Begge syklene vil fungere flott. Generelt sparer du på å kjøpe aluminium kontra carbon. Aluminium er et bra materiale for sykkelrammer, og carbon er nødvendigvis ikke bedre.
Kunne sikkert fylt et par tråder på terrengsykkel.no-forumet om karbon vs aluminium. Personlig foretrekker jeg en skikkelig bra aluminiumsramme fremfor en dårlig karbonramme, og tror vel ikke det er så mange sekundene jeg taper. Gikk for en cyclocross fra Cannondale, i aluminium, i vinter, og må si at jeg så langt liker den betydelig bedre enn en Trek landevei jeg hadde for et par år siden, i karbon.
Hehe, hvorfor kan dere ikke bare være enige @HenrikS og @frj ? Ville gjort det mye enklere for meg kjenner jeg Har uansett lyst å kjøpe noe jeg virkelig vil ha kontra det fornuftige valget. Så bruker tiden fram til feriepenger på fredag til å se enda flere modeller og bli enda mer usikker. Gi meg gjerne et tips hvis dere ser noe i 10-15k klasse fremover.
Kunne sikkert fylt et par tråder på terrengsykkel.no-forumet om karbon vs aluminium. Personlig foretrekker jeg en skikkelig bra aluminiumsramme fremfor en dårlig karbonramme, og tror vel ikke det er så mange sekundene jeg taper. Gikk for en cyclocross fra Cannondale, i aluminium, i vinter, og må si at jeg så langt liker den betydelig bedre enn en Trek landevei jeg hadde for et par år siden, i karbon.
Nå er det vel neppe noe dårlige karbonrammer som er omtalt her fra Canyon, Scott og Cube. Men ser helt klart hva du mener hvis det hadde vært snakk om å kjøpe Kina-ramme fra ebay.