Tips ang klokke til dame

Medlem
28. juni 2012
Innlegg
16
Ser etter en ny (brukt) klokke til dame.
Hun bruker en nokså stor sort Rado med sort keramisk lenke idag.

Tenkte på noe rolex men er åpen for forslag til hva jeg kan lete etter? jeg ikke har den store oversikten over hva som er av klokker da jeg er nokså fersk i gamet :p

anyone?
 
Liten eller stor klokke?
Firkantet eller rund kasse?
Komplikasjoner som dato eller stoppeklokke eller kun tid?
Prisklasse?
Farge på skiven?
Lenke eller reim?
 
Jeg synes Rolex Oyster perpetual date serien er en meget pen serie til damer - sendt deg PM angående en. Rolex Datejust er også en klokke jeg synes sitter pent på damer.
Flower dial eller hva man skal kalle den er jo råkul!

Flowerdial:
_MG_0021-1.jpg
 
takk for PM GrandCarrera. Jeg avventer svar når jeg har orientert meg ang hva som er å få tak på.

Klokken idag er en sort Rado Jubile. tror størrelsen er mellom 30-40mm. Ikke den mindste.
Hun bærer fint klokke i den størrelsen.

Ang shape så er rund å foretrekke.
lenke eller lær er det samme
En ren klokke uten mye dilldall er å foretrekke.
Liker godt datejust og oyster som GrandCarrera sendte.
Trenger ikke være Rolex, men liker at det er skikkelige saker :)

Pris... tjah... 5-15000isj
 
Enig. Date og Datejust er perfekt for piker! Det beste er at det er skikkelig klassikere som gjennom historien har bevist at designet holder seg, og inngangen til disse flotte Rolex urene begynner rett i overkant av 10'. Tipser om denne med pike-riktig farge på skive fra en trygg selger (litt dyr, men sikkert noe prutemulighet, også ser den veldig fin ut): Rolex Air King i Stål - FINN Torget Og denne vil også kle en pike-arm (nypris i dag ca 55', hvitt gull i bezel gir en fantastisk glans): http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37242744
 
+1 for Date/Datejust og Air King. Foreslår i tillegg Rolex Exp 1, og jeg har alltid likt dameutgaven av Omega Constellation.
 
Dårlig bilde, men kona har en 31mm DJ med glatt bezel som hun har blitt glad i!

IMAG0156.jpg


Videre er jeg enig i at Constellation passer fint på et damehåndledd. Jeg ville gått for 35mm i stål med hvit skive!

12310352002001-20.png
 
Ser etter en ny (brukt) klokke til dame.
Hun bruker en nokså stor sort Rado med sort keramisk lenke idag.

Tenkte på noe rolex men er åpen for forslag til hva jeg kan lete etter? jeg ikke har den store oversikten over hva som er av klokker da jeg er nokså fersk i gamet :p

anyone?

Hva med noe begge kan bruke? Rolex Explorer I er en favoritt hos min frøken, og hos andre frøkner som du kan se her:

Izabel_Goulart_rolex.jpg


izabel-goulart-and-rolex-explorer-1016-gallery.jpg


20133-izabel-goulart-1024x768.jpg


Explorer.jpg
 
Explorer I ser jo dritlekker ut! mye lekkert :)

hva er prisklassene de ligger i?

date
datejust
explorer I

og ca årgang?

noe spes jeg bør sjekke? unngå? årsmodeller som ikke er bra?
 
904da2bd.jpg


En utrolig fin Omega, Rambutan.:) burde nok hatt en slik en gang!
Får hente frem en av mine klokker, slik at han kan se hva vi damer på sonen har på hånda :cool:
 
Takker Arwen, jeg er svært så fornøyd med den soleklar keeper. :)

Ellers så kan jeg jo også si at Speedmaster reduced også er en jeg er blitt glad i. Den finnes i ladies versjon også men for meg personlig blir den rett og slett litt for bling bling. :p

Her kan dere gjøre dere opp en mening selv. ;)

Reduced

DSC_1195.jpg



Ny ladies...
32433384006001_main.jpg


Ja, og selvsagt får du denne i tilhørende blingy farger denne er moderat...:p
 
Takker Arwen, jeg er svært så fornøyd med den soleklar keeper. :)

Ellers så kan jeg jo også si at Speedmaster reduced også er en jeg er blitt glad i. Den finnes i ladies versjon også men for meg personlig blir den rett og slett litt for bling bling. :p

Her kan dere gjøre dere opp en mening selv. ;)

Reduced

DSC_1195.jpg



Ny ladies...
32433384006001_main.jpg






Ja, og selvsagt får du denne i tilhørende blingy farger denne er moderat...:p

Jeg kjenner at jeg sliter når det gjelder bling, dameklokker i rare farger og små størrelser. Det gjør meg litt nervøs, he he. Godt at smaken er ulik...
Reduced var også fin! Fikk prøve denne på armen en dag. Kunne hatt det greitt med den, kjente jeg :cool:

D6EB912B-D588-457B-8605-B8EA9F3B470C-22721-0000122E139365F0_zps5aa9d248.jpg
 
Omega PO ligger på en 40+k ny og Reduced får du ikke tak i ny lenger og den får du for rundt en 7-8k, dame speedmaster tror jeg ligger på rundt en 30k. :)
 
Er Explorer I "den nye subben" på forumet? Kan nesten virke slik. Jeg stemmer i for Explorer eller Sub.
 
lett å glemme seg gort å miste fokus når dere drar fram de fine klokkene.

Hun har jo en sort rado i 40mm. Lenken er og sort. er noe stål detaljer på den.
Intensjonen min var å kjøpe en klokke som var i stål/hvit slik at hun kan veksle på klokkene alt etter hvilke farger som passer. hun er jo ikke interresert i klokker, men liker en pen klokke.
 
Denne er tøff hvis hun er litt sporty! :)

DSC_1390.jpg


Du får denne i hvit også
SINN_U200W_K.jpg


Eller med hvit rem som jeg har til min

689744d1335282136-divers-white-rubber-straps-uxwhite2.jpg