Trenger hjelp til å finne orange klokke

Den er flott! Den orange fargen gjør seg godt kombinert med svart bezel, kassa har nydelig fasong ... Men dessverre for stor, ja. Lug-to-lug 52,5 mm?
 
Usikker men jeg kan sjekke i morgen. Dette er min andre, den orangefargen trekker meg tilbake..
Tror jeg prøver en orange Squale neste gang men den er dessverre en del dyrere.
 
3.jpg


Denne liker jeg! Behøver ikke å være så mye orange, bare slik at jeg kan bruke Nato i orange eller en kombinasjon med orange. 42 mm passer fint, også.

Drøyt 600 Euro fra Squale online store. Det lar seg vel gjøre å finne den noe billigere et annet sted.
 
Du får den med orange skive også.
Jeg har en tidlig en bassert på gamle deler og det er en av de mest behagelige klokkene jeg har, virker og føles ikke større en min Explorer som er 39mm


Sumo er 52mm og squale er 48mm fra horn til horn
 
Ser hva du mener, ja. Den orange fargen er utrolig fin, men dessverre er klokkene litt dyre ...

Og så fikk jeg øye på disse:

blue_planet_top.jpg


Urskiva i aventurin er bare lekker!

Sukk ... :p


Den var bare rålekker! Hvilken pris ligger den til, og vet du om noen i Norge forhandler? :)
 
Redigert:
Jeg fant en som jeg gjerne vil høre andres mening om:

PB050053.JPG


Har lenge hatt lyst på en modifisert vintage Seiko, men har for lite kunnskap om hvilke modeller som er best, og hvor man bør kjøpe.

Jeg har flere ganger vært fristet til å kjøpe fra Filippinene, men jeg har muligens (helt grunnløse) fordommer mot Filippinene, det er langt borte og vanskelig å reklamere hvis selger er en juksemaker.

Denne selgeren skal befinne seg i Kent, og det er ikke verre enn at jeg reiser ned og ordner opp hvis jeg blir lurt. :p

Ved å kjøpe denne ville jeg slå to fluer i en smekk; orange bezel og vintage Seiko på en gang. Det er selvsagt ikke mer enn innmaten og kassa som er originale, men jeg synes det er en morsom klokke som ville passe veldig godt.

Er det bare å slå til?

http://www.qualitytime.org.uk/details.asp?itemid=364