Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Status
Stengt for ytterligere svar.
Uff, få stengt ned denne her jo fortere jo bedre.

Bedre å være uten denne tråden, og at det heller modereres der politikken/religionen lurer seg inn igjen i andre tråder.

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Joda, i Tyskland har de panikk og det ble snakket om å forby partiet AFD, vet ikke om det blir gjort noen forsøk utover at noen snakker om det.

Et ordtak jeg ofte tenker på er: «Veien til helvete er brolagt med de beste intensjoner».

Og det er jo nettopp det venstresiden hele tiden har som grunntanke, at deres intensjoner, deres moral og medmenneskelighet er så mye bedre enn på det de kaller høyresiden, dette tar jeg faktisk som en personlig fornærmelse. Slik har det vel alltid vært, men det virker å tilspisse deg voldsomt for tiden.
Ja, tillagt moral til egne politiske standpunkt er et problem for diskusjonen. Blir fort stopp siden motparten er ondsinnet. Da kommer også ord som nazist, rasist, fascist, homofob, transfob, konspirasjonsteoretiker, klimafornekter osv. I det hele tatt «basket of deplorables».
Sikkert flott propagandamessig for å lede folk inn på den «rette» vei, og aller helst at folk sensurerer seg selv.

Er det svenske tilstander i Oslo/Norge snart? Bekymringsfull utvikling mht kriminalitet:

Økningen i dopbruk, vold og trusler blant Oslos unge, viser seg i statistikken:

• Antall narkotikarelaterte anmeldelser i aldersgruppen 10 til 17 år, økte med 68 prosent fra 2022 til 2023.
  • Anmeldelser for hensynsløs adferd og personforfølgelser vokste med 264 prosent i samme periode.
  • Anmeldte trusler i aldersgruppen økte med 50 prosent, mens fysisk vold hadde en økning på 45 prosent blant 10–17-åringene.
  • Mens bæring av kniv eller annet våpen økte med 92 prosent fra 2022 til 2023, ifølge tall fra StraSak (Straffesaksregisteret) og Oslo politidistrikt.
Dersom det fremdeles er noe igjen før det er like ille som i Sverige er det nok kun et spørsmål om tid?

Er det svenske tilstander i Oslo/Norge snart? Bekymringsfull utvikling mht kriminalitet:

• Antall narkotikarelaterte anmeldelser i aldersgruppen 10 til 17 år, økte med 68 prosent fra 2022 til 2023.
  • Anmeldelser for hensynsløs adferd og personforfølgelser vokste med 264 prosent i samme periode.
  • Anmeldte trusler i aldersgruppen økte med 50 prosent, mens fysisk vold hadde en økning på 45 prosent blant 10–17-åringene.
  • Mens bæring av kniv eller annet våpen økte med 92 prosent fra 2022 til 2023, ifølge tall fra StraSak (Straffesaksregisteret) og Oslo politidistrikt.
Dersom det fremdeles er noe igjen før det er like ille som i Sverige er det nok kun et spørsmål om tid?
Noe nytt for nordmennene, men slett ikke noe nytt for andre land i Europa.
Når land etter land fører akkurat samme destabiliserende politikk, burde folk forstå at det egentlig er med vilje.
Yuri hadde rett.
bg,f8f8f8-flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8-299553197.jpg

• Liker
Reaksjoner: Edward

Enkelte områder av Oslo og omegn er vel så i si ødelagt allerede. Men om det skal bli verre før det blir bedre, det kommer vel litt an på hvem som kommer til makta i september.

Enkelte områder av Oslo og omegn er vel så i si ødelagt allerede. Men om det skal bli verre før det blir bedre, det kommer vel litt an på hvem som kommer til makta i september.
Sannheten er at Høyre og Arbeiderpartiet og de småpartiene som følger maskeraden har skapt dette.
Akkurat som de andre har gjort over hele Europa.
Bestilt av høyere lobbyer som vil ha en verden uten grenser og uten nasjonal identitet. En verden hvor alle er "likestilte" og barna skulle bli oppdratt av makten.
Så snart et parti kommer med forslag om å kjøre på motsatt veien, skal disse folk bli kalt for "Nazier/Fascister" over hele MSM fra Oslo til Brussel. Det er vi kjent med.
Da kan du ikke forvente en velting neste valg.
Alt går som en pendulum, og dagen denne politikken blir fullstendig reversert, blir ikke i året 2025.
Men dagen det hele kommer, gir jeg ikke fem øre for skinnet av alle som har vært med på å dyrke sånn sinnsyk politikk.
Politikerne, journalistene og alle institusjonene som har spilt denne liksom "liberale" fløyten (den er faktisk ikke liberal en gang) kan kanskje berge seg ved å bli første kolonister på månen.

Sannheten er at Høyre og Arbeiderpartiet og de småpartiene som følger maskeraden har skapt dette.
Akkurat som de andre har gjort over hele Europa.
Bestilt av høyere lobbyer som vil ha en verden uten grenser og uten nasjonal identitet. En verden hvor alle er "likestilte" og barna skulle bli oppdratt av makten.
Så snart et parti kommer med forslag om å kjøre på motsatt veien, skal disse folk bli kalt for "Nazier/Fascister" over hele MSM fra Oslo til Brussel. Det er vi kjent med.
Da kan du ikke forvente en velting neste valg.
Alt går som en pendulum, og dagen denne politikken blir fullstendig reversert, blir ikke i året 2025.
Men dagen det hele kommer, gir jeg ikke fem øre for skinnet av alle som har vært med på å dyrke sånn sinnsyk politikk.
Politikerne, journalistene og alle institusjonene som har spilt denne liksom "liberale" fløyten (den er faktisk ikke liberal en gang) kan kanskje berge seg ved å bli første kolonister på månen.
Jeg fatter meg noe kortere i svaret, men tror du ikke den nye regjeringen blir såpass høyrevridd at det er litt håp?
Det shitshowet som har holdt på i fire år nå kan jo faktisk trigge mange til å ville ha en skikkelig opprens.

Jeg fatter meg noe kortere i svaret, men tror du ikke den nye regjeringen blir såpass høyrevridd at det er litt håp?
Det shitshowet som har holdt på i fire år nå kan jo faktisk trigge mange til å ville ha en skikkelig opprens.
Det handler ikke mer om "høyrevridd" eller "venstrevridd".
I Frankrike i 1981, det Kommunistiske partiet reiste seg fullstendig imot denne type politikken basert på åpne grenser og "ultra liberalisme". Nå, sånn oppførsel fra et politisk parti hadde vært klassifisert som Ytterste Høyreekstreme politikk.
Det viser hvor absurde mediene og narrativet sitt er blitt!
Det er faktisk kort og godt analysert der (beklager men det står i fransk).

Det bare handler om å komme seg ut fra hele prosjektet Europa har blitt utsatt siden begynnelsen av 70 tallene.
EU handler om dette men få folk forstår det, for det var ikke sånn EU ble presentert.
Man kan kalle prosjektet med mange navn, men sannheten er at det går imot selveste naturen til mennesker, som handler om å preservere seg og sine, ved å videreføre arven eller kulturen sin.
Og det er grunnen til at sånn politikk kan ikke overleve, og skal fremme et veldig hardt tilbakeslag av selveste folket.

Redigert:
Høyre er omtrent like langt til venstre som AP, kun mikroskopiske forskjeller. Så noen endring i politikken er ikke sannsynlig.

Høyre er omtrent like langt til venstre som AP, kun mikroskopiske forskjeller. Så noen endring i politikken er ikke sannsynlig.
Høyre er jo mer et sentrumsparti. Men FrP kan jo gjøre litt vei i vellinga. De er vel strengt tatt det eneste partiet som befinner seg på Høyreflanken lenger.

Da må de i såfall bli det klart største partiet, det kan holde hardt?
Jeg er faktisk ikke så helt sikker. Norge krever forandring nå, og da er jo FrP det partiet som lover mest. Men om de blir store nok til å få bestemme? Jeg tror kanskje det akkurat ved dette valget.

Jeg syns det er mest fascinerende at folk tenker det skal bli en forandring. Same shit, different wrapping.
Jeg har i mine drøye 38 år på kloden aldri stemt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Jeg betaler min skatt med glede, og klager aldri over hvordan ting styres. Hvordan skattepengene mine forvaltes derimot, der kan jeg ha en og annen mening, men de holder jeg meg for meg selv.
Men det er på tide og finne frem popkornet, for shitshowet er godt i gang.

• Liker
Reaksjoner: Hapå, Edward og UJU
Status
Stengt for ytterligere svar.