Trenger hjelp til å finne orange klokke

Medlem
7. aug. 2014
Innlegg
374
Sted
Hedmark
Jeg har lenge ønsket meg en klokke med noe orange. Skal ikke legge skjul på at den jeg egentlig vil ha, er en PO med orange bezel, men siden jeg nå så smått har begynt å spare til en PAM, er det uaktuelt.

Planet Orient virket som et godt alternativ, inntil jeg så hvor stor den er. Ikke går det an å sette den på Nato, heller.

Orient Ray med orange skive er jo en fin klokke, men kanskje litt kjedelig, i hvert fall sammenlignet med PO.

Seiko har en solar quartz med en spennende bezel, men jeg har ikke falt helt for den. Heller ikke Starfish, som ikke kan sies å være kjedelig, men heller litt for voldsom.

Monsteret er også et alternativ, men jeg liker best utseendet på det gamle monsteret, og ville helst hatt urverket i det nye ...

Jeg fant også broren til min gode, gamle Seiko med orange skive, men er ikke 100% sikker på om det er den jeg vil ha. Det kan jo finnes bedre alternativer enn en 15 år gammel quartz, selv om jeg er veldig glad i den jeg har med blå skive?

Jeg tar altså gjerne imot tips. Denne gangen har jeg lyst til å bruke god tid på å finne akkurat den riktige klokka, så ingenting haster.

Budsjett: Helst ikke over 3K. Mål: Ikke over 42 mm og da må lugsene være korte.

På forhånd takk! :)
 
Ikke så dumt ... SKX007 er vel nærmest obligatorisk, også? ;)

Den er mindre enn jeg trodde, så den burde passe. Hvordan er kvaliteten på denne aftermarket-bezelinserten? Jeg kjøpte en til Invictaen min, men den fikk utrolig lett skrammer. Fra en annen selger, da.
 
Hva med Mako XL?

cem75004b_1.png
 
Vet du postet topic i asiatiske klokker, men

651047-wts-christopher-ward-c60-trident-pro-orange-bezel-christopher-ward.jpg


Antagelig mulig å få tak i til <3k brukt.

Den er jo fantastisk fin! 375£ når mva er trukket fra er ikke så galt, synes jeg. Jeg må jo bare vente en måned ekstra, og da blir det litt ekstra hyggelig å få den. Meeeget mulig at jeg går for denne! :)
 
Det finnes en Seiko5 med orange skive også, 41mm diameter og hyggelig lug-to-lug lengde (så vidt jeg kan se fra bilder).

IMGP0147.JPG


(Bildet fant jeg her)

http://www.skywatches.com.sg/reviews/seiko-5-sports-automatic-100m-mens-watch-snzf19-snzf19j1.htm

Det er en veldig fin klokke, og det var nære på at jeg kjøpte den.

21jewels har den fortsatt, ellers er den ikke så lett å få tak i lenger. (Ligger noen på eBay til altfor høy pris.)

http://www.21jewels.com/productsdetail.asp?getproductid=878&start=51&getbrand=1&getproducttype=0
 
Den er jo fantastisk fin! 375£ når mva er trukket fra er ikke så galt, synes jeg. Jeg må jo bare vente en måned ekstra, og da blir det litt ekstra hyggelig å få den. Meeeget mulig at jeg går for denne! :)

Vil anbefale deg å sjekke ut CW i romjula. De pleier å ha salg, så meget mulig denne dukker opp til en hyggelig pris!
 
Noe av moroa er jo å lete etter klokker ... Finner jo merker jeg aldri har hørt om før:

51iUfb8OMpL.jpg


Denne er dessverre litt i største laget, men veldig fin, synes jeg.


$T2eC16N,!zQE9s3srYw1BQ+IS)sOTQ~~60_12.JPG


Også 44 mm u/krone, men den lekre bezelen ...

Begge er dessverre quartz.

Post gjerne flere bilder av orange klokker i tråden! :)
 
Vet du postet topic i asiatiske klokker, men

651047-wts-christopher-ward-c60-trident-pro-orange-bezel-christopher-ward.jpg


Antagelig mulig å få tak i til <3k brukt.

@trilobitt: 15 prosent rabatt samt gratis frakt (inkludert frakt på eventuell retur) på alle Trident'ene til Christopher Ward i dag. Så hvis du plutselig har økt budsjettet litt og synes det er greit med sveitsisk heller enn japansk så kan kanskje 38mm-versjonen av den @benbjo limte inn over være aktuell? Uheldig med kronekursen nå, så blir vel rundt 4.500 totalt. Til gjengjeld er det bra klokker til prisen syns jeg, og det er fantastisk service og garantiordninger de stiller med. Jeg har handlet litt der, og sendt tilbake for refusjon og sendt tilbake for service, og alt har fungert strålende.

CW C61, 38mm Oransje bezel.
Bruk "TRIDENT15" ved checkout for rabatten hvis det blir aktuelt.
 
Redigert av en moderator:
@trilobitt: 15 prosent rabatt samt gratis frakt (inkludert frakt på eventuell retur) på alle Trident'ene til Christopher Ward i dag. Så hvis du plutselig har økt budsjettet litt og synes det er greit med sveitsisk heller enn japansk så kan kanskje 38mm-versjonen av den @benbjo limte inn over være aktuell? Uheldig med kronekursen nå, så blir vel rundt 4.500 totalt. Til gjengjeld er det bra klokker til prisen syns jeg, og det er fantastisk service og garantiordninger de stiller med. Jeg har handlet litt der, og sendt tilbake for refusjon og sendt tilbake for service, og alt har fungert strålende.

CW C61, 38mm Oransje bezel.
Bruk "TRIDENT15" ved checkout for rabatten hvis det blir aktuelt.

Det er veldig fristende ... :) Får gå i tenkeboksen noen timer.
 
Redigert av en moderator:
Jeg bestemte meg for å vente. Trenger å ha penger i reserve i tilfelle det skjer noe i jula, og ble også litt usikker på om 38 mm er størrelsen jeg vil ha. De fleste klokkene mine er større, og jeg tror kanskje at 40 mm vil være bedre.

Det har ingen hast. Nå som kronekursen er så dårlig kan jeg heller slappe av og kose meg med de klokkene jeg har.

Hvis jeg ikke bare MÅ ha denne, da:

attachment.php


:mrgreen:

Orange Monster (originalen!) kan også være aktuell. Er urverket i den "nye" bedre enn i den første, eller er det bare Hack-og-Wind som skiller dem? Jeg liker ikke disse haitennene og synes markørene på den gamle utgaven er mye penere.