To helt forskjellige spørsmål på en gang

Medlem
3. aug. 2014
Innlegg
192
Sted
Bergen
1. Hvorfor har ikke Rolex glass på baklokket? I alle fall på enkelte modeller?

2. Er det noen forhandlere som tar bytte, og selger preowned klokker? Ingen i Bergen, så vidt jeg vet.
 
1. Toolwatch. Akkurat hvorfor er vel ikke så lett å svare på, men rolex er jo kjent for å være ganske konservative når det gjelder endringer.

2. Time watches åpner vel i Bergen om ikke så alt for lenge, tror dette er eneste tilbyderen av denne type tjenester.
 
1. Hvorfor har ikke Rolex glass på baklokket? I alle fall på enkelte modeller?

2. Er det noen forhandlere som tar bytte, og selger preowned klokker? Ingen i Bergen, så vidt jeg vet.
1. Konservatisme.
Rolex har meget pene urverk, som til og med er dekorert under klober og under skiven, altså steder kun urmakeren får se. De fortjener å bli vist frem.
Finnes jo uorginale baklokk med glass, men...
2. Ja - Lervik i Haugesund tar innbytte/selger brukte ur.
 
1. Toolwatch. Akkurat hvorfor er vel ikke så lett å svare på, men rolex er jo kjent for å være ganske konservative når det gjelder endringer.

2. Time watches åpner vel i Bergen om ikke så alt for lenge, tror dette er eneste tilbyderen av denne type tjenester.

Gleder meg til TimeWatches åpner. Kjører forbi flere ganger for uken for å se om de har åpnet.
Liker ikke salget av nye ur uten stempel, men blir kjekt å kunne se på brukte ur. Kanskje vintage også?
 
1. Konservatisme.
Rolex har meget pene urverk, som til og med er dekorert under klober og under skiven, altså steder kun urmakeren får se. De fortjener å bli vist frem.
Finnes jo uorginale baklokk med glass, men...
2. Ja - Lervik i Haugesund tar innbytte/selger brukte ur.


Takk for tips.
Synd Lervik Ur ikke har nettbutikk, eller i det minste en oversikt over hva de har inne.
Klarte i alle fall ikke finne noe på nettsidene deres.
 
Rolex har meget pene urverk, som til og med er dekorert under klober og under skiven, altså steder kun urmakeren får se. De fortjener å bli vist frem.
Nja....
Rolex-verk i standard sportsmodeller har vel sin sjarm, men er ikke det jeg forbinder med dekortert...
rolex-3135-med.jpg


vs

IWC%2BSchaffhausen%2BIn%2BHouse%2BMovement%2BCalibre%2B52610%2Bback.jpg



Takk for tips.
Synd Lervik Ur ikke har nettbutikk, eller i det minste en oversikt over hva de har inne.
Klarte i alle fall ikke finne noe på nettsidene deres.
Her.