Tour de Trymulf

Helt perfekt! Som du sier selv, fyller et behov/bruksområde for deg bedre enn andre kandidater :)

Jeg eide samme modell av 7 days for noen år siden, og det er en av klokkene som jeg ikke skulle ha solgt. Gratulerer med flott IWC :D

Nok en gang, tusen takk for deres kommentarer :) Jeg håper at denne kan bli en del av et fastere inventar, da jeg faktisk 'trenger' den. Men bastante uttalelser hører ingensteds hjemme i hvetebrødsdagene.

Fin samling og du har vært gjennom mye.
Har selv en Flagship, usikker på fra når, urverk m.m. vet at den er arvegods fra min onkel som kjøpte den etter at han kom hjem fra hvalfangeri i sørishavet.

Du sitter på et par av mine grailer der - hulk og portuguese står høyt på lista hos meg:mrgreen:

Takk for liten anmeldelse av Portuguesen - gjør at jeg får enda litt mer lyst på den gitt...

Fin samling og du har vært gjennom mye.
Har selv en Flagship, usikker på fra når, urverk m.m. vet at den er arvegods fra min onkel som kjøpte den etter at han kom hjem fra hvalfangeri i sørishavet.

Du sitter på et par av mine grailer der - hulk og portuguese står høyt på lista hos meg:mrgreen:

Takk for liten anmeldelse av Portuguesen - gjør at jeg får enda litt mer lyst på den gitt...

Flagship er en flott klokke, og Longines som merke har en spennende historie. Min får dessverre alt for lite armtid. Heldigvis er den ofte å se på samboerens hånd. Håper du får brukt din :)

Jeg har dessverre en mild form av OCD. Det nødvendiggjør en skikkelig beater. En klokke jeg ikke trenger å bekymre meg for - og som gjerne kler litt slitasje. Frem til nå har Magretten fungert som dette. Den tålte en skikkelig støyt og tilfredsstilte derfor mine behov. Jeg følte likevel at det var forbedringspotensiale innenfor beater-kategorien. Det resulterte i innkjøp av en ny hardhaus. Mottok denne i dag, og instinktivt er jeg positivt overrasket over kvalitetsfølelsen. Både kronen og bezelen klikker pent. Den er tykk, men ikke topptung. Bronsen gir klokken et barskt uttrykk og generelt oppleves den svært solid. Denne utgaven er 42mm, og føles som en bra match for min del. Gleder meg til å teste den på litt andre remmer også.

image_zps21ea14b8.jpg

image_zps9d663f46.jpg

image_zpsf73f1d6e.jpg

Redigert:
La familia p.t. Shark Diveren må over på gummi. Med stål, skinn og gummi kan jeg variere litt mellom begivenhetene - noe som har vært et mål.

image_zpsc361fdec.jpg
[/IMG]

Det er med vemodighet at både Portuguesen og Hulken er henholdsvis ute og på vei ut. Portuguesen vokste på meg dag for dag, og er en skikkelig feel good-klokke. Hulken har jeg mye sentiment knyttet til. Den ble kjøpt ny, som en gave til meg selv for å feire Cand. jur. Klokker er uansett materialistiske goder - og kan som kjent gjenanskaffes. Salgene var heller ikke forgjeves:

Incoming_zps33e47626.jpg

Med salg følger kjøp. Inn kom altså en Audemars Piguet 15300OR. Triste salg, men dette føles riktig.

image_zps81ec4aa1.jpg

Jeg skal summere opp noen tanker når jeg får summet meg.