To vintage 60/70-talls divere

Medlem
6. nov. 2012
Innlegg
743
Sted
Sarpsborg
Noen som har noe peiling på noen av disse vintage-diverene?

Relliac Diving Watch
$(KGrHqZ,!r!FJ1ce8QYZBSd6d9uKZg~~60_12.JPG

$(KGrHqN,!qEFJu9D1dHRBSd6fzh0GQ~~60_12.JPG

$T2eC16Z,!zYFIcF9m+ykBSd6e2tdEw~~60_12.JPG





Difor Gran Sport 150M
$T2eC16RHJIkFHR2KchBTBSd5gwQBSg~~60_12.JPG

$(KGrHqVHJEoFJnimg03wBSd5jN1uzw~~60_12.JPG

$T2eC16FHJHgFFly!DRH)BSd5iORMrQ~~60_12.JPG


Ble nemlig kjøp på ebay :p :rolleyes:

Må vel være noen eminente besserwissere på området?
@SpaceCowboy?

Setter pris på alle tips!
Klokkene er ikke i min besittelse helt ennå..
 
Redigert av en moderator:
Helt ukjent for meg. Hva finner du hvis du googler? Mer obskure av de mindre merkene på 60- og 70-tallet vil jeg tro.
 
Difor Gran Sport 150 og Relliac

Nå har jeg hatt klokkene i noen dager. Begge klokkene tikker og går. Datoen skifter som den skal. Selvsagt går de ikke innenfor COSC :rolleyes: men mulig man kan regulere det. Har renset og vasket begge klokkene ganske godt.. Under bezelene var det jo et tonn med jord (eller lignende materie).. :cool:
Her kommer noen bilder av de aktuelle urene. Har forøvrig satt på to nye 18 mm natoremmer :)














Har ikke klart å finne ut stort om noen av klokkene, men fant en tilsvarende Difor Gran Sport 150 på et fransk forum. Det er såvidt jeg kan forstå en franskprodusert klokke. Sammenlignet min mot den som var på det franske forumet og det virker som at klokken er helt original.
Relliacen vet jeg ingenting om.

Kan slenge opp noen bilder av urverkene etterhvert.
 
Redigert:
Synes de var veldig kule! Så en del franske dykkere i Nice på div. bruktmarked da jeg var der i sommer en tur. Slo dessverre ikke til, da de var noe overpriset tror jeg. Mange rare forskjellige merker.

Likte den lenka der! Er det 22mm? Slarkete?
Bytte mot en Nato i så fall? :p
 
Synes de var veldig kule! Så en del franske dykkere i Nice på div. bruktmarked da jeg var der i sommer en tur. Slo dessverre ikke til, da de var noe overpriset tror jeg. Mange rare forskjellige merker.

Likte den lenka der! Er det 22mm? Slarkete?
Bytte mot en Nato i så fall? :p


@kvamsky
Jeg kjøpte klokkene på ebay for en grei sum.
Lenka er fin den, 18 mm riktignok :p Flexilenke. Tenker jeg beholder den :)
Tilnærmet 0 slark
 
Redigert av en moderator: