Tips angående klokke.

Medlem
19. aug. 2013
Innlegg
6
Hei, har da tenkt å kjøpe meg en klokke, da jeg falt for utseendet til klokken og har sett litt rundt om på nettet og har ikke sett noen dårlige omtaler om den, Det er da en Michael Kors klokke Type MK8157 , Klokker.no - Michael Kors Runway MK8157 - Herreklokker
noen erfaringer ? det jeg egentlig lurer på da er, om det er noe lurt å bestille fra utlandet ? i norge koster den runt 3300,- og på en side i sverige med 3 års garanti til 2000,- . Eller ned mot 1000,- andre steder, Ebay Feks. men da blir det sikkert toll og sånn også ? kansje like lurt og kjøpe fra norge bare ? noen sider å anbefale å kjøpe fra utlandet ?
 
Hvis du er interessert i klokker og vil ha noe som er litt mer tidløst enn den du linker til, så kjøper du deg en mekanisk klokke. Altså ikke kvarts/batteri.

Og helst ikke et fashion brand. Det er masse info tilgjengelig her på Tidssonen om du søker rundt litt.

Du vil neppe angre på sikt at du står over Kors-klokken.

:)
 
Velg rimeligste løsning, ebay. Betale 3k hos Norsk forhandler er bortkastede penger imo. Regn inn 25% moms. Får du problemer med klokken kan du alltids kjøpe en ny og fortsatt er det billigere en å kjøpe den ene i Norge. Ergo faller argumentasjon om bedre forbrukerrettigheter ved kjøp i Norge bort. Lykke til :)
 
Takk for kjappe svar her! ja er vel litt interessert i klokker, men er da en del år siden jeg har brukt klokker, den kors, klokken falt da virkelig i smak hos meg da jeg virkelig likte utsendet, kjøper nok ei fra ebay ja, såg det var via, jomashop. OK side ? runt 180$ altså over 1/3 av prisen i norge, så blir nok det ja,
 
Du ber om tips, mine tips er at klokken er grovt overpriset og ser billig ut. :) Men om DU er happy med prisen og klokken er det bare til å gå på og bestille der du får best pris. Har gode erfaringer med Jomashop.
 
Redigert:
Jomashop er en godt kjent side som det er trygt å handle fra :)

Vil også bare subtilt hinte frempå at det kan være verdt å utsette kjøpet til du har fått lest litt her inne på forumet. Av egen erfaring føles ihvertfall mange (ikke alle) av de quartz-kjøpene jeg gjorde før jeg begynte å henge her som bomkjøp. MEN liker du klokken og føler at den passer for deg så er ikke 1000 kr mye å bruke på en inngang til klokkeverdenen. Og med medlemskap her så blir det nok ikke din siste klokke ;)
 
Jomashop er en godt kjent side som det er trygt å handle fra :)

Vil også bare subtilt hinte frempå at det kan være verdt å utsette kjøpet til du har fått lest litt her inne på forumet. Av egen erfaring føles ihvertfall mange (ikke alle) av de quartz-kjøpene jeg gjorde før jeg begynte å henge her som bomkjøp. MEN liker du klokken og føler at den passer for deg så er ikke 1000 kr mye å bruke på en inngang til klokkeverdenen. Og med medlemskap her så blir det nok ikke din siste klokke ;)

Hør på det som folk sier her inne, de har erfaring og peiling. Ikke vær dum å kjøp quarts-ur, juni i år kjøpte jeg meg en Festina quarts-ur til rundt 2k, da jeg kom hjem ble jeg anbefalt forumet her, og to uker senere kjøpte jeg en mekanisk klokke, så enkelt er det å forandre mening. Hvis du uansett skal ha et quarts-ur, hvertfall ikke kjøp noe sånn fashion-skvip.

Du får mekaniske klokker med ETA eller Sellita-verk ned i 3-4000, dersom du ikke er villig til å legge inn altfor mye penger i starten. Anbefaler deg å sjekke ut kjøp/salg siden her på forumet, der kan du få en "brukt" klokke som koster en god del ny, for en billig penge.