Tre nye vintage Heuer

Medlem
11. april 2008
Innlegg
192
Sted
Vestfold
Som endel sikkert har fått med seg er jeg glad i vintage Heuer.

Her er de siste tre nyankomne i samlingen.

Autavia "Siffert" ref. 73463 manuel, sjelden utgave av 70-talls Autavia. Håper å finne en bedre bezel insert etterhvert.

Carrera ref. 3648T, sølv urskive med røde tachymeter tall. Nylig service og valjoux 92 verket går perfekt. Med original vintage Heuer spenne, ikke en av re-edition spennene.

Sistemann er en sjelden Heuer Aircraft chronograph ref. 430. Denne syns jeg er veldig tøff. Planen er å ha den montert på plexiglass stående på skrivebordet på jobben. Dette er ikke en stoppeklokke, men en skikkelig chronograph med et nydelig valjoux 5 urverk.
Patinaen på urskiva og viserne er helt rå....

tidssonenheuer7.jpg


tidssonenheuer10.jpg


tidssonenheuer9.jpg


tidssonenheuer8.jpg


tidssonenheuer3.jpg


tidssonenheuer2.jpg


tidssonenheuer4.jpg


tidssonenheuer6.jpg


tidssonenheuer1.jpg


Heuerref430_2.jpg


Heuerref430_3.jpg


Heuerref430_4.jpg


Heuerref430_1.jpg


Jeg har ikke vært så aktiv her da jeg pusler mest med vintage klokker. Nå som det er et eget forum for vintage kommer jeg nok til å delta litt mer igjen.

Mvh
Jarl
www.classicheuers.blogspot.com
 
Utrolig nice!! Håper du blir mer aktiv, vi trenger mer vintage å sikle på! Pene eksemplarer! Hva er den siste klokken der? Ser ikke helt ut som et armbåndsur akkurat. Bilklokke? Flyklokke?
 
De visste hva de drev med i gamle dager... Disse skjønnhetene har jo tålt tidens tann svært godt. Grattis! :)
 
Alle tre var nydelige saker, Autavian der stakk ut som litt av en favoritt. Vintage Heuer er for oss vanlige dødelige (meg) forbundet med Monaco'en - mye bra runde ur med ;)
Grattis med dem!
 
Flotte ur! Begge (som er armbåndsur) står på min ønskeliste, om enn i litt andre fargevarianter. På tide å jakte litt igjen :)
 
Flotte klassikere alle sammen, også "dashboardklokka". Gratulerer!
Jeg er spesielt svak for klassiske Carreraer. Det var dette uret som startet klokkeinteressen min for alvor.
 
Helt nydelige!

Likte spes gulluret og cockpit'en!

Regner med at du er aktiv på onthedash?

G

Ja, jeg har vært aktiv på Onthedash i flere år. Både på forumet og som bidragsyter av bilder og informasjon til selve onthedash.

Størrelsen på en klassisk Heuer Carrera fra 1960 tallet er vel ca. 36mm.

Takk for alle tilbakemeldinger! Hyggelig at folket her har sansen for noen vintage Heuers. Jeg har prrøvd flere andre merker som Omega og Breitling, men det ender med at de blir solgt etter en stund.

Mvh

jarl
 
Nydelig! Elsker Sifferten!

Alle har fin gammel Heuer, bare ikke jeg....
 
Gratulerer. Nydelig Joe Siffert! Den er på ønskelisten min.

Alle har fin gammel Heuer, bare ikke jeg....

......og de tåkehuene som selger sine. Hvor ligger nå den hammeren jeg bruker til å straffe meg selv i pannen med?
 
Gratulerer med flott trio.

Mener det ble unboxet en Autavia av et "kjent" medlem her inne for en tid tilbake (hukommelsen, eller mangel på sådan, forhindrer meg fra å si hvem). Carrera-serien til Heuer/Tag Heuer har etter mitt skjønn alltid vært elegante.

Chronographen er sjarmerende og tøff på samme tid. En pryd for skrivebordet.

Igjen, gratulerer så mye!