For en som synes det er for mange folk på fjellet hvis jeg har skimtet et annet menneske i løpet av en dag, er lørdag formiddag i den overbefolkede sommerferiebyen rene skjærsilden. Heldigvis hang det en gulerot i enden av en svett handlerunde; en pakke fra det høye nord. Jeg ble litt vonbroten over manglende samedameinnhold, men synet av en PP Nautilus i køen foran meg, samt de de solbrune pikelårene ved ostedisken bidro effektivt til å dempe skuffelsen.
Klokken ble pakket ut og tatt i bruk med en gang. Førsteinntrykket er: Litt for stor, men penere enn forventet. Jeg lover å bruke den hver dag i en uke og dokumentere med bilder. Første bilde fra båtturen tilbake til hytten:
Idag er det regnstorm her ute i havgapet, så bortsett fra det obligatoriske morgenbadet og et par turer for å sjekke fortøyninger har jeg ikke vært utendørs. Monopoldag, med andre ord. "Det er få aktiviteter som får frem menneskers innerste usympatiske egenskaper like godt som Monopol", sier kona, og kikker av en eller annen grunn på meg, men det bryr meg lite fordi akkurat nå har den siste av guttungene som hadde noen lusne grunker igjen landet på mitt nybygde hotell. Å-ahahahaha! Bla opp, småen, eller lang over Ullevål Hageby. Og du har ingenting å snufse over - jeg har mange ydmykende Playstationtap å revansjere.
Denne hissigproppen fikk inspisere Stowaen i kveld. Han var tydelig interessert, men bekjentskapet ble kort - han er nå sammen med sine søsken ingrediens i dagens middag.