Tips til klokkevalg for å minnes min far

Takk for mange gode tips. Daytona er virkelig et alternativ jeg vurderer nå.

Kommer til å ta en tur innom en klokkebutikk i byen en av dagene og få litt videre inspirasjon.

mvh
Petter

Virkelig trist med din far. Har for ikke lenge siden mistet både mormor og morfar, så jeg føler med deg.

Jeg ville nok gått for enten Daytona eller PO. Dette er klokker mange ungdommer synes er kule, og som din sønn sikkert blir glad for å ta over når den tid kommer.
Hilsen fra en navnebroder!

Trist å høre om din far. Føler med deg i denne vanskelige tiden.

Jeg slutter meg til forslagene om Submariner (116610/114060) eller Explorer 1 (114270). Dette er to ur du vanskelig kan gå feil med.

Redigert:
Trist å høre:(
Fra Rolex vil jeg anbefale submariner eller explorer. De er to tidløse klokker som holder seg bra i mange år (10-20 år og mer)

Redigert:
Trist historie men god tanke!
Hvis det finnes en spesiell kategori ur som minner deg om din far ville jeg kjøpt det hvis jeg var deg. Ellers bør du kjøpe det du liker best.

Hva med Jaeger LeCoultre Master Control Hometime til ca 55.000,- på Urverket.no?
1628430 Jaeger LeCoultre Master Control Hometime Silver Dial Pris 54.595,-

eller Jaeger LeCoultre Master Calender til ca 65.000,- hvis du vil stekke budsjettet så langt.
151842A Jaeger LeCoultre Master Calendar * Silver Dial Steel * Pris 64.895,-

Begge urene er jo ekstremt flotte og oppfyller de fleste av kriteriene, med unntak av robusthet og bilsport.
Vil anta det er mulig å få ca tilsvarende priser hoe AD, og en skikkelig prøving for å se om godfølelsen brer seg i kroppen.

Ellers støtter jeg også forslaget om Explorer 1 39mm. Lykke til med valget.

Sohoo