Tilgang på skive og bytte på GMT Master II

Medlem
9. sep. 2012
Innlegg
63
Sted
Stavanger
Liten tanke fra meg bare, men den nye GMT Master II "Sprite" (126720VTNR) som er uhorvelig vanskelig å oppdrive. Hva er tankene deres på tilgang til å bestille skiven fra denne modellen og få montert på en Batgirl/Batman, Pepsi etc.? Er jo bare skiven/dial som er forskjell samt snu lenken slik at klaspen blir riktig vei for å oppnå samme resultat. Eventuelt bytte bezel i samme armstrekning.

Lar det seg gjøre eller er det tvilsomt man får tak i skiven og montering på en annen modell enn Sprite?

Screenshot 2023-12-18 at 13.46.53.png


Jeg er vel av typen som er mer interessert i det jeg vil ha enn hva andre tenker eller mener er fornuftig.
 
Datohjulet vil vel også skape litt problemer ;)

Uansett, du får 99% garantert ikke tak i disse delene originalt via noen seriøs forhandler.
 
Datohjulet vil vel også skape litt problemer ;)

Uansett, du får 99% garantert ikke tak i disse delene originalt via noen seriøs forhandler.
Dato er bare detaljer, viktigste er å få kronen på riktig side for meg. Men ja, er vel det som er tvilsomt. Ser Rolex har uttalt at sort/grønn bezel vil være eksklusiv til destro modellen så blir vel ikke åpent for andre modeller å få kjøpt/byttet da trolig.
 
Nei, meg bekjent skal det svært godt gjøres å få tak i deler uansett. Altså, med mindre du har originalmodellen, med en ødelagt bestanddel, får du ikke uten videre bestilt opp ekstradeler via offisielle kanaler.
 
Å ødelegge en klokke til over 100k til en Franken er jo fullstendig galematias.
Er jo smaksak og handler jo om hva man handler en klokke for. Handler man en klokke for å tjene en funksjon/formål så er det jo ikke noe galt i det. Ikke alle som handler for å videreselge eller investere, er samme jeg alltid har sagt om flotte biler. Hvis man ikke tåler en ripe i lakken så bør man ikke ha så flott bil. Er vel der vi skiller oss fra hverandre, at jeg ser på det jeg har som bruksgjenstander, mens andre behandler det meste som samleobjekt og pryd gjenstander. Jeg vil aldri kjøpe noe jeg ikke har råd til å bruke, så kunne godt kjøpt en godt (mis)brukt Rolex da jeg ikke forsøker å unngå riper og slikt. For meg tjener den et formål og er toolwatch for meg som brukes som det, overlever de så kan de gå videre til eventuelle barn til slutt.

Og hadde jo tatt vare på originale deler slik den kan til tilbakeføres hvis det skulle blitt aktuelt.
 
Vil tro at prisen på sprite kommer til å bli en god del lavere, med tanke på at den fortsatt er ganske nylansert. Ville heller venta noen måneder, kanskje kjøpe en Pelagos LHD som ventepølse i mellomtiden? Tror nok ikke å modifisere en batman eller Pepsi er veien å gå, kan vel fort bli dyrere det enn å bare kjøpe en sprite.
 
Er jo smaksak og handler jo om hva man handler en klokke for. Handler man en klokke for å tjene en funksjon/formål så er det jo ikke noe galt i det. Ikke alle som handler for å videreselge eller investere, er samme jeg alltid har sagt om flotte biler. Hvis man ikke tåler en ripe i lakken så bør man ikke ha så flott bil. Er vel der vi skiller oss fra hverandre, at jeg ser på det jeg har som bruksgjenstander, mens andre behandler det meste som samleobjekt og pryd gjenstander. Jeg vil aldri kjøpe noe jeg ikke har råd til å bruke, så kunne godt kjøpt en godt (mis)brukt Rolex da jeg ikke forsøker å unngå riper og slikt. For meg tjener den et formål og er toolwatch for meg som brukes som det, overlever de så kan de gå videre til eventuelle barn til slutt.

Og hadde jo tatt vare på originale deler slik den kan til tilbakeføres hvis det skulle blitt aktuelt.
Jeg er helt for å bruke klokkene. Riper og bruksmerker er helt innafor. Å ødelegge en klokke er ikke innafor. Jeg synes til og med seiko-modding er grusomt. Kan ikke ting bare være som de ble ment for å være.
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ
Jeg er helt for å bruke klokkene. Riper og bruksmerker er helt innafor. Å ødelegge en klokke er ikke innafor. Jeg synes til og med seiko-modding er grusomt. Kan ikke ting bare være som de ble ment for å være.
Hehe, da er vi på hver vår ytterkant med andre ord. Har endret noen av de dyrere Casio'ene for å forsøke få ei brukbar Casio på lenke når det ikke fantes
 
Vil tro at prisen på sprite kommer til å bli en god del lavere, med tanke på at den fortsatt er ganske nylansert. Ville heller venta noen måneder, kanskje kjøpe en Pelagos LHD som ventepølse i mellomtiden? Tror nok ikke å modifisere en batman eller Pepsi er veien å gå, kan vel fort bli dyrere det enn å bare kjøpe en sprite.
Mistenker man fort kan risikere å havne på samme pris samlet ja, men kjekt å leke med tanken og se på alternativene når ting tar lang tid i Rolex verden. Har hatt titan klokker før og klarer bare ikke lette klokker, har prøvd og prøvd å overtale meg selv om at jeg kan tåle en Pelagos LHD men fikk bekreftet i helgen npr den var på hånden at det bare ikke går med titanium. Tenkte litt kanskje hvis man hadde fått en stål lenke på pelagosen så kanskje det ikke var så ille. Men likte ikke hvordan den satt på hånden heller når jeg sammenligner med min Sinn U1 dessverre. Vurderer nesten en vanlig batgirl og bare ha den feil vei på hånden med bezel bare snurret 180 grader. Dato har jeg aldri brydd meg så mye om men er litt derfor jeg vil ha en med 70 timer gangreserve så slipper jeg stille klokke og dato.
 
Ok - siste post. Hva er galt med å ha klokken riktig vei som alle andre? Eventuelt bytte arm.

Kjenner jeg gruer meg litt til svaret :censored:
 
Ok - siste post. Hva er galt med å ha klokken riktig vei som alle andre? Eventuelt bytte arm.

Kjenner jeg gruer meg litt til svaret :censored:
Jeg har klokke litt løsere enn dere som har den riktig, så da graver krona seg ned i baksiden av hånden. Dere fornuftige har klokkene ovenfor knoken på hånden mens jeg har den nedenfor. Så får vondt hver gang jeg bøyer hånden opp. Jeg hater å ha klokke "stramt" så klarer inne vanlig, har prøvd med Apple Watch Ultra både 1 og 2 på grunn av puls måleren men er ikke sjangs å bli fortrolig.
IMG_6149.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper