Tips til urmaker for rep. av ETA 2824-2

Medlem
24. feb. 2012
Sted
Slemmestad
Hei

Har en Archimede Pilot 42mm, med et automatisk urverk av typen ETA 2824-2.
På lørdag var riktignok uhellet ute, og uret falt i flisene. :mad:
Da gikk det som det vel måtte, og uret stoppet på sekundet.

Noen som har noen tips om veien videre...
F.eks. om forslag til urmaker som kan se på dette, og eventuelt kostnad. Holder til mellom Oslo og Drammen!
Det er jo ikke akkurat tidenes dyreste urverk, slik at er reparasjon uforholdsmessig dyr, for
ulykken heller snus til en mulighet for nytt kjøp av klokke :) Hva skal man evt. gå for da:confused:
Den ligger på ca 3500,- ferdig med mva og toll.

Jeg har fått reparert både ETA og Seiko-verk hos Urmaker'n i Torggata i Oslo (rett over gata for Glasmagasinet).

Tullete navn, men kjempeflinke folk og veldig billige.

Jeg har fått reparert både ETA og Seiko-verk hos Urmaker'n i Torggata i Oslo (rett over gata for Glasmagasinet).

Tullete navn, men kjempeflinke folk og veldig billige.

Støttes. Urmakern i torgata har alltid vært hyggelige, billige, og proffe når jeg har vær der.

@Greg hadde sikkert tatt denne på strak arm.

Skal vi tippe på balansen ;)

Det behøver ikke å bli så dyrt, er ganske sannsynlig at ballansen har "hoppetut" og må settes på plass igjen, et av to steder. Er nokså usannsynlig at balanseaksel har brukket, da incabloc skal sørge for at dette ikke skjer. I så tilfelle bestiller man hele balansen. Du bør satse på klokken, det høres ikke ut som det skal bli så dyrt at det ikke er verdt det.

Ta og fortell hva som måtte gjøres når du får den tilbake da :) :) :)

Redigert av en moderator:
Jeg vil anbefale Tidemann. Jeg opplevde det samme med min Hamilton Maestro her om dagen. Det sitter et ETA 7750 verk i denne. Klokken var fikset i løpet av 2 dager. Kostet 1500,-

Hei

Da var klokken tilbake på armen. Balansen hadde brukket, så urmakeren mente den måtte ha fått seg et skikkelig slag:p
Bra levert av urmaker Larsen, og ble ikke så dyrt heller:cool: