Tips til første automatiske klokke

Medlem
5. juli 2017
Innlegg
1
Sted
Bergen
Hei!

Tenkte å kjøpe min første automatiske klokke. Ønsker forslag på hva dere anbefaler. Liker klassiske klokker.

Har følgende krav:
- Automatisk
- Mellom 38 og 42 mm
- Budsjett fra 7000 til 13.500,-

Setter stor pris på tilbakemeldinger.
 
Redigert:
Som @trippelj skriver så får du mye for pengene ved å gå for en brukt. Jeg ville sett etter en pen Omega Seamaster (Automatic, selvfølgelig). Disse kan du få pent brukt, med boks, til den øvre grensen av hva du legger opp til. Pass på at det er 42mm modellen. De andre, som er smalere, blir veldig lett for små i dagens samfunn.

Tag Heuer har mye fint og samme med Tissot. Sørg for at det er en mekanisk. Da får du en fine sekundviseren som glir av gårde. Flere har også displayback, og da kan du se urverket.

Du har mye å velge mellom i denne prisklassen, @Classy. Sørg for å ikke hoppe på det "første og beste" som dukker opp. Jakten er halve morroa!

Viktig!
Når du kjøper brukt, så er det mye, veldig mye, lurerier ute å går. Her på TS er det seriøse selgere. På Finn er det lett å bli lurt! "Buy the seller", og "dersom en deal er for god til å være sann så er den det"

God jakt!

8
 
Finnes det så dyre Invicta?

Tror kanskje du mente Nixon :D
Screenshot_20170706-112508.png
 
Heisann! Så kjekt at du vil kjøpe deg en skikkelig klokke. Jeg vil anbefale noe fra Longines. Gammelt merke med mye historie, og godt urverk i forhold til pris. Kanskje en hydroconquest eller en conquest er tingen? Lykke til!
Jeg er enig med Kalvegodt. Longines er et gammelt merke med mye historie og mye kvalitet for pengene. Lykke til #Classy
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen