Trenger en ny "veske"

Medlem
25. des. 2011
Innlegg
701
Sted
Fredrikstad
Har lenge hatt lyst på en Mulberry Heatcliffe
byny5u3a.jpg

Var nære på å kjøpe den på Kastrup på lørdag, men..... Er i gang med å bygge hus og kan derfor ikke forsvare 10lapper på pc'bag.....

Noen som har forslag på noe rimligere. Liker godt den brue til Tiger, ligner litt, men den er altfor "plastik"skinn... Liker det myke Mulberry skinnet...
 
Noen som har forslag på noe rimligere. Liker godt den brue til Tiger, ligner litt, men den er altfor "plastik"skinn... Liker det myke Mulberry skinnet...



Kjøpte denne i sommer, Mulberry Barnaby....fantastisk mykt fin skinn og med "riktige" detaljer,- dog kun med skulderrem.
Sort farge valgte jeg.

barnaby.jpg
 
Jeg kjøpte denne for noen år siden, brukt den så godt som hver dag, blir bare finere og finere jo mer den blir brukt.

mulberry-walter-briefcase.jpg


Kostet 7000 kr for to år siden.
 
Jeg hadde ventet litt lengre og kjøpt Mulberryen. Jeg har den aktuelle modellen, og syntes i utgangspunktet det var mye penger for en veske. Sett opp i mot kvalitet og forventet holdbarhet valgte jeg å kline til- har ikke angret et sekund.
 
Barbour

Jeg kjøpte denne i sommer:


jPmsl.jpg



Kostet meg bare 1800, Barbour Leather Tarras, anbefales, mykt skinn som former seg etter kroppen når den ikke er for full.

Helst ville jeg kjøpt noe vintage med kanonkvalitet og med herlig patina men det får vente :)
 
Redigert:
Jeg plukket opp en fra Porche Design på Schipol for et par år siden, synes de har mye pent med "moderne" preg.

https://onlineshop.porsche-design.com/en/products/product-list/cats/business/cats/business.html

Finner ikke igjen min modell der nå, men holder seg veldig bra og fint skinn. Pris fra 2000 til 10000 ca alt ettersom.


Edit:

Fant den, denne prikket inn på ca 4000 NOK om jeg husker riktig, ikke minst har den den essensielle igjennomføringen på baksiden slik man kan tre den over håndtaket på kofferten når man turer frem på flyplassen :)

porsche-design-black-cervo-20-black-leather-briefcase-product-1-2071898-700339215_large_flex.jpeg

Mvh/A
 
Redigert:
Syns dere kjøper dyrt når det kommer opp i over 5000 for en veske...

Alt er relativt, er det ikke det vi forteller oss selv? Jeg måtte ut med drøyt det nå nettopp, for en slik:

064418-01-14.jpg


064418-01-14_d.jpg


064418-01-14_a.jpg


Men så har jeg også reell tro på at denne skal følge meg de neste par tiår :)
 
Alt er relativt, er det ikke det vi forteller oss selv? Jeg måtte ut med drøyt det nå nettopp, for en slik:

Jeg kjøpte for 10 år siden en svart veske som var noe større og med håndtak/rem, utrolig kvalitet, engelsk håndverk. Den er brukt mye, og finere i dag enn da den var ny, den kostet meg bare 1100 kroner men ser nok ut som den koster 8000, minst! :p
 
Redigert:
Hva som er dyrt eller billig handler veldig mye om hvordan man vurderer.
Selve design og utførelse er en del av regnestykket. Fordeler (garantier, kundeservice, anerkjennelse og kundetilfredshet) er vel så viktig. 1800 er utrolig mye penger å bruke om det ikke er flere fordeler enn en veske som holder noen år.
10.000 er billig om du får ny om 6 år når en søm løsner.


Ah. Livet er spennende dere!