Tips til dressklokke

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Hei,
Jeg sitter og planlegger klokkekjøp i form av en dressklokke som skal brukes i mitt eget bryllup.
Bryllupet er om 2-3 år.

Jeg har akkurat startet med tanken om en slik klokke, men har lekt med tanken lenge.

Som en referanse så har jeg tittet en del på A. Lange & Söhne Saxonia/Lange 1 (brukt.)

Krav
Diameter: 38-40 mm
Dial: sort, hvit, brun og blå
Kasse: rund
Materialet: Rosé, hvittgull eller stål
Pris: ????
 
Man kommer ikke utenom PP, AP, VC og JLC - i samme åndedrag som ALS Saxonia.

Patek Philippe Calatrava er innenfor kravspecsene dine, det samme kan man si om Vacheron Constantin Patrimony og Fifty Six feks, Audemars Piquet Royal Oak (ultra thin, kanskje), og en hel del i Master Ultra Thin-serien til Jaeger-LeCoultre.

Det er mye å velge blant.

Prisnivå? Høyt. Selv brukt. 150k pluss pluss brukt.

PS: Skal tro hvor lang tid det tar før noen foreslår en DJ eller DD.....;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Denne liker jeg og har en veldig allsidig bruk både før og etter den store dagen. Dett er i den rimelig skala. Ellers er jo de selvsagte nevnt ovenfor.

1001CC00-535C-4034-B73E-6FF2B5D17DDD.jpeg
 
Redigert:
@Oscr - Jeg liker veldig godt Lange - spesielt med stort datohjul og litt off centre dial.

Ellers er alternativene dine gode.


@GrimReaper - Ingen dum idé. Aldri vurdert Cellini tidligere.


Hva tenker dere om Glashütte? Det er jo en roligere og rimeligere variant enn Lange Söhne.
 
TIl en så spesiell anledning bør du kjøpe noe som gir godfølelsen. Slik jeg tolker det har du en svakhet for Lange, så mitt råd er å kjøre på med det. Dette er en klokke som skal knyttes til minner for livet.

Likevel skal jeg fortelle hva jeg ville kjøpt: En JLC Grande reverso i gult gull, med hvit skive :) Kan jo være at det treffer, selv om jeg ser en Lange i stjernene for deg.....
 
Mye å velge i. Men en klokke jeg selv ikke har i samlingen, men kunne ha tenkt meg. Er en klassiker som aldri vil gå av moten.
PP5196G (hvitt gull)
Vanvittig behagelig klokke med sin slanke kasse som bygger bare 7,68 mm i høyden, og med diameter på 37mm.
Pris: 193.700,-

5196G_001_1@2x.jpg

5196G_001_1@2x.jpg

5196G_001_1@2x.jpg

5196G_001_1@2x.jpg

205_9089G_001@2x.jpg

Pluss matchende mansjetter :)


Skulle man virkelig slå til på stortrommen. Kommer denne modellen også i platina, med Breguet-tall.
PP5196P
Prise: 325.500
5196P_001_1@2x.jpg


5196P_001_8@2x.jpg


5196P_001_9@2x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta