Tips i modelljungelen

Medlem
11. juli 2011
Innlegg
30
Sted
Drammen
Hei,

Magen verker og jeg har lyst på Panerai:D
Men hvilken model er jeg på jakt etter?

Det jeg først og fremst ønsker, er en clean PAM, uten for mye komplikasjoner.

Ønsker:
-Sandwichdial
-Luminor kasse (1950 ok)
-44mm eller større
-helst børstet finnish (polert bezel kan gå)
-Innsyn til verket
-helst uten dato og sekund

Jeg har falt litt for 176 med titankasse.
Bjerke hadde ikke denne inne, så har ikke fått prøvd den.
Er den for lett og ripes den lett?

Liker også 372, spessielt pga 47mm og gullvisere, men liker ikke at den er polert og stort minus at det er plexi :confused:
Noen alternativer ?

Forslag, meninger og bilder av de forskjellige modellene tas imot med takk :cool:
 
Du skal ha en Pam 312, uten tvil :cool:



Sandwich, 1950-kasse, innsyn til det fantastiske in-house verket og sekundviser :D
 
EDIT: shit, ser du ønsker uten dato og sekundviser. Til mitt forsvar har jeg drukket 12 carlsberg og to flasker vin:rolleyes:

Også klarer du å skrive såpass, det er imponerende;)

For ikke ta dette helt OT, TS du kan gå inn på Panerai.com og leke med "Find my Panerai", så finner du nok den modellen du ønsker deg.
 






176 er en fantastisk klokke, min har blitt brukt som den skal (hardt) lenge og har ingen sjenerende merker ;) Den ligger fint på armen og selv om den er ganske lett merker man at det er en "bøs" klokke ;) Holder til 15 min. fra Drammen så en prøvekjøring er sikkert mulig ;)
 
Og plexiglass er et pluss, ikke et minus!

Blir det ikke fort riper og hakk? Fra jakker og at man dulter borti ting?
Kan jo poleres opp selvfølgelig :rolleyes:

176 er en fantastisk klokke, min har blitt brukt som den skal (hardt) lenge og har ingen sjenerende merker ;) Den ligger fint på armen og selv om den er ganske lett merker man at det er en "bøs" klokke ;) Holder til 15 min. fra Drammen så en prøvekjøring er sikkert mulig ;)

Så du opplever ikke titanen som bløt, det er godt og høre. Tenker at den er lett, men en prøvekjøring hadde jo vært supert :D
Er noe med å få prøvd den på armen :) Sender deg en PM
Men finner ikke 176 på hjemmesidene til Panerai, er den gått ut :confused:

Det var heldigvis ikke halvlitere. Angrer godt i dag kan man si:mrgreen:

Imponerende, hadde nok ikke funnet tastaturet engang jeg da :p
Men 312 er en fantastisk klokke, den er innenfor selv med dato og sekund ;)
 
Takk til @andres for at han lot meg komme å se på 176'en sin:D
Ikke tenkte jeg, at jeg kom til å reise hjem med denne herligheten på armen :cool:

20140803_203941_zpsno6o7ruj.jpg


20140803_194052_zpsxtp5dckh.jpg
 
Redigert av en moderator:
Det er 372 du skal ha..

Relativt enig, men den er jo polert over det hele. Det er vel en Fiddy du er ute etter - om du kunne svelge sekundviseren.

Nei, plexi blir ikke ripete ved vanlig bruk - og som du sier så kan det enkelt poleres.



Superninjaedit: Postet før jeg kom til side 2. Du fant jo en som var midt i blinken. Gratulerer så mye!
 
Relativt enig, men den er jo polert over det hele. Det er vel en Fiddy du er ute etter - om du kunne svelge sekundviseren.

Nei, plexi blir ikke ripete ved vanlig bruk - og som du sier så kan det enkelt poleres.



Superninjaedit: Postet før jeg kom til side 2. Du fant jo en som var midt i blinken. Gratulerer så mye!

Tror jeg skal bli greit fornøyd med 176 :D
Kjente ikke til Fiddy, men et kjapt søk, viste værtfall at den ikke var innenfor budsjettet :p