Callahan
Støttemedlem
På et forum som her inne, vil nok de fleste foretrekke mekaniske klokker. Men jeg tenker det kommer helt an på bruken og hva du selv synes er mest praktisk. Jeg ville gått for den mekaniske modellen selv om den er dobbelt så dyr. Det å stille en klokke er bare kos synes jeg.Mye pent fra Tissot,kunne tenkt meg flere.
PRX er ikke feil. Koster «bare» 4000–>
Hadde jo vært enklest å billigst med en quartz.så slipper jeg å trekke opp/stille klokka hver gang jeg swapper.
Men har forstått det sånn at quarts ses på som annen rangs klokker?
Veldig logisk og normal tankegang. Gleder meg til å se snøballen rulle, jeg er villig til å vedde en Seiko 5 på at det dukker opp både quarts og mekanisk til vel over 4k i løpet av ett års tidEr jo billigst å mest praktisk med quarts.
Men blir jo litt ork om man skal stille på sekundet + dato.
Men spørs vel hvor mange klokker man har å hvor ofte en bytter.
Har ei hybrid klokke,trives godt med den.dette blir nok dagligklokka.
Tenker å supplere med ei til.har funnet en PRX på nett til under 4000kr.
Hadde nok vært det enkleste å mest økonomiske valget.
Men frister jo med noe automatic.
Får se hva jeg finner på.
Hvor mange klokker har dere? Hvor ofte bytter dere?
Er veldig i tenkeboksen
har et par vintage klokker(arvegods) en automatic og en opptrekkbar
ellers har jeg eple klokka(ligger på finn)
For øyeblikket så er Tissot T-Touch klokka jeg bruker. Må si jeg liker denne mer og mer. Passe dum og elegant/tøff. ikke ladet siden 10 oktober når jeg hentet den i pakkeboksen. Mangler 2 streker. lite sol for tiden. Må jeg bruke org lader på denne? eller kan jeg bruke plate? Må nok på sikt supplere med en Automatic. mye pent/tøft å velge i...
Veldig logisk og normal tankegang. Gleder meg til å se snøballen rulle, jeg er villig til å vedde en Seiko 5 på at det dukker opp både quarts og mekanisk til vel over 4k i løpet av ett års tid![]()
har et par vintage klokker(arvegods) en automatic og en opptrekkbar
ellers har jeg eple klokka(ligger på finn)
For øyeblikket så er Tissot T-Touch klokka jeg bruker. Må si jeg liker denne mer og mer. Passe dum og elegant/tøff. ikke ladet siden 10 oktober når jeg hentet den i pakkeboksen. Mangler 2 streker. lite sol for tiden. Må jeg bruke org lader på denne? eller kan jeg bruke plate? Må nok på sikt supplere med en Automatic. mye pent/tøft å velge i...
FREM MED FAKLER OG HØYGAFLER KARER!11!!1Når en passerer 10 lapper så er det ikke så mye å hente i kvalitet/funksjon.
Nå banner jeg vel litt i kjerka.