Anbefaller forøvrig at du forsøker å få testet så mye som mulig på armen, da vet du muligens fort hva som er riktig valg også :).

(Fasiten er 14060 men dette finner du fort ut av selv også vet du)

Disse to er de eneste som jeg har funnet på ebay som frister under 5000$. Prisen er enda for høy, men ser de greie nok ut ellers?

http://www.ebay.com/itm/27088794374...:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#ht_10618wt_1396

http://www.ebay.com/itm/Rolex-SS-Su...stwatches&hash=item3f11dabc23#ht_12635wt_1396

De ser jo greie nok ut. Men, 35k, inkl. frakt og mva, for klokker som er over 10 år gamle? Når man kan få dem nye for bare noen få lapper mer? Da hadde jeg heller gått til en norsk AD og fått internasjonal Rolex-garanti i to år :)

På den første klokka:

Synes den ser litt vel polert ut, smal crownguard? Mulig det er slik på 14060 fra 90-tallet? Synes også rolexkrona på låsen begynner å "forsvinne." Mangler også b/p...

Den andre ser bedre ut. Uansett alt for dyrt.

Hmm ja, er helt enig i at de er altfor dyre. Gjorde et søk igjennom "kjøp og salg" forumet her og så det gikk en god del 14060 subs til under 25000kr i løpet av 2011, og noen 16610 til under 30000kr. Ser det klart nå at det blir et massivt tapsprosjekt å kjøpe sub fra utlandet. Så får bare smøre meg med tålmodighet og vente til den perfekte dukker opp på det norske markedet. Sukk...

Igjen, om noen her har en 14060 eller 16610 de vil selge (pris avhenger av stand og om dokumentasjon følger med) så send meg en PM! Kan strekke meg til rundt 30k om den er i veldig god stand.

Du får vel gjerne 10% hos de prutbare ADene. Da får du 14060M splitter ny til 36k.

+1
Her er jeg ikke i tvil om hva jeg ville gjort hvis jeg var utolmodig.
Det er klart at det opprinnelige budsjettet ditt sprekker litt, men det har en tendens til å gjøre det;)
På sikt er jo dette en glitrende investering. :D