trøbbel i paradis

Medlem
18. des. 2012
Innlegg
25
Sted
Nøtterøy
Hei! Etter knapt 24timer som stolt eier av en explorer II 16570 har jeg støtt på et problem:( Det værste er at jeg egentlig viste om det, men det gikk litt i glemmeboka pga lykkerus.

Problemet har med lugbars og natoremmer å gjøre. Det er for tjukke til at natoremmene fra nato strap company passer mellom dem og kassa. Har hørt andre nevne dette før, blant annet @Plekter med sin sub. Har noen hatt samme problem, og kommet opp med en løsning? Jeg har en boks fult av lug bars, men endene er for tynne til å sitte skikkelig i lug hullene.

Nå sitter jeg med 4 splitter nye og flotte nato remmer, som ikke passer klokka:p

8C9F6EA0-93C6-4E70-8FA8-623546D77EA0_zpsupgcw7iq.jpg
[/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Gratulere med lekker klokke! Prøv standard eller MOD-natoene fra TS-webshop. Går akkurat på 14060M'en min. Tykkere tekstur enn dette fungerer dårlig.

Perlon-reimene fra EULIT er svært tynne og fantastisk komfortable. Verdt hver krone!
 
Redigert:
Har ikke annet fornuftig å komme med bortsett fra at alle mine fra Tidssonen webshop smetter fint gjennom. Litt kjipt å ikke få brukt de du har kjøpt da.
 
Har ikke annet fornuftig å komme med bortsett fra at alle mine fra Tidssonen webshop smetter fint gjennom. Litt kjipt å ikke få brukt de du har kjøpt da.

Ja, får vell prøve de fra TS webshop. Prøvde å trøkke dem på monstern min nå, men var ikke plass der heller gitt:( Må vist kjøpe en klokke til med 20mm lugs som de passer på, ellers er det jo bortkasta penger:p
 
Gratulere med lekker klokke! Prøv standard eller MOD-natoene fra TS-webshop. Går akkurat på 14060M'en min. Tykkere tekstur enn dette fungerer dårlig.

Perlon-reimene fra EULIT er svært tynne og fantastisk komfortable. Verd hver krone!

Takk takk:D er veldig fornøyd!
Da får jeg prøve det;) Takk for fine tips!
 
Da var de nye springbarene i hus. De blei bøyd med en teskje, og nå sitter de litt tykkere natoene som et skudd:)

På bildene under ser dere hvor lite som skulle til:
FEAAC7FF-B5EC-405E-99FC-FFAC2622D8F4_zpse58d5aa2.jpg
[/URL][/IMG]
FA8F6380-AF4F-499F-AB08-D75B35FD4319_zps8c3bd5d0.jpg
[/URL][/IMG]

og her er alle 4 remmene på:
Montage_zps39f2c8c9.jpg
[/URL][/IMG]

Takk for hjelpa @Superlite :D
 
Redigert av en moderator:
Bøye springbars er no-no. Når den hule konstruksjonen først har fått en svakhet (blitt bøyd), så ryker det før eller siden.
 
Jeg har også tenkt tanken om hvordan dette vil påvirke styrken i springbarene @Loevhagen og @Gin. Selv om de er bøyd, så er de vell av sterk nok konstruksjon til å holde, de er tross alt 2mm i omkrets. Men man kan jo aldri være sikker.

Bekymringsmeldingene deres er iallefall tatt imot med takk, og de orginale(ikke fått smake teskjea:p) springbarene installert igjen. Får vell krype til korset å bruke de tynnere natoremmene på Rolexen;) Får prøve de bøyde på en mindre dyr klokke en periode og se hvordan de klarer seg der.
 
Redigert av en moderator:
Må ut og sjekke min løpskjørte Volvo. Den har veltebøyle full av hule rør (!) med bøy :mrgreen:
 
Dersom jeg skulle bekymret meg for noe her er det ikke de bøyde rørene i seg selv, men at bøyingen har medført at de bevegelige delene inne i røret ikke beveger seg fritt.
 
Her er det bare en ting å gjøre:
Kjøpe en ny klokke hvor avstand mellom kasse og springbar er stor nok.:p

PS: Husk bilder...;)