Toyo movement, ødelagt escape wheel

Medlem
29. april 2012
Innlegg
33
Sted
Oslo
Hei, jeg har kjøpt et lommeur, stort sådan til å henge på veggen. Når klokka kom i posten, fikk jeg en hyggelig overraskelse. Det var en hybrid versjon av batteri og mekanisk. (vet ikke hva det heter?), så jeg kan ikke bare bytte ut med en quartz løsning. (kan sikkert, men veldig stas at det er delvis mekanisk) :) Men det byr på et par utfordringer for meg da Escape wheel er ødelagt. Og muligens 3 wheel, hvis det heter det.

Jeg er ingen urmarker, men syntes det er artig å skru litt på klokker og få litt mer kunnskap. Hvor kan jeg fremskaffe deler? Det er et Toyo urverk, 4 jewels. som går på batteri, men med balance wheel og tannhjul og hele pakka. Escape wheel var helt skjevt så jeg håper det er kun den som må bytte ut.

Jeg turte ikke å åpne hele klokken i går, da jeg hadde litt dårlig tid. Eller er det noen som har peiling på hvem som evnt kan reparere dette?
Det er en fin klokke, og hadde vært veldig artig og fått den opp på veggen. (er forresten en av de få klokkene som kona har akseptert) :)

Vet ikke om jeg får opp bildene her, men prøver. Dersom noen kjenner til Toyo urverk, eller noen som har tips om evnt noen som kan hjelpe meg med å få reparert klokken, så settes det stor pris på:) Kan evnt sende bilder på mail hvis bildene ikke er synlige.

open

open
open
 
Redigert:
Personlig tror jeg at jeg bare hadde byttet verket, evt kan du finne deg et med sweep sekund om du ønsker at det skal se mer mekanisk ut. :)