Til forsvar av Rolexkulturen!

Gratulerer!
Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt en sånn omgående. Definitivt øverst på listen for tiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Takk for gratulasjoner alle sammen:)
Denne klokken har alle kvaliteter jeg ser etter i en hverdagsklokke, denne blir nok sittende på håndleddet en stund!
 
  • Liker
Reaksjoner: OJ82
@olem jeg har jo allerede gratulert deg med en av Rolex sine aller flotteste ur, sitter nå og ser ned på mitt eget og blir glad av å se på det:).

Det har på Rolex Fourm vært diskutert en stund at SD4K skulle komme med "black dial" lik Sub, istedenfor "satin dial".
Når jeg nå ser på dine bilder av ditt "fresh from the factory" ur (?), så kan det se ut som om skiven "speiler" viserne.

Har ditt nye ur blank eller matt skive?
 
@olem jeg har jo allerede gratulert deg med en av Rolex sine aller flotteste ur, sitter nå og ser ned på mitt eget og blir glad av å se på det:).

Det har på Rolex Fourm vært diskutert en stund at SD4K skulle komme med "black dial" lik Sub, istedenfor "satin dial".
Når jeg nå ser på dine bilder av ditt "fresh from the factory" ur (?), så kan det se ut som om skiven "speiler" viserne.

Har ditt nye ur blank eller matt skive?

Hmm, trodde absolutt denne skiven var matt, men når jeg kikker nærmere etter speiler viserene seg i skiva. Prøvde å ta noen bilder, men det var rimelig håpløst umulig å få til. Det kan faktisk se ut som den blank, men den ser ikke så blank ut som sub synes jeg.
 
Sammenlignet skiven med skiven til 214270, og de ser ut til å ha lik finish. Viserne speiler seg på samme måte på exploreren.
 
Den er nok "matt", ser at min også virker "blank" rundt dato feltet.
Det som har utløst ryktet om blank skive, er at Rolex.com tidligere kalte skiven på SD4K for "Black Satin finish", men nå står det bare "Black".
Jeg tror ikke det er noen forskjell, ser nå at det er et svakt speilbilde av viserne på min også.
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Gratulerer!

Men, ALDRI har jeg blitt mer positiv overrasket over komfort og generell opplevelse av en klokke før.
Denne overgikk alle tanker jeg hadde om den. Så når den satt på håndleddet var jeg solgt ila sekunder! Da var det bare å dra kortet å smile pent:)

Akkurat slik var det for meg også. Da jeg fikk den på armen, var både den og jeg solgt.

Todda
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Liten oppdatering, tok av plasten på sidene av klokka i går, og til min store forskrekkelse, så jeg et hakk på den ene lug´en:(

Ikke et sånt lite hakk som er sjarmerende på en toolwatch, men et stygt hakk som ødela nyfølelsen på klokken umiddelbart! Litt ironisk, ettersom jeg er rimelig så breial når det kommer til at klokka skal brukes tidligere i tråden.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette hakket kan ha oppstått, klokken har bare blitt brukt inne, og overhodet ikke slått borti noe. Så jeg har eliminert muligheten for at det er skjedd i mitt eie. Jeg dro ihvertfall tilbake til AD og forklarte situasjonen. Det er kjedelig å komme tilbake to dager etter kjøp å klage på skader på klokken, i teorien kunne det ha vært at jeg mistet den i gulvet eller slo borti en stålkarm el. Og deretter prøver å skylde på butikken, ikke skjønner jeg hvordan jeg kan ha unngått å se denne skaden tidligere heller.

Uansett, jeg kommer til butikken og butikkpersonalet undersøker skaden, og synes dette var veldig rart. Han diskuterer litt med seg selv, om hvordan vi kan løse det, og uten at jeg rekker å komme med noen innspill sier han:
"Vet du hva, det er dumt å begynne og polere på en helt ny klokke, så jeg bestiller en ny en til deg, så tar jeg denne bare inn igjen.":)

Det er ufattelig hvor deilig det er med AD som virkelig skjønner seg på god kundebehandling, han kunne absolutt mistenkt meg for å prøve meg på en spansk en, og at jeg var uærlig. Opplevde ikke det i det hele tatt. Kun smil og god service fra jeg kom inn døra og til jeg gikk derifra igjen.

Så nå sitter jeg her uten SD, men med en veldig god følelse over at jeg legger igjen pengene mine i en butikk som veit hvordan de skal behandle kundene sine. Jeg kommer ikke til å bruke noen andre AD enn Saastad i Porsgrunn fra nå av.
 
Liten oppdatering, tok av plasten på sidene av klokka i går, og til min store forskrekkelse, så jeg et hakk på den ene lug´en:(

Ikke et sånt lite hakk som er sjarmerende på en toolwatch, men et stygt hakk som ødela nyfølelsen på klokken umiddelbart! Litt ironisk, ettersom jeg er rimelig så breial når det kommer til at klokka skal brukes tidligere i tråden.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan dette hakket kan ha oppstått, klokken har bare blitt brukt inne, og overhodet ikke slått borti noe. Så jeg har eliminert muligheten for at det er skjedd i mitt eie. Jeg dro ihvertfall tilbake til AD og forklarte situasjonen. Det er kjedelig å komme tilbake to dager etter kjøp å klage på skader på klokken, i teorien kunne det ha vært at jeg mistet den i gulvet eller slo borti en stålkarm el. Og deretter prøver å skylde på butikken, ikke skjønner jeg hvordan jeg kan ha unngått å se denne skaden tidligere heller.

Uansett, jeg kommer til butikken og butikkpersonalet undersøker skaden, og synes dette var veldig rart. Han diskuterer litt med seg selv, om hvordan vi kan løse det, og uten at jeg rekker å komme med noen innspill sier han:
"Vet du hva, det er dumt å begynne og polere på en helt ny klokke, så jeg bestiller en ny en til deg, så tar jeg denne bare inn igjen.":)

Det er ufattelig hvor deilig det er med AD som virkelig skjønner seg på god kundebehandling, han kunne absolutt mistenkt meg for å prøve meg på en spansk en, og at jeg var uærlig. Opplevde ikke det i det hele tatt. Kun smil og god service fra jeg kom inn døra og til jeg gikk derifra igjen.

Så nå sitter jeg her uten SD, men med en veldig god følelse over at jeg legger igjen pengene mine i en butikk som veit hvordan de skal behandle kundene sine. Jeg kommer ikke til å bruke noen andre AD enn Saastad i Porsgrunn fra nå av.
Ikke dårlig:)
Du ville ikke heller vurdert et saftig prisavslag da? Tror det vil være det første du tenker på, når første skade kommer på det nye uret;)
 
NÅ kommer jeg til å tenke på det første skade jeg lager selv;) Men den tid den sorg, er bare så utrolig kjedelig å irritere seg over skader på en helt ny klokke når man ikke har lagd skaden selv engang.