Tidssonen verden rundt

Sett i Akasaka, Tokyo. Godt utvalg. Alt fra Seiko til Patek, og årgangssprit, seff....

IMG_0548.jpg
 
Jeg så først dette innlegget nå (veldig kult forresten!). Jeg har vært i mange land, men aldri tenkt på å gi mine klokker special attention i disse... Jeg kom dog over et bilde av meg selv fra april, 2018 i Jeddah i Saudi Arabia (et land som ennå ikke var dekket, ut i fra hva jeg forstår).
Et dårlig bilde, men min Panerai kan skimtes under jakkeermet (håper det blir godkjent:)). Og ja, han til høyre (som jeg var hjemme hos) tilhører kongefamilien (House of Saud), i tilfelle noen lurte;).
IMG_1859.jpeg
 
Redigert:
Endelig, da har vi klart klokkebilder fra halvparten av alle verdens land!

Utfordring; har vi klokkebilder fra alle verdens land?

Antall land: 98
(50 %)

Tidssonens topp tre bereiste brukere:
1) @SantaMonica (37 land)
2) @Klokkegutt (32 land)
3) @mph90 (17 land)

Tusen takk for første bidrag, @DJDAN! En spesiell takk til @SantaMonica og @Klokkegutt som begge er faste bidragsytere! Og ikke minst takk til alle dere som bidrar!

Neste delmål er 60 % av alle verdens land (= 119 land). Klarer vi det før utgangen av august?
Fortsett å dele bilder, også fra land som allerede har vært besøkt :cool:
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ban og SantaMonica
Jeg gikk gjennom noen gamle bilder på PC’en, og jaggu fant jeg et fra et land som de færreste har vært i, og som jeg korrekt antok at ikke var dekket her ennå.
Dette er fra Hilton Alger, i Algerie (fra februar 2011).
IMG_1973.jpeg
 
Jada, jeg har allerede postet fra Mexico her i tråden. Men når jeg sitter her på Jessheim og ser ut på snøen som laver ned i dag, ja da måtte jeg bare trøste meg med et bilde fra Playa Del Carmen. Nesten samme dato, bare et helt annet år:cool:
IMG_0112.jpeg
 
En til fra Island. Jeg må bare dele historien.
Vi hadde gått innover fjellet. Etter en god tur kom vi til en elv. Den var varm. Vi fulgte elven videre innover/oppover til Vi fant en kulp med behagelig temperatur.
T-Touch Island varm elv 2.jpg


Fint med T-touch på slik tur.
Behagelig vann.
T-Touch Island varm elv 1.jpg

42 grader. Her lå vi en god stund. Av og til kom det et tilsig i ryggen med kaldt vann. Kult.

Etter en stund gikk vi videre oppover elven.
Da kom vi til dette krysset. To elver møtes.

Island Nature (2).jpg

Den ene elven var nær kokepunktet! Her var det grønske og frodig i vannet. Den andre elven var iskald, men med klart vann, slik vi kjenner til fra fjellet.

Til sammen gikk disse to nedover dit vi kom fra.

Fantastisk tur. Island anbefales.

8