Tilbake fra reise i Nice - fin klokkebutikk på flyplassen (ved hjemreise)

Medlem
23. april 2012
Innlegg
114
Sted
Trondheim
Kom nyss tilbake fra en kjapp tur i Nice. Deilig vær, god mat etc. Fikk nesten hakeslepp da jeg så utvalget på butikken i avgangshallen (etter sikkerhetskontrollen, altså i det såkalte "Duty Free" området. The Hour Passion hadde et veldig godt utvalg av Omega (Seamaster, Speedmaster, De Ville etc), samt et flott utvalg av Blancpain og Breguet. De hadde også Chopard, Longines og Hamilton og noen andre merker i den litt rimeligere skalaen.

Siden alle urmakerbutikker nord for Dovre er kjemisk fritt for de to "B'er", var det veldig spennende å se disse i glassmontrene. Dessverre var det lite tid, og vi måtte gå til gate nesten med en gang, så det ble bare noen minutter med sikling.

De hadde blant annet gull Omega De Ville Chronoscope 44mm (ref.nr 422.53.44.52.13.001), et usedvanlig flott ur med en skikkelig "wristpresence", etter hva jeg kunne se. Denne kostet 28000 Euro, sikkert ikke billigere enn noen andre steder, men med 44mm kasse i 18k rosegull, er det vel noen gram edelt metall der.

Det som imponerte meg mest i Omega-monteret var det brede utvalget av Speedmaster. De hadde blant annet en Speedmaster med meteorittskive (tror det var det, den så veldig spesiell ut), samt ulike fargekombinasjoner av skiver, endel Broad Arrow typer etc.

Likeledes var utvalget av Blancpain og Breguet ganske imponerende. Prisene likeså. Den råeste Breguet'en kostet nesten 40K (EURO). Lurer på hvor mange reisende som plukker opp klokker i slike kalibre (nærmest på impuls, man er jo som regel på farten når man er innom en flyplass)... For ikke å snakke om hva de må punge ut med i tollen når de ankommer Norge (tror det er endel som sjanser og går på grønt, men de kan jo få problemer både med service og tollmyndigheter i etterkant)...
 
Klokkebutikker i Nice

Hei igjen. Vedrørende mitt forrige innlegg - kom på at det også var en liten ?? butikk nede i gamlebyen ved Place Massena. Der hadde de blant annet en "dødsfet" AP Milenary Maserati Limited Edition i rosegull (slik som denne: Audemars Piguet MASERATI MILLENARY 47.2mm DUAL TIME ROSE GOLD... for $*32,500 for sale from a Trusted Seller on Chrono24) - den så diger ut og boksen som fulgte med, var som en middels skoeske (for sko str 47?;). De hadde også endel IWC og blant annet en AP Royal Oak helgull damemodell (med gull lenke og "the works"). Dette er dog muligens ikke en autorisert forhandler av AP, da det ikke står på AP sine hjemmesider at de har forhandlere i Nice. For ikke å glemme den digre Cartier Santos 100 XL Chrono i stål. Den så rimelig "svulstig" ut. Skulle også etter planen kikke etter en butikk som heter Ferret, der de selger finere ur og juveler, men den rakk jeg aldri å lete etter, vi var der bare i 3 dager. Får ta det ved neste anledning. De skal blant annet ha Panerai, samt de sedvanlige (Rolex, Omega, Breitling etc.).
 
Redigert:
Pussig, vi må ha vært der omtrent samtidig :D Vi dro ned 25. april og reiste hjem 29.

Jeg rakk å beundre alle godsakene vi møtte rett etter sikkerhetskontrollen på flyplassen, tror den dyreste i glassmonter var en Blancpain, for meg ukjent spesifikasjon, til 37000 Eur. Hvis man fremdeles hadde penger igjen lå det en Hermes butikk i avgangshallen, jeg så på en ganske stygg skjorte der som kostet intet mindre en 890 Eur :p

Bilder (i tilfeldig og rotete rekkefølge), inkludert Ferret i Nice lengst ned på Place Massena. Noen av Bildene er som dere ser fra Monaco

DSC02336.jpg

DSC02337.jpg

DSC02376.jpg

DSC02409.jpg

DSC02422.jpg

DSC02423.jpg

DSC02425.jpg

DSC02430.jpg

DSC02431.jpg

IMG_1099.jpg

IMG_1104.jpg

IMG_1105.jpg

IMG_1106.jpg

IMG_1107.jpg

IMG_1108.jpg

IMG_1130.jpg

IMG_1187.jpg

IMG_1189.jpg

IMG_1190.jpg

IMG_1191.jpg

IMG_1192.jpg

IMG_1193.jpg

IMG_1194.jpg

IMG_1212.jpg
 
Har akkurat hatt bilen på service på cavalari motors så kan dere jo gjette hva for en det var...
 
Skal dit en tur i sommer så dette passet jo bra :)

Noen som har tips til hotell ? Trenger ikke være noe fancy greier, men grei standard, sentralt, og gjerne frokost :)
 
Skal dit en tur i sommer så dette passet jo bra :)

Noen som har tips til hotell ? Trenger ikke være noe fancy greier, men grei standard, sentralt, og gjerne frokost :)

Vi har god erfaring med Radisson Blu 1835 Hotel & Thalasso Hotel Cannes. Book the Radisson Blu 1835 Hotel & Thalasso, Cannes.

Skille
Sorry - trodde du skulle til Cannes.

Skal du til Nice og er særdeles designinteressert kan http://www.hi-hotel.net/en være interessant, hvis ikke hadde jeg vurdert noe annet;)
Riktignok er sushirestauranten på stranden et godt valg når du blir lei det franske kjøkken.
 
Redigert:
Skal dit en tur i sommer så dette passet jo bra :)

Noen som har tips til hotell ? Trenger ikke være noe fancy greier, men grei standard, sentralt, og gjerne frokost :)

Vi bodde her: Le Grimaldi Hotel - OFFICIAL WEBSITE - 4-star Hotel in Nice Centre

Helt greit hotell med veldig god service, sentral beliggenhet og stille område. Frokosten på hotellet kostet 15 Euro ekstra pr person, men i Nice finnes det flere spennende frokost alternativer utenfor hotellet. Det finnes også en matbutikk rett ned i gaten for hotellet, praktisk med tanke på innkjøp av forfriskninger på rommet ;)

Det ligger en restaurant vegg i vegg med hotellet som serverer utsøkt mat og vin til hyggelige priser. Det er et lite sted med få bord, og en meget eksentrisk, godt voksen, kvinnelig hovmester. Reserver bord om du planlegger å spise her ellers kan du bli bryskt avvist.

https://maps.google.no/maps?q=Hotel+Le+Grimaldi,+Rue+Grimaldi,+Nice,+Frankrike&hl=no&ie=UTF8&ll=43.699248,7.26693&spn=0.00643,0.013937&sll=64.55875,17.70995&sspn=32.369952,114.169922&oq=hotel+LE+GRIMALDI&hq=Hotel+Le+Grimaldi,&hnear=Rue+Grimaldi,+06000+Nice,+Alpes-Maritimes,+Provence-Alpes-C%C3%B4te+d'Azur,+Frankrike&t=m&z=17&layer=c&cbll=43.69915,7.26494&panoid=hWT1XSbLyaHEOI2qwREsmw&cbp=12,260.03,,0,10.45
 
Nice

Hei Bluebear - ja, vi dro ned dagen før deg, men dro hjem igjen allerede på lørdag 27.04. Var inne på tanken å ta turen til Monaco også, men det ble trasking i gamlebyen i stedet, samt besøk på utsikten ovenfor. Har i ettertid funnet ut at det finnes en hel del klokkebutikker i Nice, så jeg får gjøre litt mer reaserch neste gang. Pussig, men fant ut at den butikken du har bilde av (Ferret) ligger på andre enden av den bygningen ved Place Massena, fra der hvor jeg så den lille klokkebutikken der de hadde div. AP, IWC og Cartier. Var altså bare et steinkast unna, men vi gikk dessverre i feil retning og da jeg ville gå tilbake, var madamen piss lei av å traske og ville tilbake til hotellet;)

Du fikk gjort litt mer vindusshopping enn meg, ser jeg ut fra bildene. Dette var jo ganske lekkert. Kjøpte du med noe hjem også, eller?

Hotelltips, til de av dere som planlegger tur - vi bodde på The West End Promenade des Anglais. Som navnet tilsier, det ligger på promenaden, rett ved siden av Negresco.
20130426_201207_zpsadcc81f2.jpg

20130424_144533_zps4eb4f345.jpg

20130426_201317_zps0ca82ea0.jpg