Trøbbel med Golfen

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.551
Sted
Kongeriket Norge
Skulle sette meg i Golfen (Golf 6R, 2010 mod) for å kjøre til et møte, da den plutselig fant ut at den skulle kvele seg selv og vise denne meldingen.

IMG_7208.jpg


Prøver igjen, bilen starter men det samme skjer. Prøvde en tredje gang og da startet ikke bilen lenger. Googlet litt frem og tilbake med varierende hell og funnet mange ulike forklaringer. Noen sier elektrisk og går over av seg selv, andre at det kan være mer omfattende arbeid som trengs og den må til verksted.

Noen med fagkunnskap som kan si hva dette er og hva jeg bør gjøre? Er NAF medlem, så de kan komme og hente bilen og kjøre den til Møller, men prøver å finne en litt rimelige løsning enn de 45K jeg måtte ut med sist hos dem :mad:

Møtet jeg skulle i ble avlyst for å si det sånn.
 
Electronic Stability Programme, ikke at det fikser problemet, men har du prøvd å slå ESP av, det er vel en knapp eller i en meny som gjør at ESP deaktiviseres. Kanskje du da får start.
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Takk, da prøver jeg dette i første omgang. Er bare litt redd for å starte den, da jeg har hørt litt ulyder under nedbremsing i girkassa siste tiden. Dette har eskalert de seneste dagene og jeg vil nødig gjøre ting verre
 
Det kan vel være så enkelt som en hjulondreiningsføler som gjør at esp-lampa lyser. Blir litt tvilende rundt ulyd fra girkassa, riktignok.
Som jeg allerede har nevnt, så er det nok smart å ta den til «AD». Du finner lett andre med lavere timepris en de, men de sitter sjelden/aldri på samme kompetansen. Bedre å betale én time feilsøking på møller til 1500,- enn ti timer på «jordet auto» til 700,-, ikke sant?
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Det kan vel være så enkelt som en hjulondreiningsføler som gjør at esp-lampa lyser. Blir litt tvilende rundt ulyd fra girkassa, riktignok.
Som jeg allerede har nevnt, så er det nok smart å ta den til «AD». Du finner lett andre med lavere timepris en de, men de sitter sjelden/aldri på samme kompetansen. Bedre å betale én time feilsøking på møller til 1500,- enn ti timer på «jordet auto» til 700,-, ikke sant?

Sant!
Hør på @Thomas84
01.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Tek og Callahan
Det kan vel være så enkelt som en hjulondreiningsføler som gjør at esp-lampa lyser. Blir litt tvilende rundt ulyd fra girkassa, riktignok.
Som jeg allerede har nevnt, så er det nok smart å ta den til «AD». Du finner lett andre med lavere timepris en de, men de sitter sjelden/aldri på samme kompetansen. Bedre å betale én time feilsøking på møller til 1500,- enn ti timer på «jordet auto» til 700,-, ikke sant?
Ender nok opp med å taue den dit, men har bare dårlige erfaringer fra Møller, så det er med en veldig bitter smak i så fall. Dessverre
 
Ender nok opp med å taue den dit, men har bare dårlige erfaringer fra Møller, så det er med en veldig bitter smak i så fall. Dessverre

Hva med å sjekke ut noen av VW-klubbene på nett?

I likhet med medlemmene på TS er det helt sikkert noen entusiaster som både kan og vil gi deg gode råd. Tipper også at det finnes «entusiast-verksteder» for VW på Østlandet som har en hyggeligere timepris en Møller :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Hva med å sjekke ut noen av VW-klubbene på nett?

I likhet med medlemmene på TS er det helt sikkert noen entusiaster som både kan og vil gi deg gode råd. Tipper også at det finnes «entusiast-verksteder» for VW på Østlandet som har en hyggeligere timepris en Møller :)
Godt tips, må bare finne de gruppene og har litt dårlig tid her da jeg er avhengig av bil i jobb
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher