Tiggere - ditt syn?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Usikker på om du ønsker ironi i tråden eller ektefødte opplevelser med mening :confused:
Anyway.....Her er min story.
Det å få lov til og gi til noen,- er faktisk en større gave som giver en mottaker av selve gaven tenker jeg. Ergo en vinn vinn situasjon for alle parter :)

Ga nylig kr 500 til en selger av gatemagasinet Sorgenfri her om dagen.
Jenta som tok imot pengen begynte og gråte og fortalte meg med gråtkvalt stemme "om jeg viste hva dette betydde for henne ?"
Tårene rant nedover kinnet på henne,- og det oppsto en kjemi av forståelse mellom oss som munnet ut i at jeg også begynte og gråte.
Dette var for meg en kruttsterk opplevelse som var verd hvert øre.

gr_te-t_re-trist_533091b1_zps241e8b0c.jpg
[/URL][/IMG]
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Remyolsen
Her i distriktet har rusmisbrukere mulighet til å selge et magasin som heter "Asfalt". Dette støtter jeg, men å gi penger til tiggere på gata av type sigøynere etc - det støtter jeg ikke. Dette ser jeg på som organisert kriminalitet. Jeg får en dårlig følelse, og støtter forslaget om å forby tigging.
 
Denne tråden kommer til å skli ut :)
Stort potensial for grums med en slik trådtittel ja. TS er velsignet fri for politiske synspunkter og holdninger, og det er en kvalitet i seg selv. Jeg husker med gru diskusjonen om narkomane i fjor; mye rart som krøp ut av veggen da. Alskens snikksnakk er fabelaktig fint, men hva man mener om tiggere og narkomane kan man eventuelt bruke kommentarspaltene i avisene til. OPs innlegg (og bilde) var harmløst og morsomt, men dette kan ta en dårlig retning ... La oss slutte her.
 
Kan jeg få sende et spark til Erna og co før vi gir oss...? :mrgreen:

Bare to og et halvt år igjen nå.... :p
 
Stort potensial for grums med en slik trådtittel ja. TS er velsignet fri for politiske synspunkter og holdninger, og det er en kvalitet i seg selv. Jeg husker med gru diskusjonen om narkomane i fjor; mye rart som krøp ut av veggen da. Alskens snikksnakk er fabelaktig fint, men hva man mener om tiggere og narkomane kan man eventuelt bruke kommentarspaltene i avisene til. OPs innlegg (og bilde) var harmløst og morsomt, men dette kan ta en dårlig retning ... La oss slutte her.

Tiltredes!
 
Har trua på at folk skjønner den første posten uten problemer, artig bilde da ;)
 
Gir ikke til utenlandske svindlere (Sigøynere, romfolk, samer) men disse lokale narkisene som prøver å selge et eller annet blad i stedet for å rane gamle damer kan jeg godt skjenke en almisse.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.