To nye Geophysicer fra JLC. Dang.

Da vet vi ca. når den var ferdig - jeg var på Flagship Store i Geneve i mai og kjøpte med ca. halve sjappa. Fikk prøve og se alt de hadde, men ikke disse - selv om de snakket om at de skulle komme med en helt ny serie i løpet av året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Horgen og uret
Stiller meg i kø for @kvasbo sin Geophysic, og høyner med sjela mi. Synes den er finere enn de nye (og den er jo limited også), selv om de heller ikke er til å kimse av!
 
Hoppsekundviser er utrolig kult. Har bare så vidt hørt om det før, men merker at om det hadde vært innenfor økonomisk rekkevidde hadde det vært høyt på komplikasjonsønskelisten.

Men skiva er kulere på @kvasbo sin, og viserne mye kulere.

Jeg syns du bør ha en av hver. :D
 
Hoppsekundviser er utrolig kult. Har bare så vidt hørt om det før, men merker at om det hadde vært innenfor økonomisk rekkevidde hadde det vært høyt på komplikasjonsønskelisten.

Men skiva er kulere på @kvasbo sin, og viserne mye kulere.

Jeg syns du bør ha en av hver. :D

Det er innenfor rekkevidde, sjekk ut Habring2: http://www.habring2.com/en/collection/jumping-second

Skriver for øvrig litt om den nye modellen i bloggpost i morgen, og der dukker det opp flere navn med seconde morte :)

EDIT: For ikke å snakke om min favoritt, med Foudroyante ...


Artig kontrast :)
 
Basert kun på bildene syns i alle fall jeg at dette ikke var mye å hoppe i stolen for. Særlig modellen uten world timer synes jeg er kjedelig designmessig og heller ikke spesielt elegant. De hockeykeeperkølleaktige viserne kombinerte med relativt stutte lugs og en "ramme" rundt datoen (som for øvrig har en litt kjedelig font), er ingen stjernekombinasjon i min bok. Men godt vi er forskjellige. Kanskje den ser bedre ut ""live".
 
Er det bare meg. Eller er de to skruene i skive forstyrrende...
2a7e90y.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Soleklar preferanse for JLC. Og det uten å finlese skivene for å finne produsenten :)
 
Imponert over detaljrikdommen i verdenskartet på JLC. Til og med Danmark er klart markert !
 
Er det bare meg. Eller er de to skruene i skive forstyrrende..

Enig! Så at Hodinkee mente at det var en god ting, fordi det ga den et mer "industrielt" preg eller noe i den duren. Bare sprøyt etter min mening, hadde gjort seg mye bedre uten skruene.
 
Er det noen av disse på sonen enda? Gleder meg til de begynner å komme på KS :)
 
Ganske sikker på at det er en True Second i stål her, tilsvarende sikker på at den ikke treffer KS...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Jeg har Universal Time :)

Ja, har siklet på mange bilder av dine JLC-er de siste dagene. Synes true second komplikasjonen er så uendelig kul. Etter å ha kjøpt min først JLC har jeg blitt så glad i merket at jeg tenker litt på å flippe suben for en MUT moon. Fantastisk samling du har! :)