Tilfeldige klokke/butikk/priser osv spørsmål.

Medlem
20. jan. 2009
Innlegg
704
Sted
Hamar
Tenkte jeg skulle lage en litt generell topic. Slik at man ikke trenger å lage en ny topic hele tiden.
Også et sted å poste ting som man kanskje ikke føler trenger et eget topic.


Jeg kan jo begynne.
Er det noen som har noe erfaring med Steinhart? Har snust litt på pilot modellene deres og liker det jeg ser. Er dette gode ur?
 
Steinhart har skiftet navn til Debaufre, og mener bestemt Risti4Life har en av B-Uhr modellene deres?
 
Tror jeg kan oppklare dette litt, vel i alle fall fremlegge saken slik jeg har forstått den. Steinhart heter fortsatt Steinhart, men de har fått søksmål mot seg og slik jeg forstår det tapt saken, slik at de i USA ikke har rett til å markedsføre klokkene under navnet "Steinhart". Det har derfor blitt opprettet et eget merke - Debaufre - for salg i USA.

End of line: Klokkene er klin like og produseres samme sted, men kjøper du de gjennom den amerikanske forhandleren er de merket Debaufré, mens de fra Tyskland heter Steinhart.

Btw; er egentlig godt fornøyd med mitt flieger-uhr. Det eneste litt negative er størrelsen på 48 mm, som i noen sammenhenger kan bli litt stort. Ellers mener jeg å huske at den har et ganske så standard ETA 2824 urverk, som går som bare det! God valuta for pengene IMO.

Til info har jeg noen løse planer om kanskje å selge mitt ur, grunnet nye anskaffelser, så skulle det være av interesse Andersen, så send meg en PM.
 
Bare hyggelig :) Prøver å få opp aktiviteten her, ellers funker det dårlig som tidsfordriv når jeg er på jobb og egentlig burde gjort noe annet. :)

Var egentlig flere ting på den listen jeg reagerte på, For eks at Panerai var representert med en Ferarri modell og ikke en "ekte" Panerai. Var flere andre ting også men er en stund siden jeg så på listen så jeg husker ikke helt.
 
Kan jo også tipse om at Debaufre kjører krisepakke til klokkefolket. Halv pris på Nav b modellene.
Om det er interesse for det så har jeg promokoden hjemme, Så kan få posten den i ettermiddag.
 
Burberry og Breil??? Jaja :D

Breil er vel i det minste et _litt_ mer selvstendig merke.

Ellers er jo alle slike lister subjektive... uansett gøy å titte litt på bildene.
 
Fikk akkurat åpnet øynene til Fortis, noen som vet hvor mange som selger dette merket? På nettsiden får jeg opp to stk. En i Bergen og en i Oslo, hadde vært kjekt med noe litt nærmere (kristiansand). Noen som har erfaringer?
 
Bullit skrev:
Fikk akkurat åpnet øynene til Fortis, noen som vet hvor mange som selger dette merket? På nettsiden får jeg opp to stk. En i Bergen og en i Oslo, hadde vært kjekt med noe litt nærmere (kristiansand). Noen som har erfaringer?

Jeg har ikke eid en eneste Fortis selv, men synes de er veldig kule og har vært på nippet til å kjøpe flere ganger. Slik jeg har forstått det har det eneste "problemet" vært litt tull med leveranser av ur og deler, slik at reparasjoner har tatt laaaang tid.

Utrolig stilige og litt mer diskré + klassiske ur!!!
 
andersen skrev:
Kan jo også tipse om at Debaufre kjører krisepakke til klokkefolket. Halv pris på Nav b modellene.
Om det er interesse for det så har jeg promokoden hjemme, Så kan få posten den i ettermiddag.
Jo takk skal du faen meg ha! Der gikk jeg visst hen og bestilte! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jaja.... Kjempetilbud, og veldig pene ur!

PS - ganske enkelt å finne promokoden på Debaufre-delen av et stort engelskspråklig klokkeforum.... Vet ikke om det er kosher å linke dit??
 
Jeg også har bestillt, men har ikke betalt enda, har ikke helt blitt enig med meg selv om hvilken modell jeg vil ha,

Ja vet det var ganske enkelt å få koden, er liksom ikke noe hemmelig greie, men jeg husket ikke hvor jeg hadde funnet den.

Kan ikke tenke meg at det skal være noe problem å linke til andre forum?
 
Bullit skrev:
Fikk akkurat åpnet øynene til Fortis, noen som vet hvor mange som selger dette merket? På nettsiden får jeg opp to stk. En i Bergen og en i Oslo, hadde vært kjekt med noe litt nærmere (kristiansand). Noen som har erfaringer?

Mener Otteren i Stavanger fører Fortis.
 
var på tur i dag :)

IMG_0811.jpg
 
Juice skrev:
Steinhart har skiftet navn til Debaufre, og mener bestemt Risti4Life har en av B-Uhr modellene deres?


Steinhart har ikke skiftet navn!Steinhart ble tvinga til å skifte både navn og logo når de lanserte sin merke i USA pga at de faktisk ble saksøkt av en annen kjent merke(Steinhausen, tror jeg)
Så Debaufre er den "amerikanske" versjonen av Steinhart med samme urverk og design(swiss made)