Traska-tråden

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Sted
Utenfor Oslo
Nylig funn for min del. Dette amerikanske mikromerket lager velbygde "GADA" klokker i 600-700-ish USD klassen og jeg liker det jeg ser så langt. Vet det er et par andre på sonen som er/har vært innom disse modellene også, så la oss prøve en egen foto-tråd. :)

Modellene pr nå (allrounder, field, diver, gmt): https://www.traskawatch.com/collections

Jeg starter tråden med min Commuter (mer om den i denne unboxing-tråden)

1750152302534.png

Redigert:
IMG_1563.jpeg

Jeg skal prøve meg på noen litt bedre bilder etter hvert. Gøy å prøve Traska - jeg digger Jon Macks modus operandi. Ideen om å lage noe med høy robusthet til en god pris. En ordentlig GADA som du sier, @speedieThomas . Dette er en Summiteer V4 36 mm fra 2023, og etter min mening da denne modellen begynte å bli interessant med bokset glass, sifre og indekser i relieff og polert profil og endeledd på lenka. Etter ca et døgn så har jeg erfart at jeg er enig med meg selv om at indeksene er noe lange da de går inn i minuttsporet og får en slags solstråleeffekt. Og det første jeg opplevde som kanskje overrasket meg litt var både hvor flatt/lavt timeviseren ligger mot skiva, og hvor «bleke» time- og sekundviseren framstår. Dette kunne de jobba en hel del med. Og kontrasten mellom sekundviseren som er i matt hvit og de øvrige to viserne blir litt for hard etter min mening. Det er kanskje her bleikheten også inntreffer når de polerte viserne ikke reflekterer lys. Men det satt til side så virker formen og produksjonen veldig fin og godt proporsjonert. Som småbarnsfaseklokke er den perfekt. Fin farge på skiva også som nærmer seg en slag «teal» i visse lysforhold, men også kan framstå nærmest sort i dempet belysning. Jeg kjøpte den også fordi den har noe Explorer over seg, men samtidig er karikert nok til at den trekker seg litt unna sin hovedreferanse.

Redigert: