Tråden om politikk, religion og makroøkonomi

Status
Stengt for ytterligere svar.
" Å spør meg hvorfor ingenting skjedde i 2021 fordi så mye skjedde i 1949 er ikke helt en god måte på å starte sånn diskusjon."

Ok hvis du oppfatta meg sånn, har jeg uttrykt meg klønete, beklager det. Jeg tenkte det kunne være artig med et tankespinn på hva som kan skje i 2021.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
" Å spør meg hvorfor ingenting skjedde i 2021 fordi så mye skjedde i 1949 er ikke helt en god måte på å starte sånn diskusjon."

Ok hvis du oppfatta meg sånn, har jeg uttrykt meg klønete, beklager det. Jeg tenkte det kunne være artig med et tankespinn på hva som kan skje i 2021.

Helt OK!

Mye kan skje...
Og EU har store problemer som bare vokser.

Alt er bestandig kjedereaksjoner: "butterfly effect" eller snøball effekten er noe man må ikke undervurdere.
 
@hen

Ja faktisk boken du viser til ser ganske interessant ut.

Og her er det snakk om verdens politisk skifte syklusen som ble gjort av en økonom som jobber på sånn.
Fra toppen til bunnen er det bestandig 72 år.

pol-change.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
"A noteworthy reader-led discussion just took place in response to my previous article Euroscepticism Grows In Germany as 63% Say the EU is Excessively Bureaucratic
One of my readers, PecuniaNonOlet, commented "I thought Germany was the biggest beneficiary of the EU."
That is (or was) an accurate assessment. The response from TexasTime65 was perfect.

"They were the biggest beneficiaries. But now they are potentially the biggest losers because all the other countries owe them a lot of money and have no real way to pay any of it back unless Germany becomes a net importer of goods and services (which is politically a no-go in Germany)," replied TT."

"It's been a while since I reported on Target2 (what countries owe each other).
Spain, Italy, Greece, and the ECB now owe Germany (alone) over a trillion euros!
Tiny Luxembourg is a creditor to the tune of 267 billion euros.
The creditor total is over 1.5 trillion euros!
How can that be paid back?
It can't. Target2 is one of the fundamental flaws of the Eurozone."

EU imbalance.png
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
He he, helt fantastisk! Han blir vel neppe intervjuet på CNN tenker jeg. Godt å se at noen tør å stå opp mot den destruktive galskapen.

Ja.
Som han nevner i intervjuet, var Senator Robert C. Byrd en stor kompis av Biden.
Byrd var en tidligere KKK "Exalted Cyclops" som er sagt til å ha skiftet 360 grader når han ble Senator.
Han var Hillary Clinton sin mentor: det er sånn hun nevnt han når han døde i 2010.

Ingenting er som mediene og politikerne sier det og det er på tide folk våkner:rolleyes:
Floyd sin original obduksjons rapport sier alt.
Dette er en kopi på "scribd" men jeg så originalen på myndighetenes nettside før den ble tatt bort og jeg kan bekrefte at det som er skrevet her stemmer.
 
Åpent brev fra tidligere høye rangerte franske militære til politikerne.
Brevet varsler om sterk mulighet til en fremtidig borgerkrig i Frankrike og et mulig blodbad.
Kort sagt er det et høflig ultimatum.

Det jeg personlig vet er at dette er ikke noe nytt og at en aksjon har vært preparert i mange år.
Mer vil jeg ikke snakke om her, men jeg tror at brevet er tydelig nok.

Jeg brukte google translate for å få det oversatt til norsk og rettet litt opp på teksten.
Noe som ikke er enkelt fordi språket er ganske offisielt men jeg håper folk skal få seg det meste.

21.04.2021
"På initiativ av Jean-Pierre Fabre-Bernadac, karriere offiser og leder for Place Armes nettstedet, undertegnet rundt tjue generaler, hundre senior offiserer og mer enn tusen andre soldater en appell om retur til ære og plikt innen den politiske klassen."


legion.jpeg


Herr president,
Mine damer og herrer fra regjeringen,
Damer og herrer parlamentarikere.

Timen er alvorlig, Frankrike er i fare, flere livsfarer truer nasjonen.
Vi som, selv i pensjon, forblir soldater i Frankrike, kan under de nåværende forholdene ikke forbli likegyldige til skjebnen til vårt vakre land.

Våre trefargede flagg er ikke bare et tøystykke, det symboliserer tradisjonen gjennom tidene til de som, uansett hudfarge eller tro, har tjent Frankrike og gitt livet sitt for det. På disse flaggene finner vi i gullbokstaver ordene "Ære og fedreland".
Imidlertid ligger vår ære i fordømmelsen av oppløsningen som rammer vårt hjemland.

- Oppløsning som gjennom en viss antirasisme viser seg med et enkelt mål: å skape uro på vår jord, til og med hat mellom samfunnene.
I dag snakker noen om rasisme, urfolk og avkoloniserings teorier, men gjennom disse begrepene er det rasekrig som disse hatefulle og fanatiske tilhengerne ønsker. De forakter landet vårt, dets tradisjoner, dets kultur og ønsker å se det oppløses ved å ta bort fortiden og historien. Dermed angriper de gjennom statuer eldgamle militære og sivile herligheter ved å analysere ord som er hundre år gamle.

- Oppløsning som med islamisme og forstads hordene som fører til løsrivelse av flere plott av nasjonen for å transformere dem til territorier som er underlagt dogmer i strid med vår grunnlov. Imidlertid er enhver franskmann, uansett hvilken tro han eller han ikke tror på, hjemme overalt i Frankrike; det kan ikke og må ikke eksistere noen by eller distrikt der republikkens lover ikke gjelder.

- Oppløsning, fordi hat har forrang over broderskap under demonstrasjoner der myndighetene bruker politiet som fullmakts agenter og syndebukker overfor franskmenn i gule vester som uttrykker sin fortvilelse. Dette mens hemmelige og hette-personer ransaker virksomheter og truer de samme politimyndighetene. Imidlertid sistnevnte følger bare direktivene, noen ganger motstridende, gitt av dere, herskerne.

Farene øker, volden øker dag for dag. Hvem ville ha spådd for ti år siden at en professor en dag ville bli halshugget når han forlot videregående skolen sin? Imidlertid kan vi, nasjonens tjenere, som alltid har vært klare til å sette huden på slutten av vårt engasjement - som vår militære stat krevde, ikke være passive tilskuere i møte med slike handlinger.

Det er derfor viktig at de som driver landet vårt finner mot til å utrydde disse farene.
For å gjøre dette er det ofte nok å anvende eksisterende lover uten svakhet.
Husk at et stort flertall av våre medborgere, i likhet med oss, er overveldet av deres uhyggelige og skyldige taushet.

Som kardinal Mercier, Primas av Belgia, sa: "Når klokskap er overalt, er mot ingensteds."
Så mine damer og herrer, nok utsettelse, timen er alvorlig, arbeidet er kolossalt; ikke kaste bort tid og vite at vi er klare til å støtte politikken som vil ta hensyn til vern av nasjonen.

På en annen side, hvis ingenting blir gjort, vil slapphet fortsette å spre seg ubønnhørlig i samfunnet, og til slutt forårsake en eksplosjon og inngripen fra våre aktive kamerater i et farlig oppdrag til å beskytte våre sivilisasjons verdier og beskytte våre landsmenn på nasjonalt territorium.

Som vi kan se, er det ikke mer tid til å utsette, ellers vil borgerkrigen i morgen få slutt på dette voksende kaoset, og dødsfallene, som dere vil bære ansvaret for, vil telle tusenvis.

Général de Corps d’Armée (ER) Christian PIQUEMAL (Légion Étrangère), général de Corps d’Armée (2S) Gilles BARRIE (Infanterie), général de Division (2S) François GAUBERT ancien Gouverneur militaire de Lille, général de Division (2S) Emmanuel de RICHOUFFTZ (Infanterie), général de Division (2S) Michel JOSLIN DE NORAY (Troupes de Marine), général de Brigade (2S) André COUSTOU (Infanterie), général de Brigade (2S) Philippe DESROUSSEAUX de MEDRANO (Train), général de Brigade Aérienne (2S) Antoine MARTINEZ (Armée de l’air), général de Brigade Aérienne (2S) Daniel GROSMAIRE (Armée de l’air), général de Brigade (2S) Robert JEANNEROD (Cavalerie), général de Brigade (2S) Pierre Dominique AIGUEPERSE (Infanterie), général de Brigade (2S) Roland DUBOIS (Transmissions), général de Brigade (2S) Dominique DELAWARDE (Infanterie), général de Brigade (2S) Jean Claude GROLIER (Artillerie), général de Brigade (2S) Norbert de CACQUERAY (Direction Générale de l’Armement), général de Brigade (2S) Roger PRIGENT (ALAT), général de Brigade (2S) Alfred LEBRETON (CAT), médecin Général (2S) Guy DURAND (Service de Santé des Armées), contre-amiral (2S) Gérard BALASTRE (Marine Nationale). "



Jeg har lite tro på at politikerne skal høre på de. Dessverre.
Det som har skjedd er en del av en ønsket politikk.
Min mening er at vi er forbi disse tider når politikerne var uavhengige, kloke og nær folket.
Akkurat nå har en del arrogante mennesker som sitter i Brussels etc andre planer for EU og de skal bare våkne når huset brenner ned.
En ting er sikkert, militærene skal ha støtte fra en stor del av populasjonen: i tykt og tynt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
Åpent brev fra tidligere høye rangerte franske militære til politikerne.
Brevet varsler om sterk mulighet til en fremtidig borgerkrig i Frankrike og et mulig blodbad.
Kort sagt er det et høflig ultimatum.

Det jeg personlig vet er at dette er ikke noe nytt og at en aksjon har vært preparert i mange år.
Mer vil jeg ikke snakke om her, men jeg tror at brevet er tydelig nok.

Jeg brukte google translate for å få det oversatt til norsk og rettet litt opp på teksten.
Noe som ikke er enkelt fordi språket er ganske offisielt men jeg håper folk skal få seg det meste.

21.04.2021
"På initiativ av Jean-Pierre Fabre-Bernadac, karriere offiser og leder for Place Armes nettstedet, undertegnet rundt tjue generaler, hundre senior offiserer og mer enn tusen andre soldater en appell om retur til ære og plikt innen den politiske klassen."


Vis vedlegg 246961

Herr president,
Mine damer og herrer fra regjeringen,
Damer og herrer parlamentarikere.

Timen er alvorlig, Frankrike er i fare, flere livsfarer truer nasjonen.
Vi som, selv i pensjon, forblir soldater i Frankrike, kan under de nåværende forholdene ikke forbli likegyldige til skjebnen til vårt vakre land.

Våre trefargede flagg er ikke bare et tøystykke, det symboliserer tradisjonen gjennom tidene til de som, uansett hudfarge eller tro, har tjent Frankrike og gitt livet sitt for det. På disse flaggene finner vi i gullbokstaver ordene "Ære og fedreland".
Imidlertid ligger vår ære i fordømmelsen av oppløsningen som rammer vårt hjemland.

- Oppløsning som gjennom en viss antirasisme viser seg med et enkelt mål: å skape uro på vår jord, til og med hat mellom samfunnene.
I dag snakker noen om rasisme, urfolk og avkoloniserings teorier, men gjennom disse begrepene er det rasekrig som disse hatefulle og fanatiske tilhengerne ønsker. De forakter landet vårt, dets tradisjoner, dets kultur og ønsker å se det oppløses ved å ta bort fortiden og historien. Dermed angriper de gjennom statuer eldgamle militære og sivile herligheter ved å analysere ord som er hundre år gamle.

- Oppløsning som med islamisme og forstads hordene som fører til løsrivelse av flere plott av nasjonen for å transformere dem til territorier som er underlagt dogmer i strid med vår grunnlov. Imidlertid er enhver franskmann, uansett hvilken tro han eller han ikke tror på, hjemme overalt i Frankrike; det kan ikke og må ikke eksistere noen by eller distrikt der republikkens lover ikke gjelder.

- Oppløsning, fordi hat har forrang over broderskap under demonstrasjoner der myndighetene bruker politiet som fullmakts agenter og syndebukker overfor franskmenn i gule vester som uttrykker sin fortvilelse. Dette mens hemmelige og hette-personer ransaker virksomheter og truer de samme politimyndighetene. Imidlertid sistnevnte følger bare direktivene, noen ganger motstridende, gitt av dere, herskerne.

Farene øker, volden øker dag for dag. Hvem ville ha spådd for ti år siden at en professor en dag ville bli halshugget når han forlot videregående skolen sin? Imidlertid kan vi, nasjonens tjenere, som alltid har vært klare til å sette huden på slutten av vårt engasjement - som vår militære stat krevde, ikke være passive tilskuere i møte med slike handlinger.

Det er derfor viktig at de som driver landet vårt finner mot til å utrydde disse farene.
For å gjøre dette er det ofte nok å anvende eksisterende lover uten svakhet.
Husk at et stort flertall av våre medborgere, i likhet med oss, er overveldet av deres uhyggelige og skyldige taushet.

Som kardinal Mercier, Primas av Belgia, sa: "Når klokskap er overalt, er mot ingensteds."
Så mine damer og herrer, nok utsettelse, timen er alvorlig, arbeidet er kolossalt; ikke kaste bort tid og vite at vi er klare til å støtte politikken som vil ta hensyn til vern av nasjonen.

På en annen side, hvis ingenting blir gjort, vil slapphet fortsette å spre seg ubønnhørlig i samfunnet, og til slutt forårsake en eksplosjon og inngripen fra våre aktive kamerater i et farlig oppdrag til å beskytte våre sivilisasjons verdier og beskytte våre landsmenn på nasjonalt territorium.

Som vi kan se, er det ikke mer tid til å utsette, ellers vil borgerkrigen i morgen få slutt på dette voksende kaoset, og dødsfallene, som dere vil bære ansvaret for, vil telle tusenvis.

Général de Corps d’Armée (ER) Christian PIQUEMAL (Légion Étrangère), général de Corps d’Armée (2S) Gilles BARRIE (Infanterie), général de Division (2S) François GAUBERT ancien Gouverneur militaire de Lille, général de Division (2S) Emmanuel de RICHOUFFTZ (Infanterie), général de Division (2S) Michel JOSLIN DE NORAY (Troupes de Marine), général de Brigade (2S) André COUSTOU (Infanterie), général de Brigade (2S) Philippe DESROUSSEAUX de MEDRANO (Train), général de Brigade Aérienne (2S) Antoine MARTINEZ (Armée de l’air), général de Brigade Aérienne (2S) Daniel GROSMAIRE (Armée de l’air), général de Brigade (2S) Robert JEANNEROD (Cavalerie), général de Brigade (2S) Pierre Dominique AIGUEPERSE (Infanterie), général de Brigade (2S) Roland DUBOIS (Transmissions), général de Brigade (2S) Dominique DELAWARDE (Infanterie), général de Brigade (2S) Jean Claude GROLIER (Artillerie), général de Brigade (2S) Norbert de CACQUERAY (Direction Générale de l’Armement), général de Brigade (2S) Roger PRIGENT (ALAT), général de Brigade (2S) Alfred LEBRETON (CAT), médecin Général (2S) Guy DURAND (Service de Santé des Armées), contre-amiral (2S) Gérard BALASTRE (Marine Nationale). "



Jeg har lite tro på at politikerne skal høre på de. Dessverre.
Det som har skjedd er en del av en ønsket politikk.
Min mening er at vi er forbi disse tider når politikerne var uavhengige, kloke og nær folket.
Akkurat nå har en del arrogante mennesker som sitter i Brussels etc andre planer for EU og de skal bare våkne når huset brenner ned.
En ting er sikkert, militærene skal ha støtte fra en stor del av populasjonen: i tykt og tynt.

Mener å huske at det var en avgått general/minister som sa det samme i Frankriket for et år eller to siden om potensiell borgerkrig.

Mangfoldet har jo vært dyrket som en religion de siste tiårene blant de venstreliberale. Hovedproblemet er at de har tillagt moral til sine egne politiske standpunkt. Dermed blir det vanskelig å diskutere selv helt åpenbare problemstillinger knyttet til masseinnvandring fra fjerne strøk med en kultur og religion svært ulik vår egen. Har man innvendinger er man enten et dårlig menneske (rasist/nazist), eller så er man psykisk syk (lider av fremmedfrykt/islamofobi).
Den venstreliberale tanken er jo at de blir som oss, det går seg til. For alle vil jo egentlig være sånn som oss med våre gode "universelle" verdier. Ikke nødvendigvis nei, som vi ser i Frankrike.

Se på samene i Norge. Vi har bodd i samme land i 1000 år, vært naboer i 2000 år. De har vært igjennom assimilering med tvangskristning og tvangsfornorsking i tidligere tider. Likevel så har de sitt eget språk, sin egen kultur, sin egen nasjonaldrakt, sitt eget flagg og sitt sameting i dag. Jeg har ingenting i mot samer, for all del, men det viser bare hvor dypt den etniske og kulturelle identiteten sitter på tross av massiv påvirkning fra majoritetskulturen over lang lang tid.

Det er ikke bare å trykke på en knapp og så blir man norsk eller fransk. Noen kulturer er sammenfallende, andre er det gjerne ikke. Det er kanskje en grunn til at vi har nasjonalstater.
 
He he, helt fantastisk! Han blir vel neppe intervjuet på CNN tenker jeg. Godt å se at noen tør å stå opp mot den destruktive galskapen.

Brandon Tatum er et konservativt snakkende hode for PargerU, Liftable media og sist sitt eget konservative media selskap. Han lever av å snakke for konservative politikere, mer politikk altså.

Vi kan jo høre hva en ordentlig tidligere politimann rekker å si på Fox, før han blir avbrutt.


Har dere noen bedre forslag for hvordan man skal få politiet til å slutte og drepe folk enn å la loven gjelde for dem også?
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken og krille
He he, helt fantastisk! Han blir vel neppe intervjuet på CNN tenker jeg. Godt å se at noen tør å stå opp mot den destruktive galskapen.
1619457271589.png

Er det destruktiv galskap å straffe en politimann for det som er et helt klart, overlagt drap? Uansett hva offeret hadde vært ruset på, uansett hva han hadde gjort eller hvilke kirker han hadde bannet i, er det OK å drepe ham etter å ha satt håndjern på ham og bragt ham under kontroll på bakken? På hvilken planet er det en OK fremgangsmåte for politiet?
 
Mener å huske at det var en avgått general/minister som sa det samme i Frankriket for et år eller to siden om potensiell borgerkrig.

Mangfoldet har jo vært dyrket som en religion de siste tiårene blant de venstreliberale. Hovedproblemet er at de har tillagt moral til sine egne politiske standpunkt. Dermed blir det vanskelig å diskutere selv helt åpenbare problemstillinger knyttet til masseinnvandring fra fjerne strøk med en kultur og religion svært ulik vår egen. Har man innvendinger er man enten et dårlig menneske (rasist/nazist), eller så er man psykisk syk (lider av fremmedfrykt/islamofobi).
Den venstreliberale tanken er jo at de blir som oss, det går seg til. For alle vil jo egentlig være sånn som oss med våre gode "universelle" verdier. Ikke nødvendigvis nei, som vi ser i Frankrike.

Se på samene i Norge. Vi har bodd i samme land i 1000 år, vært naboer i 2000 år. De har vært igjennom assimilering med tvangskristning og tvangsfornorsking i tidligere tider. Likevel så har de sitt eget språk, sin egen kultur, sin egen nasjonaldrakt, sitt eget flagg og sitt sameting i dag. Jeg har ingenting i mot samer, for all del, men det viser bare hvor dypt den etniske og kulturelle identiteten sitter på tross av massiv påvirkning fra majoritetskulturen over lang lang tid.

Det er ikke bare å trykke på en knapp og så blir man norsk eller fransk. Noen kulturer er sammenfallende, andre er det gjerne ikke. Det er kanskje en grunn til at vi har nasjonalstater.


Det var i 2018, politiet slang ham i bakken, med kne på nakken og han blei seinere trua med å miste pensjonen. Han blei gitt amnesti til slutt.

Venstreliberale er et amerikansk begrep som ikke brukes i Europa, bare for å oppklare det. Hvis du mener alle til venstre for høyresida i Frp så kan det stemme. Vi mener folk skal behandles uavhengig av hudfarge og kultur. Det religiøse aspektet har vel helst kommet fra den andre sida. Venstresidas standpunkt er ikke mer ekstremt enn stødige gamle Høyrefolk som Kåre Willoch og Jo Benkow.

Derimot har masser av nazister og rasister vært "innvandringskritiske" så at dere blir misforstått kan stamme derfra. Hvis du leser ABBs manifest vil du finne masser av den samme innvandringskritikken. "if it walks like a duck and talk like a duck, its probably a duck" som amerikanerne sier.

Hvis de " fremmedkulturelle" får arbeid og slipper å bli trakassert og mistenkelig gjort vil de nok bli like gode borgere som du og jeg. Det er overhode ikke behov for at " de skal bli som oss".

Det om samene er bare for dumt, vestlendinger, trøndere og østlendinger har også sin egen dialekt, bunad, fylkes flagg og fylkes ting.

Grunnen til at vi har nasjonalstater kommer fra overgangen fra monarki til den litt mer moderne statsform vi har i dag. Det trengtes et samlende symbol slik at vi ikke skulle falle tilbake til føydalismen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken
Mener å huske at det var en avgått general/minister som sa det samme i Frankriket for et år eller to siden om potensiell borgerkrig.

Mangfoldet har jo vært dyrket som en religion de siste tiårene blant de venstreliberale. Hovedproblemet er at de har tillagt moral til sine egne politiske standpunkt. Dermed blir det vanskelig å diskutere selv helt åpenbare problemstillinger knyttet til masseinnvandring fra fjerne strøk med en kultur og religion svært ulik vår egen. Har man innvendinger er man enten et dårlig menneske (rasist/nazist), eller så er man psykisk syk (lider av fremmedfrykt/islamofobi).
Den venstreliberale tanken er jo at de blir som oss, det går seg til. For alle vil jo egentlig være sånn som oss med våre gode "universelle" verdier. Ikke nødvendigvis nei, som vi ser i Frankrike.

Se på samene i Norge. Vi har bodd i samme land i 1000 år, vært naboer i 2000 år. De har vært igjennom assimilering med tvangskristning og tvangsfornorsking i tidligere tider. Likevel så har de sitt eget språk, sin egen kultur, sin egen nasjonaldrakt, sitt eget flagg og sitt sameting i dag. Jeg har ingenting i mot samer, for all del, men det viser bare hvor dypt den etniske og kulturelle identiteten sitter på tross av massiv påvirkning fra majoritetskulturen over lang lang tid.

Det er ikke bare å trykke på en knapp og så blir man norsk eller fransk. Noen kulturer er sammenfallende, andre er det gjerne ikke. Det er kanskje en grunn til at vi har nasjonalstater.

Internasjonalisme har aldri fungerte og den vestlig universalismen kan ikke tvinges på resten av verden.
Det er ikke første gang store herskere prøver sånn sammensmelting av folk eller kontinenter: det gikk aldri bra.
Men denne gangen ble det fremmet for hardt og i veldig kort tid, noe som har skap enorme problemer som skal gi en smertefull lekse.
Ingen ønsker å miste identiteten sin, hverken de innfødte eller innvandrerne og multikulturalismen er noe som skal aldri godkjennes av majoriteten. Det ser vi nå i alle land som har opplevd store mengder av innvandring fra andre kontinenter.
Hvis dette hadde vært ønsket i verden, hadde Europa vært sammensmeltet med Asia lenge siden.
Tros alt var silkeveien åpnet før Romerikets tid og Aleksander den Store hadde allerede euro-asiatiske ambisjoner.
Europeerne har vært mye mer tolerant enn asiaterne eller afrikanerne som hadde aldri godkjent såpass mye immigrasjon fra andre kontinenter.
Men toleranse må ikke veksles med ønsket til å forsvinne for å skape "en ideal".
Å nedbryte kulturene, transformere nasjoner i regioner og bygge unioner handler ikke om idealer, det handler om makt.

World-G.jpg
 
Brandon Tatum er et konservativt snakkende hode for PargerU, Liftable media og sist sitt eget konservative media selskap. Han lever av å snakke for konservative politikere, mer politikk altså.

Vi kan jo høre hva en ordentlig tidligere politimann rekker å si på Fox, før han blir avbrutt.


Har dere noen bedre forslag for hvordan man skal få politiet til å slutte og drepe folk enn å la loven gjelde for dem også?

Så flott at Brandon Tatum er et konservativt snakkende hode. Håper han blir intervjuet i mange flere kanaler slik at mediene kan vise at de ikke er aktivister på venstresiden, men kritiske journalister som vil la ulike synspunkter komme frem.

Ja, det var et dårlig klipp av Tucker du fant der, helt klart. Man må faktisk tåle at noen mener noe annet enn en selv.
 
Redigert:
Vis vedlegg 247077
Er det destruktiv galskap å straffe en politimann for det som er et helt klart, overlagt drap? Uansett hva offeret hadde vært ruset på, uansett hva han hadde gjort eller hvilke kirker han hadde bannet i, er det OK å drepe ham etter å ha satt håndjern på ham og bragt ham under kontroll på bakken? På hvilken planet er det en OK fremgangsmåte for politiet?

Nei, det er ikke destruktiv galskap å straffe en politimann for overlagt drap. Men det er destruktiv galskap den måten drapet blir brukt for å fremme en politisk agenda som er svært radikal og samfunnsnedbrytende etter min mening.
 
Brandon Tatum er et konservativt snakkende hode for PargerU, Liftable media og sist sitt eget konservative media selskap. Han lever av å snakke for konservative politikere, mer politikk altså.

Vi kan jo høre hva en ordentlig tidligere politimann rekker å si på Fox, før han blir avbrutt.


Har dere noen bedre forslag for hvordan man skal få politiet til å slutte og drepe folk enn å la loven gjelde for dem også?

Her handler det ikke om å gi en unnskylding til Chauvin (som var gift med en Hmong kvinne og ikke en "white supremacist" ) men man må vel innse at hele greie ble oppblåst og utnyttet for aktivisme og opptøyer til syke proporsjoner.
Dessverre er Floyd ikke den første som dør i slike kondisjoner men å lage en verdens symbole av han var fullstendig politisk motivert.
Han var ingen helt heller. Han var tidligere dømt for innbrudd, tyveri og trusler med våpen.
Da man burde sette ting i balanse.

Dessuten ser det ut -igjen- som du gidder ikke å lese dokumentene jeg poster.
Fordi det er tydelig at Fløyd er ikke død av kvelning.
Han hadde hjerte problemer og var dopet som en hest (positiv for covid også da var han kanskje ikke helt frisk som fisk...)
Noe du og mange her har aldri vurdert og tydeligvis ønsker ikke å vurdere.
Da ser det ut som det er hjertet som ga opp men du får dømme selv...

GeorgeF1.png


GF3.png


GF2.png


GF4.png


GF5.png


 
Vis vedlegg 247077
Er det destruktiv galskap å straffe en politimann for det som er et helt klart, overlagt drap? Uansett hva offeret hadde vært ruset på, uansett hva han hadde gjort eller hvilke kirker han hadde bannet i, er det OK å drepe ham etter å ha satt håndjern på ham og bragt ham under kontroll på bakken? På hvilken planet er det en OK fremgangsmåte for politiet?

Du også har ikke lest obduksjonen.
Når skal folk oppfatte at utviklingen var også politisk motivert?
Chauvin tilhører i fengsel men saken er at en del ting du påstår henger ikke helt med virkeligheten når jeg leser obduksjonen.
Jeg ser på det som en uaktsomt drap og kne på folk er ikke noe nytt eller spesielt rase motivert.
Ja en del av folk i politiet er voldelige og arrogante hissige -og det vet jeg fra første hold- men man må la det være å bare bli styrt av følelser opphisset av manipulerende medier og politikere.

white privilege.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Det var i 2018, politiet slang ham i bakken, med kne på nakken og han blei seinere trua med å miste pensjonen. Han blei gitt amnesti til slutt.

Venstreliberale er et amerikansk begrep som ikke brukes i Europa, bare for å oppklare det. Hvis du mener alle til venstre for høyresida i Frp så kan det stemme. Vi mener folk skal behandles uavhengig av hudfarge og kultur. Det religiøse aspektet har vel helst kommet fra den andre sida. Venstresidas standpunkt er ikke mer ekstremt enn stødige gamle Høyrefolk som Kåre Willoch og Jo Benkow.

Derimot har masser av nazister og rasister vært "innvandringskritiske" så at dere blir misforstått kan stamme derfra. Hvis du leser ABBs manifest vil du finne masser av den samme innvandringskritikken. "if it walks like a duck and talk like a duck, its probably a duck" som amerikanerne sier.

Hvis de " fremmedkulturelle" får arbeid og slipper å bli trakassert og mistenkelig gjort vil de nok bli like gode borgere som du og jeg. Det er overhode ikke behov for at " de skal bli som oss".

Det om samene er bare for dumt, vestlendinger, trøndere og østlendinger har også sin egen dialekt, bunad, fylkes flagg og fylkes ting.

Grunnen til at vi har nasjonalstater kommer fra overgangen fra monarki til den litt mer moderne statsform vi har i dag. Det trengtes et samlende symbol slik at vi ikke skulle falle tilbake til føydalismen.

"Hvis de " fremmedkulturelle" får arbeid og slipper å bli trakassert og mistenkelig gjort vil de nok bli like gode borgere som du og jeg."

Jeg kommer fra et enkelt miljø, har vokst opp inni å nære de franske "ghettoer" i to forskjellige plasser rundt Paris, brukte mange år på gatene med alt mulig, inkludert gode folk og kriminelle og jobbet der i 8 år på fargefullt bygg og anlegg med immigranter fra alle kanter og alders grupper.
Og jeg er ikke enig med det du sier. Mange immigranter jeg kjente hadde ikke vært enig med deg heller.
Din setning er faktisk sjokkerende av naivitet og gjennomtrukket av ideologi. Og der prøver jeg ikke til å bli fiendtlig.
Det betyr ikke at alle ikke ønsker å "bli like gode borgere som du og jeg" .
Selvfølgelig mange vil det, men det er absolutt ingen selvfølge.
Du presenterer det som en selvfølge og fra det jeg leser, ser det ut som det er de "intolerante europeerne" som skaper problemene.
Det du sier stemmer ikke med det jeg har sett og opplevd.
Og ingen møte med "gode immigranter" skal gjør meg skifte min mening fordi noen mennesker er gode og noen er det ikke: fra starten av.
Ikke alle kommer til Europa med samme motivasjon eller grunn.
Og mange kommer med visjoner eller oppfattelser som tilpasser seg ikke med våre.
Glemmer du det, skal du ikke overleve så lenge som jeg har gjort det i bestemte plasser.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Noe som godt sagt, mer interessant og relevant enn G. Floyd og som mediene eller politikerne skal ikke snakke om.


"As for the timidity, if not mesmerized worship, that the press bestows on each utterance from the Fed, Grant offers this:

“The press ought to stand up to tyrannical power or to misappropriated power.
And I’m not saying the Fed is a tyrant but I’m saying that it is too much with us; its powers are too great; they are exercised too frequently; and it has left us with a bond market that’s all but been destroyed with respect to the proper functioning of a bond market, which is to set interest rates, to appraise credit, and to extend credit on terms that are logical and have been vetted by the participants in the market place.”

Other notable tidbits of wisdom from Grant during the interview:

“Tesla is the Bitcoin of auto manufacture. And Bitcoin is the Tesla of monetary gimmicks.”

“The more intense the craze, the higher the order of intellect that succumbs to it.”

“It took a viral invasion to unmask the weakness of American finance. Distortion in the cost of credit is the not-so-remote cause of the raging fires at which the Federal Reserve continues to train its gushing liquidity hoses.

“But the firemen are also the arsonists. It was the Fed’s suppression of borrowing costs, and its predictable willingness to cut short Wall Street’s occasional selling squalls, that compromised the U.S. economy’s financial integrity.”
 
Som ansvarlig redaktør for Tidssonen er det jeg, og ikke dere brukere som er ansvarlig (både moralsk og juridisk) for det som skrives av innlegg her inne på forumet.

Etter flere runder med diskusjoner og avveininger, har jeg kommet frem til at Tidssonen godt kan være en sone fri for politikk og religion.

For en av de største styrkene til Tidssonen som community er den trivelige, respektfulle og avslappende tonen, hvor vi samles om en felles lidenskap for klokker – helt uavhengig av hva vi ellers måtte ha av livssyn, overbevisninger eller filosofi "i det virkelige liv".

Og akkurat denne "magien" føler jeg at både denne tråden – samt det som sniker seg inn av politikk i andre tråder – tidvis svekker.

Jeg er sikker på at de av dere som har hatt glede av de politiske innleggene og krumspringene her på TS, vil kunne finne nok av andre plasser på internettet å fordype dere i den slags. Så dette bør ikke oppleves som noe stort tap – det er vel tross alt klokkene dere kom, og er her for.


Derfor er følgende avsnitt nå en del av våre forumreglene, med umiddelbar virkning:

Ikke politikk – ikke religion

Tidssonens forum skal ikke være en arena for diskusjoner av politisk, ideologisk eller religiøs art.

Innlegg som omhandler politiske, ideologiske eller religiøse ideer, budskap eller temaer, med hensikt å dele egne overbevisninger, uoppfordret opplyse eller påvirke andre brukere, er ikke tillatt.

Emner knyttet til privatøkonomi, mikroøkonomi eller praktisk lov og rett er tillatt.



 
Status
Stengt for ytterligere svar.