Tips på verdisakforsikring?!?

Dette høres jo vel og bra ut, men er det noen som rent faktisk har erfaring med utbetaling av erstatningsoppgjør fra "enter"? Ikke meningen å være i overkant skeptisk, men når de er såpass mye mer "slepphendt" med å forsikre ur, så tenker jeg automatisk at de snører igjen på utbetalingene....? Eller så er det bare slik at alle andre selskap ønsker å slippe å forsikre slike gjenstander, da de tror det er potensielle svindelobjekter...?!

Er også litt skeptisk.
En bankboks er en vel så god forsikring.

Er man såpass uvøren at klokken kan bli skadet i bruk, kan det vel være like greit å bytte til en Casio om man ikke tar seg råd til reparasjonen :)

Jeg ser ingen problemer med å forsikre en dyr klokke. Om bilen din punkterer, kan du garantere at du husker å ta av klokken før du finner frem verktøy og skrur av dekket? Det er ikke veldig mye som skal til før man blir litt stresset og glemmer hvilket ur man har på også gjør man noe som skader uret.

Hadde jeg hatt Breitlingen i bankboks kunne jeg bannet på at den hadde ligget der året rundt. Jeg har en dyr klokke som brukes ved fine anledninger, eller veksler jeg på 2 Certina DSer.

Jeg ser ingen problemer med å forsikre en dyr klokke. Om bilen din punkterer, kan du garantere at du husker å ta av klokken før du finner frem verktøy og skrur av dekket? Det er ikke veldig mye som skal til før man blir litt stresset og glemmer hvilket ur man har på også gjør man noe som skader uret.

Hadde jeg hatt Breitlingen i bankboks kunne jeg bannet på at den hadde ligget der året rundt. Jeg har en dyr klokke som brukes ved fine anledninger, eller veksler jeg på 2 Certina DSer.

Selvfølgelig kan ingen garantere at de husker å ta av seg klokken når de skal utføre tøffere arbeid. Poenget er at du ved å forsikre deg også betaler for de som konsekvent ikke gidder å ta den av seg, i tillegg til luringene som "mister" klokken på finn.no.

Hvis du mister, blir frastjålet og ødelegger en klokke sjeldnere enn snittet kommer du ut i minus på den andre siden ved å forsikre. Det innebærer selvfølgelig en form for risiko, og den bør man ikke ta på ting man ikke har råd til. Verken jeg eller banken var særlig interessert i denne risikoen på huset...;)

Vil ta opp denne igjen da jeg var så uheldig å bli frastjelt lommeboken min i Oslo igår. Var hos politiet idag og annmeldte det, ringte ENTER forsikring rett etterpå, etter å ha forklart saken samt hva prisen på lommeboken var samt hva som var i den ba hun om kontonummer så hun kunne overføre penger med en gang. Dette ble da dekket av min reiseforsikring. Så, ser INGEN grunn til å ikke velge ENTER forsikring:)

Vil ta opp denne igjen da jeg var så uheldig å bli frastjelt lommeboken min i Oslo igår. Var hos politiet idag og annmeldte det, ringte ENTER forsikring rett etterpå, etter å ha forklart saken samt hva prisen på lommeboken var samt hva som var i den ba hun om kontonummer så hun kunne overføre penger med en gang. Dette ble da dekket av min reiseforsikring. Så, ser INGEN grunn til å ikke velge ENTER forsikring:)

Jøss. Dette hørtes utrolig bra ut. Tror jaggu meg jeg skal vurdere å entre enter.

Snakket med IF i dag. De ville ha ca. 10 000 kroner i året for å forsikre min klokkesamling, noe som tilsvarer ca. 250 per 10 000 kr i verdi per år.

De anbefalte meg i stedet å øke verdien på innboforsikringen, noe som kostet meg 2-300 kroner ekstra i året.

De måtte i tillegg ha kopi av papirer på alle klokkene, samt kvittering/takstbevis. Blir mye arbeid ut av slikt...

899ee7f2.jpg
:p