Tissot-tråden

Her fant jeg et bilde av konfirmasjonsklokken min. Den er fra slutten av 70-tallet.
PRS518 paa 17 mai.jpg

Den har vært med på mye herjinger. Lumen på timeviseren datt av under en snehuletur.

Nå lever den en bedagelig pensjonisttilværelse.

8

Edit: Ripene i det ripefrie glasset kommer fra sommeren vi bar nye shingel-plater til taket på hytten.

Stilig klokke,den dag idag.ikke alltyi nytt og moderne er bedre

Jeg husker at størrelsen var 'type slagvåpen ' den gangen . Langt større enn vanlige klokker. I dag er den normal og ser moderne ut.

8

Edit: En artig finesse er at datoen stilles frem en dag ved å trykke kronen inn.

Det er jo en grei funksjon.ser noen nye Tissot har egen knapp for dette.
For min del så kan klokkene komme uten dato visning.

Dagvisning har jeg mer sansen for,kjekkt å ha når en kommer på hjemmet å dagene går i surr

• Liker
Reaksjoner: Grendel
For det første så er gangen på sekundviseren mer elegant på et mekanisk ur. Den 'sekund-hakkende' quartz-sekundviseren syntes jeg gir klokken et billig preg. Den er mer elegant med den mekaniske flyten.

Enig, men når det er sagt, hadde det vært helt avsindig kult med en mekanisk klokke med deadbeat seconds. :D

Tror bare det er Tissot i swatch konsernet som bruker C07.111
Men får jo Sw200 i klokker fra ca10.000 og oppover.Får vel kanskje mer om en handler fra en av de små som ikke er i et storkonsern.
Men er det bevist at 111 er dårlig?Kvalitetsplastikk kan jo holde lengre enn dårlig metall?

Tja... Jeg tror ikke at delene i plast er noe stort problem uansett, og jeg tror ikke det er noe problem om urverket må sendes til Sveits eller bare byttes ut på service heller.