Tips om leilighet på Rivieraen?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg og samboeren vurderer et par ukers avslappet ferie på den franske rivieraen i sommer, er det noen som har noen bra utleieleiligheter å anbefale? Antibes, Menton eller et annet sted? Vi blir bare to stykker, trenger sentral beliggenhet, fin terrasse/balkong, kort vei til strand, kort vei til jernbane.

Noen som har tips?
 
Har hatt to dager i området Garavan-Menton-Monaco. Veldig flott og pent alt sammen. Selvom Menton ikke gav det sprekeste inntrykket.. Er du ute etter en byferie blir du nok skuffet, vil du ha en mer tilbaketrukket stemning er det veldig greit. Er heller ikke et problem å finne resturanter som stort sett er fri for åpenbare turister, hvertfall om du spiser til rett tid av døgnet.

Nærhet til tog er godt tenkt, den binder lett sammen hele kystlinjen der. Kjekt å se flere forskjellige byer/plasser.

Dagene jeg hadde i Menton oppfattet jeg som mindre masete en det jeg har tilbragt lenger vest på revieraen. Det kan like mye skyldes at jeg var nedover tidligere i sesongen når jeg besøkte Menton.


Tips til spesifikk leilighet har jeg ikke. Ville prøvd å finne en leilighet som ligger i et kompleks der folk faktisk bor, ikke noe som er bygget for turister.. Sjekk forøvring ut holiday-rentals.co.uk




Som et sidespor kan jeg på det varmeste anbefale Algarvekysten i Portugal. Prisene er generelt lavere, turistene er ferre og alt i alt trivdes jeg bedre. En ulempe er at man ofte er avhengig av leiebil for å komme seg rundt for å se ting. Den problemstillingen kan fint løses ved at man flyr til Lisboa og tar noen dager der før eller etter oppholdet i Algarve. Om du ser på Algarve ville jeg for alt i verden styrt unna Albufeira og det umiddelbare området rundt.. Det eneste som er verdt å få med seg der er en sjømatresturant som heter Resturant La Tipico Aruina. Fersk og god sjømat servert på taket av bygget. Rett ved stranden, men høyt nok oppe til at en slipper å høre de hummerrøde britene nedenfor.
Ulempen er at man ikke kan nyte vin til maten når man er rundt om, og det er litt synd. Har hatt flere gode matopplevelser i hele Algarve.

Albuferia, Resturant La Tipico Aruina

IMG_0404.JPG by rousp1, on Flickr



Edit:


Om valget faller på Revieraen ville jeg uansett leid en bil en dag for å kjøre litt nordover og tatt en titt på Rhône Alpes. Veiene er trange, småbyene er mange og fargen på vannet er trollbindende.

Lac De Ste Croix

Untitled by rousp1, on Flickr

Avataren min er tatt fra samme sted som dette bildet.
 
Pokker ta dere! Nå ble jeg reisesyk :p

Og alle vet jo at det betyr mindre kronasjer til å kjøpe klokker for...
 
Definer kort avstand. Det begynner å fylles opp bra nå så når du reiser spiller jo litt inn.

Blir rivieran på meg også i sommer. To dager i Monaco, seks dager i Vance utenfor Nice, åtte dager i Juan Le Pins og Antibes.

Deilig å for en gang skyld ha tid til lang ferie.:cool::p

Jeg fant leilighet på homeaway.no