Tidssonen verden rundt

Piton de la Fournaise, Réunion.
1000111003.jpg

Jeg hadde helt glemt denne tråden, men når jeg scrollet igjennom nå, så ser jeg at det ikke var noen bilder fra Slovenia. Jeg var der i Mai i fjor i et bryllup. Så jeg bladde gjennom kamerarullen, men ble skuffet over at jeg ikke hadde noen bilder av klokke derfra… men så ser jeg at kona (av en eller annen grunn) har tatt bilde av at jeg vasker noen moreller på et torg i Bled. Det må vel være innafor at det bare er baksiden av en 16570 Explorer :LOL:
IMG_1271.jpeg

Det er på høy tid å oppdatere tråden igjen.

Vi har nå besøkt 110 av verdens 197 land, og har med det oppnådd 56 %.
Takk til @SCUBA diver og @roanje - nå har vi også Slovenia på listen vår.

Jeg har lagt til flere områder under kategorien Andre. Disse teller ikke med i den enkeltes bruker sin statistikk, men artig å registere det allikevel. Slik at dersom du besøker Sint Maartin, så får du Nederland registrert som land, men ikke et ekstrapoeng for Sint Maartin (selv om det nå står registert under Andre). Slik er reglene.

@whazzo_: Jeg vil tro vi med rimelig sikkerhet kan anta at dette ikke er Norge? Hvor i verden er du og klokka på dette bildet? :)

Pinlig nok, så var jeg sikker på at konkurransen jeg utlyste 25. mars i år varte ut september. Men det gjorde den altså ikke. Det er grunnen til at resultatet har latt vente på seg.

Jeg frisker opp hukommelsen vår:
Det er på tide å blåse litt mer liv i tråden, og dermed også på tid med en ny konkurranse.

Vår- og sommerkonkurranse:
Det vanker en smakfull og leskende overraskelse til den brukeren som fra og med dette innlegget og ut august bidrar med klokkebilder fra flest nye land, og en lignende overraskelse til den brukeren som bidrar med flest klokkebilder fra ulike land.

Konkurransen varer frem til og med 31.08.2026.

Reglene er kopiert fra tidligere og presiseres her:
- Første del: her gjelder altså nye land som ikke allerede er registrert i trådens innlegg nummer to.
- Andre del: her gjelder altså alle land som er registrert i trådens innlegg nummer to, uavhengig om det har vært postet bilder tidligere fra samme land. Viktig: Reposting av bilder fra tidligere turer som du allerede har delt her (gjelder også upubliserte bilder fra en tur der du tidligere har delt bilder i denne tråden) er ikke tellende. Dette blir en hederssak. Det er omtrent umulig for meg å få kontrollert dette, så her vanker det straff fra naturens side dersom du jukser. Se for deg at all alkoholholdig drikke blir vann resten av livet, eller motsatt dersom du er avholds.

Som sist: For å motta overraskelsen er det en fordel å bo i komfortabel nærhet til et vinmonopol.

Første del:
Førsteplass går til @SCUBA diver som var tidlig ute med å legge inn Slovenia 18. juli i år. Gratulerer!

Andre del:
Ikke uventet så gikk førsteplassen til hele Tidssonens vagabond, @Klokkegutt. Han (det må vel være rimelig å anta basert på brukernavnet) besøkte Malaysia, Romania og USA. Gratulerer!

På andreplass kom @SCUBA diver (Malta og Slovenia) og meg selv (Spania og Sverige), tett fulgt av @Henrik C (Nederland), @KlokkeKjell (Frankrike), @Carrera (Marokko), @MikroKrone (Thailand), @Bgo80 (Storbritannia), @KentOve (Danmark), @Sindregb (Vietnam), @Rød (Spania), @urtid (Litauen) og @uret (Frankrike).

De to vinnerene blir kontaktet så snart jeg har klekket ut en passende gevinst :cool:

Men en hederlig omtale går til @KlokkeKjell, som lette igjennom arkivet etter klokkebilde fra Slovenia. Jeg må bare beklage at jeg ikke holdt listen helt oppdatert og at du antok at Slovenia ikke var besøkt. Unnskyld.