Tidemann Ur - Imøtekommende og positiv overraskelse!

Medlem
20. des. 2008
Innlegg
80
Jeg og kjæresten var på shopperunde i byen i dag, da vi plutselig gikk forbi Tidemann. Ikke første gang jeg ser forretningen, men har aldri hatt tid til å gå innom de gangene jeg har vært i nærheten. Og for en positiv opplevelse -ikke at meldingene på forumet har vært negative, men la meg bare gjøre en lang historie kort; (snakket 20-30 min med salesrep.'en) vedkommende har muligens klart å "lure" på meg en Corum Admirals Cup. Snakk om kunnskap om de forskjellige produsentene, og da spesielt G.O.

Og ikke nok med dét; de tar gladelig imot min Tudor for service til 10-15% lavere pris enn en annen kjent urmaker i nærheten :)

Thumbs up!
 
Må si meg enig i den beskrivelsen. Er som regel innom Bjerke og Alf Lie titt og ofte, men de gutta på Tidemann er veldig hyggelige. Han ene har har iallefall meget god peiling på selve urverkene, ikke bare design og historie. Så for dere som ikke bor i Oslo, ta turen innom!

Vil ønske alle på forumet Godt Nytt År, og håper det blir et godt klokkeår. (Litt tidlig ute) :)
 
Drar opp denne igjen. Må dessverre trekke Tidemann for slett service. de spar tydeligvis ut for mange klokker om dagen. For å gjøre en lang historie kort; jeg ender opp hos Alf Lie (for 2. gang). Sist handlet jeg en IWC MK XVI for et par år siden. Servicen den gang var upåklagelig.

De gamle er fortsatt eldst?
 
"Spar ut for mange klokker om dagen?" Hva menes med det?

De betaler nok en sinnsykt høy husleie, så blir spennede og se om de overlever de neste årene. Er nok avhening av et større salg enn det er marked for om dagen desverre.
 
Det har tidligere blitt sagt at Det norske selskab plukket Tidemann som leietaker fordi de ønsket en urmaker i bygget? Men hvem vet om det innebar å sette leien under markedspris.
 
"Spar ut for mange klokker om dagen?" Hva menes med det?

De betaler nok en sinnsykt høy husleie, så blir spennede og se om de overlever de neste årene. Er nok avhening av et større salg enn det er marked for om dagen desverre.

Det var lett ironi.. De spar vel ikke ut så mange klokker at kunder må forsakes. Ender vel opp med AL isteden.
 
Jeg er enig at de er veldig imøtekommende og hyggelige der! Har flere ganger diskutert og pratet med de ansatte der og fått flere gode tilbud. ...Uten at jeg ennå har turt å slå til på noe :)
 
Har selv meget gode erfaringer med:
Tidemann i Oslo og Urmaker Larsen i Sandvika.

Begge yter IMO meget bra service.