Tissot Visodate - Nøyaktighet?

Medlem
21. juni 2014
Innlegg
3
Hei folkens. Jeg kjøpte en ny Tissot Visodate fra autorisert forhandler nå i sommer og er veldig godt fornøyd med det klassiske og litt "retro" utseende. En veldig fin klokke som passer til det meste, både formelle og uformelle anledninger.
Jeg er derimot litt mindre fornøyd med nøyaktigheten. Klokken går ca. ett minutt for fort i løpet av en uke som er den lengste perioden jeg har målt. Mulig det vil fortsette å øke hvis jeg måler enda lenger. Er dette noe man må forvente av et urverk i denne prisklassen? Jeg vet jo at dette ikke er et chronometer og at nøyaktigheten ikke ligger på det nivået, men hadde håpet at det var litt mer presist.
En urmaker kan sikkert justere noe, men hvis ett minutt pr. uke er innenfor hva jeg må forvente er det jo ingen vits i å gjøre noe mer.
Hva mener dere som har eller har hatt Visodate? På forhånd takk for svar.
 
Du burde prøve en app som heter WatchCheck, da kan du måle ganske nøyaktig hvor nøyaktig klokken er. Hvis det er samme feil hver eneste dag er det veldig lett å fikse for en urmaker, men hvis det er store variasjoner vil jeg tro dette er noe du kan klage på hos forhandleren.
 
Ett minutt pr uke gir et snitt på 8,6 sekunder pr døgn.

Kronometer sertifiserte urverk (COSC) tillater -4 / +6, så ditt avvik er vel ikke unormalt for usertifisert ETA 2836. Det kan sikkert justeres noe, men er neppe noe grunnlag for reklamasjon.
 
Uret ditt går 99.99% nøyaktig, et avvik på 8,6 sekunder i døgnet tilsvarer mindre enn 0.01% avvik.
Og når det kun er et fjærhus, 4 tannhjul, anker og en balanse, så syntes jeg er er nokså godt :) Nyt den pene klokken og den lille maskinisten inni, og så får du heller stille klokken en gang i blant :)
Visodate er virkelig et godt kjøp, du får mye for pengene. Kjøpte du med hvit eller sort skive?
 
Uret ditt går 99.99% nøyaktig, et avvik på 8,6 sekunder i døgnet tilsvarer mindre enn 0.01% avvik.
Og når det kun er et fjærhus, 4 tannhjul, anker og en balanse, så syntes jeg er er nokså godt :) Nyt den pene klokken og den lille maskinisten inni, og så får du heller stille klokken en gang i blant :)
Visodate er virkelig et godt kjøp, du får mye for pengene. Kjøpte du med hvit eller sort skive?

Takk for at du setter ting i perspektiv. I prosent blir det jo marginalt og det hele er kanskje lite å bry seg om. Ikke noe problem å stille klokken f.eks. en gang i uken. Jeg kommer likevel til å måle den en stund fremover for å se om avviket varierer over tid. Jeg har klokken på armen om natten og kommer nok til å fortsette med det.

Jeg kjøpte utgaven i stål og hvit skive. De hadde også en modell i "gull" og hvit skive, men jeg syns den er finest i stål.
 
Jeg har hatt eta verk som går mindre nøyaktig enn det. Vil si 8,6 sek i døgnet er bra. Visodate er flott klokke og gir mye klokke for pengene. Irriterende du deg over unøyaktigheten kan du prøve med forskjellige posisjoner og natten når den ikke brukes.
 
Hei! jeg har også nylig kjøpt en vissodate. Men er det normalt at det skal komme et lite "klikk" fra urverket når rotoren har gått rundt en gang?
 
1minut i uken får väl anses som bra på den kloken, själv hade jag en LLD som gick +7/dygn som jag tyckte var helt ok med tanke på vilket verk som sitter i=)
 
Du kan få din klokke mye mer nøyaktig om du får den justert. ETA elabore skal gå ca 12 pluss minus i følge produsent. Men så og si alle ETA verk leverer langt bedre enn det som kreves. Jeg justerte ett av mine eta2836 til +1sec etter 10 år uten service. Det er imponerende.
 
Hei, har også en Visodate, den gikk ca 15 sek for raskt i døgnet da jeg kjøpte den. Fikk den regulert og den går nå 5-6 sek for raskt; det synes jeg er akseptabelt for denne typen urverk. Jeg har dog også en Raymond Weil som har en lignende ETA-mekanisme som er enda mer presis.