Solgt Tissot Seastar PR 516

Medlem
4. juli 2014
Innlegg
108
Sted
Oslo
Vært mye fram og tilbake med denne nå, men må nok la klokken gå nå siden jeg har kjøpt meg landeveissykkel, noe som er veldig synd fordi jeg synes det er en utrolig kul funky diver med en fantastisk skive. Fargen på skiven ser svart ut til vanlig, men blir havgrønn i riktig vinkel og fullt sollys. I kombinasjon med den oransje sekundviseren synes jeg det ser helt rått ut. Det er ikke mange jeg har sett av denne hvor fargen på bezelen ikke har fadet helt. Ser også ut til å være upolert. Tror klokken er fra 70-tallet. Jeg kjøpte en original Tissot lenke fra kompisen til et medlem her fordi lenken som var på klokken var litt stiv i leddene.

Jeg har ikke målt hvor mye den avviker helt nøyaktig, men jeg har lagt merke til at den sakter noen minutter etter noen dager på hånden. Når jeg var innom Simen Solvold i fjor fikk jeg beskjed om at den kan trenge en service snart. Også skrur kronen litt skjevt når man drar den ut for å stille klokken, men det kunne Simen fikse med å rette opp kronen eller sette inn en ny en.

Mer kul info her:

Det første bildet er lånt fra timetitans.com hvor jeg kjøpte klokken fra (mva ok) for å vise fargespillet på skiven. Også må jeg bare beklage rævva iPhone bilder. Jeg prøvde å leke litt fotograf, men det ble litt så som så.

324_50657877.jpg

thumbnail_IMG_1425.jpg

thumbnail_IMG_1427.jpg

thumbnail_IMG_1426.jpg

thumbnail_IMG_1419.jpg

thumbnail_IMG_1420.jpg


Litt usikker på verdien på denne da den kan trenge en service snart, men setter en pris på 6500 kr. Også er det bare å komme med et bud så blir vi nok enige.
 
Redigert:
Tror folk er kanskje litt skeptiske på grunn av servicen. Så vidt jeg husker ga Simen meg et anslag på ca. 5000 kr, men det er som alltid vanskelig å si på klokker. Da vil jeg tro at du fortsatt vil få en nyoverhalt klokke til en fair pris.