To av mine hobbier....

Medlem
13. mai 2011
Innlegg
122
Sted
Haugesund
IMG_0230_zpsd2d1300c.jpg
[/IMG]
 
Flotte hobbyer.

Jasså, du er eufonist. Nydelig instrument. Blåste mye baryton i hine, hårde dager. Ble nettopp spurt om jeg ville joine korpset igjen. Svært fristende, men får vel problemer med "amasjør'n" ettersom jeg ikke har blåst på 30 år

:cool:
 
Ille nok å være borte noen måneder gett, men du bør absolutt vurdere å blåse støvet ut av hornet igjen ;)
 
... men får vel problemer med "amasjør'n" ettersom jeg ikke har blåst på 30 år

Oj, der var et ord som vekker minner. Har 10 år bak meg med kornett/trompet selv, men det er et halvt liv siden jeg sluttet. ("liv" er jo et relativt begrep, jeg snakker altså om mitt eget :) )

Tonen ble etter hvert veldig fin, men "amasjør" var det dårlig med siden jeg sjelden øvde mer enn de obligatoriske to timene i uka :)
 
Hyggelig med en messingblåser! Har spilt kornett siden jeg var 10, mest i korps (brass), nå må jeg (dessverre) traktere slagverk pga av mannskapsmangel.

Janitsjar eller brass eller.....?
 
Oj, der var et ord som vekker minner. Har 10 år bak meg med kornett/trompet selv, men det er et halvt liv siden jeg sluttet. ("liv" er jo et relativt begrep, jeg snakker altså om mitt eget :) )

Tonen ble etter hvert veldig fin, men "amasjør" var det dårlig med siden jeg sjelden øvde mer enn de obligatoriske to timene i uka :)

Har selv aldri vært veldig flink tll å øve hjemme, men har vel hatt en fordel av at jeg tidligere spilte mye med forskjellige band og orkestre. Ambisen blir vel aldri helt slik en ønsker, uansett hvor mye en styrer på og øver :confused:
 
Hyggelig med en messingblåser! Har spilt kornett jeg var 10, mest i korps (brass), nå må jeg (dessverre) traktere slagverk pga av mannskapsmangel.

Janitsjar eller brass eller.....?

Jeg spiller i Haugesund Janitsjar Orkester og Tiroler Blas Musik Kapelle Haugesund.... he he :D
HJO øver nå til NM i Trondhjem og jeg må spille pauker på et av numrene. Vi er nok desverre ikke alene om å mangle litt personell i korpsene våre. :(
 
Vårt korps var i utgangspunktet brass, men så kom det noen nye koster og det ble kjøpt inn treblåsere. Jeg tror fortsatt mitt hjerte banker hardest for rent brasskorps.

Nå fikk jeg jaggu lyst til å bli med igjen. Takk skal dere fanker'n meg ha:D
 
Bare å begynne å blåse igjen!

Selv spilte jeg kornett i 12 år i skolekorps (brass) i samme distrikt som trådstarter. Har siden den gang spilt trompet i storband. I år har vi faktisk startet et prosjektbrassband som skal stille i 5. divisjon i NM om en uke. Spennende med litt brassnerding igjen!
 
De som var på besøk hos meg i romjulen vet at konemor fikk plasttrombone til jul :cool:

En gang brass, alltid brass (eller plast for øyeblikket da...), så nå er hun i full vigør igjen. Messingmunnstykke er kjøpt, og der forsvant 3/4 av lydforskjellen. Nå hører du knapt forskjell. Lurer på når de andre hornene kommer i plast? Fint til båtbruk, fjellbruk osv.. :p