Ting som varer evig.

Denne tråden er helt meningsløs uten:
1736331918542.jpeg

Like gammel som meg og har holdt seg bedre. På norske veier er den også morsommere å kjøre enn alle moderne sportsbiler jeg har prøvd, gitt at man prøver å holde seg innenfor hastigheter som ikke ender rett i kasjotten:)

Redigert:
Synes det er kult å tenke på at disse teppene er laget for å brukes ute. Møtte en veldig god selger og tok naturligvis agnet om at de er unike og vevd frihånd i ren ull uten kjemikalier i fargene.

Og det er så ufattelig deilig å ha et teppe i stua å slappe av på. Har null peil men anbefales på det varmeste!
IMG_4927.jpeg

Redigert:
Synes det er kult å tenke på at disse teppene er laget for å brukes ute. Møtte en veldig god selger og tok naturligvis agnet om at de er unike og vevd frihånd i ren ull uten kjemikalier i fargene.

Og det er så ufattelig deilig å ha et teppe i stua å slappe av på. Har null peil men anbefales på det varmeste!
Vis vedlegg 389995
gøyalt teppe, men forsto ikke hva du mente med at det er laget for å brukes ute..? uteute, året rundt i all slags vær? 🌞❄️☔💨

hvilket land/region er det laget, og hvilken forretning handlet du fra? 🙂

gøyalt teppe, men forsto ikke hva du mente med at det er laget for å brukes ute..? uteute, året rundt i all slags vær? 🌞❄️☔💨

hvilket land/region er det laget, og hvilken forretning handlet du fra? 🙂
Som sagt kan det hende jeg møtte en veldig god selger, men jeg forstod at gabbeh i utgangspunktet ble laget for å brukes på bakken av nomader. Det er veldig tykt og komfortabelt.

Ble kjøpt i en interiørbutikk i Tokyo, og opprinnelsen er nord-iran.

• Liker
Reaksjoner: holmby
...men kommer du litt utenfor Tokyo så er det fremdeles Toyota Crown som gjelder. Med kniplinger over setene og en ekstra spak til sjåføren for å åpne/lukke bakdøren for passasjeren uten å gå fra rattet.

Litt på siden; japanske drosjesjåfører er noen av de herligste folkene jeg har truffet der i landet. Pga en litt odde pensjonsordning må de ofte gå av fra den ordinære jobben ved fylte 60, og da tar gjerne gutta jobb som vaktmann eller drosjekusk og jobber videre, men da uten stresset de har hatt i 40 år - og de er så blide og hyggelige at det har ingen ende.

Redigert: