Tips til t-shirt

politrew

Støttemedlem
Medlem
22. mars 2013
Innlegg
557
Sted
Norge
Noen som har tips til t-shirts av god kvalitet? Sorte eller hvite som passer til jeans/casual.
 
+1. Sunspel har uten tvil de beste t-skjortene jeg har vært borti. Tynt og vanvittig behagelig stoff, som holder seg ekstremt bra. Har omtrent brukt ihjel mine og de er like gode som nye.

Ellers har jeg vært veldig fornøyd med the product som er en del rimeligere. Det eneste er at de krymper litt i vask, så det kan være en ide og gå for en størrelse større. Eller lese vaskelappen om du vil.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Sunspel er veldig behagelige å bruke, men min erfaring er at de går opp i sømmene. Jeg synes de t-skjortene deres som er lagd i England holder seg bedre enn de som er produsert i Portugal, men de blir alikevell løse tråder som tilslutt gjør at de revner.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Sunspel er veldig behagelige å bruke, men min erfaring er at de går opp i sømmene. Jeg synes de t-skjortene deres som er lagd i England holder seg bedre enn de som er produsert i Portugal, men de blir alikevell løse tråder som tilslutt gjør at de revner.
Ser at prisen varierer fra 500 til 1000 på Sunspel. Kan det være ulik kvalitet på de forskjellige modellene?
 
@politrew Jeg lette lenge etter gode hvite t-skjorter uten logo. Kom over Livid sine. Er sykt fornøyd med de. De brukes bare til jeans og ikke under skjorter (Gud forby).
De er tjukke og gode i stoffet, noe jeg også var ute etter. God kvalitet som holder passformen. Man unngår at de blir slaskete rundt kragen. Tror det er 2-pack for 1000,-
 
@politrew Jeg lette lenge etter gode hvite t-skjorter uten logo. Kom over Livid sine. Er sykt fornøyd med de. De brukes bare til jeans og ikke under skjorter (Gud forby).
De er tjukke og gode i stoffet, noe jeg også var ute etter. God kvalitet som holder passformen. Man unngår at de blir slaskete rundt kragen. Tror det er 2-pack for 1000,-
Takker. Skal definitivt teste disse. Litt tykt stoff er en klar fordel for pappakroppen :LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Har selv god erfaring med sunspel men også noe dårlig erfaring, jeg kjøper t-skjortene deres med litt tykkere stoff, disse er solide! Har også hatt god erfaring med Levi’s sine 2-pack t-skjorter som selges på Carlings.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Noen som har erfaring med Calvin Kleins vanlige ensfargede t-shirts. Mulig det finnes forskjellige varianter - hva vet jeg?
Spør for arving nummer 2 har satt opp ensfargede CK t-shirts på sin ønskeliste for bursdag som snart kommer opp.

Jepp, jeg har vel 10-15 stk. med v-hals. Bruker alltid en som «undertrøye». Synes kvaliteten er bra i forhold til pris, men de var nok bedre før - har kjøpt disse i en årrekke.
 
Noen som har erfaring med Calvin Kleins vanlige ensfargede t-shirts. Mulig det finnes forskjellige varianter - hva vet jeg?
Spør for arving nummer 2 har satt opp ensfargede CK t-shirts på sin ønskeliste for bursdag som snart kommer opp.
Jeg har kjøpt disse i alle år. Synes kvaliteten har blitt dårligere og det er i grunn derfor jeg opprettet tråden, for å finne et annet merke.
 
Ser at prisen varierer fra 500 til 1000 på Sunspel. Kan det være ulik kvalitet på de forskjellige modellene?

Nja, de jeg kjøper ligger på rundt 1000 lappen, og er made in England. De rakner i sømmene de og. T-skjorter i basis og enslige farver er som regel produsert i England, resterende t-skjorter som er flerfarget, med mønster, striper etc. er laget i Portugal eller Tyrkia. Jeg styrer konsekvent unna de.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew
Jeg prøvde nylig Son of a Tailor på et innfall (tror de traff meg i riktig øyeblikk med en reklame i FB-feeden min).

De foreslår en passform basert på din alder, vekt, høyde etc. Og så kan du justere alle målene selv etterpå (du lagrer det på profilen din på websiden deres). Jeg har aldri hatt t-shirts som sitter så bra på meg.(BTW jeg bestilte bare en stk t-shirt som test første gang, så justerte jeg målene, og da ble neste leverte t-shirt helt kanonbra. Nå har jeg 7-8 stk tror jeg i ulike farger).

Koster omtrent 50-60 EUR per t-shirt før MVA/toll. Det er en opsjon å bestille med "heavy" dvs solid stoff. De selger også gensere osv med samme customization-muligheter. Har hatt de første plaggene siden mid-2020. De har vært gjennom en del vask og holder fasong/tilstand bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes og politrew
Er stor tilhenger av Merz B Schwanen (de fra Tyskland), samt Barns Outfitters. Begge uten sømmer på kroppen. Holder seg godt i form og laget med digg bomull.
 
  • Liker
Reaksjoner: politrew