Trenger forslag til ny klokke. :)

Medlem
10. mars 2016
Innlegg
937
Sted
Valdres
Jeg skal utvide min samling med ei klokke til. Dessverre så syntes ikke min samboer at jeg skulle bruke feriepenger og pengene jeg får tilbake på skatten. :)
Ettersom hun syntes min klokke avhengighet er helt idiotisk så må jeg prøve å ikke kjøpe klokke dyrere enn 15000kr. Kommer til å kjøpe brukt klokke. Jeg heller mot å kjøpe en longines legend diver, men setter pris på andre forslag.. :)
 
Hadde LLD som sommerklokke i fjor, og synes det er et godt forslag. I samme gata, både pris- og utseendemessig, så har du jo Oris Sixty Five i diverse varianter også. Men man skal jo pushe budsjettet litt, og da er kanskje Tudor Black Bay et alternativ?

Eller kjøp Sub!
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie og Genta
Hvilket bruksområde har du? Hva med en Oris 65?
Oris-Divers-sixty-five-4.jpg
 
En kompis introduserte meg for Sevenfriday merket. Syns er tøffe og litt spesiele samtidelig, hvertfall noe ikke alle har og er godt inna for budsjettet på det meste :)
 
Ville sett på dykkerne fra oris. Så har jo sinn mye bra rundt din prislimit. Brukt seamaster pro bør også være i nærheten.
 
Hva med Alpina? Dukker opp snadder i K/S med jevne mellomrom.

Alpina er flott. Siden det rykker i flippefoten så kanskje min kommer der snart også;)
(Oops, dette er vel ikke en K/S tråd og da er det vel dårlig stil å reklamere for egne klokker:confused:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Longines Legend Diver kan virkelig anbefales! Etter min mening skal det godt gjøres å finne en mer anvendelig klokke - uavhengig av pris. Jeg mener den fint kan brukes til "finere anledninger", samtidig som en beater. Tar seg også veldig bra ut på nato.

Forslaget om å selge unna litt, for så å gå for en Tudor er for så vidt enda bedre ;)